Het grote ongevallen topic

Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

ik fiets al jaren naar het werk.
maar vorige maandag(21/01/2019) toch het fietspad van heel dicht bij gaan bewonderen....

Gevallen.
Mijn st3 moet ik nog binnen doen bij de fm om de schade op te meten en te herstellen.

Ik kan zeggen dat ondanks mijn jaren ervaring valpartijen niet uit te sluiten zijn.
Misschien toch minder ervaren dan ik dacht of gewoon : pech of verkeerde inschatting of ....

(heb wat pijn aan mijn ribben, knieën, spieren, maar dat zal wel overgaan )

Groetjes

Marky
Lomito

Vervelend Mark, hopelijk geen langdurig letsel/pijn. Pech is inderdaad nooit uit te sluiten, zoals een valpartij omdat een (huis)dier vanonder een struik of dergelijke in je wiel springt. Verkeerde inschatting is uiteraard meer afhankelijk van ervaring maar zelfs met ruime ervaring kun je door toevallige omstandigheden (afleiding, onoverzichtelijke situatie) overvallen worden, dus ook hier speelt geluk/pech een rol maar zeker ook je vermogen om een mogelijk gevaarlijke situatie in te schatten. En zo ben ik tot de conclusie gekomen dat je met ervaring de kans op valpartijen wel kunt beperken maar dat je vroeg of laat gewoon een keer aan de beurt bent. En dan is het hopen dat je er met niet al te ernstig letsel/schade van afkomt.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Marky schreef: 24 jan 2019, 13:18 Hallo,

ik fiets al jaren naar het werk.
maar vorige maandag(21/01/2019) toch het fietspad van heel dicht bij gaan bewonderen....

Gevallen.
Mijn st3 moet ik nog binnen doen bij de fm om de schade op te meten en te herstellen.

Ik kan zeggen dat ondanks mijn jaren ervaring valpartijen niet uit te sluiten zijn.
Misschien toch minder ervaren dan ik dacht of gewoon : pech of verkeerde inschatting of ....

(heb wat pijn aan mijn ribben, knieën, spieren, maar dat zal wel overgaan )

Groetjes

Marky
Dan gevallen door de weersomstandigheden, of wat waren de exacte omstandigheden? Misschien kunnen andere Stromeraars er iets van opsteken....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Beterschap Marky.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

zo dus

maandag naar werk gefietst. Vries weer maar wel droog. Dus geen probleem om te fietsen.
Vertrek om ongeveer 05.45 's morgens. Wel voorzichtig gefietst maar zonder problemen op het
werk toegekomen.
In de namiddag naar huis. Nog steeds koud, wat zon en droog. Dus nog steeds geen probleem om te fietsen...
Fietspad(en) lag(en) er droog bij en dan een lichte helling naar boven. Maar het fietspad op deze helling was nat. Bizar
de straat zelf was droog. Enkel fietspad nat. Ik dacht nog : mmmmm ; koud weer nat, niet goed. geen goede combinatie. Ik vertraagde, wilde stoppen en even kijken. Maar ik heb me laten vangen, daar ik een andere fietser bijna boven op de helling zag fietsen. Toen dacht ik. Als een andere fietser zonder problemen tot boven geraakt is er geen probleem om op dit nat fietspad te fietsen, en ben doorgefietst zonder te stoppen …….
Niet dus. Enkele tientallen meters voelde het fietspad verkeerd aan, maar te laat natuurlijk om nog iets te doen. Een schuiver en ik lag er.

De andere fietser was een gewone klassieke zonder motor fiets. Misschien dat dit een verschil maakt. Niet dat ik snel reed, maar toch misschien sneller dan ik zou gereden hebben dan met een klassieke fiets.
Ik heb bij het zien van de andere fietser dit onderscheid niet dadelijk gemaakt.
Ook, ondanks mijn jaren ervaring op een gewone klassieke fiets, mag deze ervaring zo maar niet overgezet worden naar een speed pedelec.
Ik heb deze fiets nog niet zolang en ken de reaktie's van deze fiets blijkbaar nog niet zo goed in vergelijking met mijn klassieke fiets. Ik denk dat ik met mijn klassieke fiets niet zou gevallen zijn.

verkeerde inschatting in combinatie met de fiets nog zo goed niet kennen..... dus ervaring van geen tel....

ps : Misschien dat dit in topic ongevallen of topic vallen(als dat bestaat) beter is.

beschrijving schade aan fiets is voor een volgende keer.
Ga nu slapen, morgenochtend vroeg uit bed....

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik merk dat ik op mijn SP snelheden anders inschat dan op een 'normale' fiets. Op een normale fiets vind ik 20 km/h gewoon normaal en 25-30 km/h flink vlot tot uitdagend snel. Op een SP vind ik 20 km/h tergend traag en 30 km/h begint acceptabel te worden of zo.

Het klinkt een beetje alsof jij ook zoiets hebt, hetgeen hier dus vervelend uitpakt. Bedankt voor het delen, zet ons allen weer met beide voeten op de trappers.

Sterkte met je herstel!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Balen, hopelijk niet teveel erg.

Welke banden heb je er onder zitten? De Pirelli's onder de ST3 zijn op zijn zachtst gezegd niet heel geschikt* voor wintersituaties.......
Zal blij zijn als er alternatieven beschikbaar komen op de markt. Op de racefiets heb ik ook Pirelli banden (P zero velo 25mm) en die zijn wel fantastisch.



*lees: zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellende banden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marky schreef: 24 jan 2019, 23:44 ps : Misschien dat dit in topic ongevallen of topic vallen(als dat bestaat) beter is.
Done.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

waarschijnlijk dat inderdaad traag op deze fiets, snel is op een klassieke fiets.

op mijn st3 staan de standaard banden op.

bedankt voor de ondersteuningen

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 25 jan 2019, 09:24 Ik merk dat ik op mijn SP snelheden anders inschat dan op een 'normale' fiets. Op een normale fiets vind ik 20 km/h gewoon normaal en 25-30 km/h flink vlot tot uitdagend snel. Op een SP vind ik 20 km/h tergend traag en 30 km/h begint acceptabel te worden of zo.
Dat is exact wat ik hier beschreef : viewtopic.php?f=16&t=1998
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie