Je maakt wat mee als Stromert

gvanaco
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:07
Locatie: Middelpunt Vlaanderen
Merk SP: Stromer

Vorige week was ik s'morgens aan het fietsen op drukke grote baan. Bij de volgende moment, na het bekijken van mijn snelheid, zie ik in de verte en op het andere baanvak een hoopje liggen met een fiets erbij.
Ik rij er naar toe. Ongeveer 9u00.
Zet fiets opzij en op slot. Fietser ligt op de rijbaan. Verkeer laten vertragen om erger te voorkomen. De bijrijder wilt haar onmiddellijk van de baan trekken maar ik verbied hem enige actie te ondernemen. Hierdoor zie ik de persoon. Gezicht, vooral de kin zit volledig onder het bloed. Ze komt bij bewustzijn.
De bijrijder (45jaar) verteld al wankelend van drank dat ze nachtje door gedaan hebben en mekaar niet kennen. Het slachtoffer komt in beweging.
Zinnige info komt er niet uit het meisje (15 à 16 jaar). Ik grijp naar mijn telefoon en onmiddellijk krijg ik verbod om ambulance of andere hulp te verschaffen.
Ze kregen van mij het ultimatum om zelf hulp te zoeken (ouders of...).
Het dronken meisje belt na herhaaldelijke pogingen, haar ouders.
Antwoord van de ouders: Dit gaat niet lukken want we liggen nog veel te zat in bed. Klik lijn afgesloten.
Ik vraag nog enkele malen of ze enige hulp nodig hebben maar dit word afgewezen.
Ze heeft zich naar een voordeur kunnen verzetten om daar verder te bekomen. (ontnuchterend)
Heb dan toch besloten om mijn weg verder te zetten.
Wat je allemaal tegen komt
ST3, wit, Large, 983 Wh
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Gvanaco,

Tja, jeugd en alcohol en opvoeding. Van wie zou het meisje het hebben? Je hebt gedaan wat kon maar ik zelf had gewoon de hulptroepen gebeld, moeten ze maar niet zoveel drinken.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Van zo'n verhalen gaat mijn bloed koken.

Dit is hun eigen verantwoordelijkheid, maar ik had ook gebeld en waarschijnlijk die 45-jarige nog een klap verkocht erbij.
Hier kan ik echt niet tegen. De reactie van die ouders dan nog... :aq
Scheldelaan-Stromer
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tja dat kom je allemaal zomaar tegen.....heb bij ruim 30jr bij veel ongevallen slachtoffers bevrijdt waarbij drank of andere zooi in het spel was ook wij moeten ons dan als hulpverlener professioneel opstellen en gewoon ons kunstje vertonen vaak zijn onschuldigen er slechter aan toe dan de in een roes verkerende veroorzakers.
Tot 10 tellen en verder zuchten. :o
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lamkram schreef: 19 jan 2019, 19:05 Gvanaco,

Tja, jeugd en alcohol en opvoeding. Van wie zou het meisje het hebben? Je hebt gedaan wat kon maar ik zelf had gewoon de hulptroepen gebeld, moeten ze maar niet zoveel drinken.

Groet Mark
Mijn vrouw draaide vroeger vaak alcoholpoli, zij ging dan s'morgens vroeg met ontnuchterend comadrinkertje (tot 16jr) in gesprek en ze moesten dan een soort vragenlijstje doorlopen totdat de ouder(s) hun kroos op mochten halen. Jullie willen niet weten hoe sommige "opvoeders" reageerden op de aan hen gestelde vragen..............gelukkig is het de laatste jaren iets vermindert maar zij is in het Zh. veelal meer bezig met heropvoeden en ouders opvoeden dan haar eigenlijke taak :bu: :bu:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

gisteren in Huizen bijna overreden door een ambulance die zonder sirene of zwaailicht, door rood reed 🤦🏻‍♂️

Het blijft hoe dan ook uitkijken :geek:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dat is goed afgelopen. En trouwens de toetsers en bellen moeten allebei aan zijn, anders is het geen voorrangsvoertuig.

Ze hadden zeker niets te doen dat ze door rood reden :mrgreen:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

AmPeer schreef: 10 feb 2019, 12:12 gisteren in Huizen bijna overreden door een ambulance die zonder sirene of zwaailicht, door rood reed 🤦🏻‍♂️

Het blijft hoe dan ook uitkijken :geek:
:shock:
Je had natuurlijk direct verzorging ter plekke gehad :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dat een ambulancewagen zonder "toeters en bellen" door rood rijdt, dat is natuurlijk een beetje vreemd.

Ik heb eenzelfde situatie meegemaakt met een politiewagen. Ik zag die wagen op tijd aankomen, maar de vrouw die achter mij reed niet. Het resultaat was dat we optrokken bij het groen stoplicht en dat die dame vervolgens met haar auto bovenop mijn trekhaak zat.

Omdat ik iemand kende die vroeger bij de politie had gewerkt, heb ik navraag gedaan of ze kans maakte om haar schade op de politie te verhalen. Die kans was heel erg klein, want de politie kon op een situatie hebben gereageerd met een "stil alarm". Met andere woorden: snel naar de plaats des onheils, maar de omgeving niet laten weten dat ze er via het negeren van allerlei verkeersregels snel aan komen, in de hoop nog wat van het boeventuig te kunnen pakken. :bu:

Conclusie: altijd uit je doppen blijven kijken!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

In belgië is een prioritair voertuig verplicht gebruik te maken van sirene en zwaailicht, zie ook: https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /207-art37 . Lijkt me vreemd dat dit in NL anders zou zijn.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie