Overzicht geleverde ST3's

Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Het leek mij leuk om een overzichtje te maken van de leveringen van ST3's op het forum.

Wie zijn ST3 reeds ontvangen heeft kan hier zijn gegevens invullen.
En de resultaten kunnen hier geraadpleegd worden.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Maak je geen onderscheid tussen kopers uit BE en NL ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik ging er van uit dat op de levertijden niet veel verschil zal zitten tussen BE en NL...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Fleur
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2018, 21:44

Ik weet niet echt of dit schema veel nuttige informatie zal opleveren.
Ik ga ervan uit dat een dealer met een beetje omzet een (gespreide) bestelling plaatst bij Stromer op basis van een raming van het volume van verkoop. Als je een fiets koopt, wijst hij je er één toe uit die bestelling. Voor de Stromers algemeen en voor de st3 in het bijzonder is het niet moeilijk: 2 kleuren, 3 maten waarvan L veruit de meest courante maat is. Zo wist ik bij aankoop begin december dat mijn st3 er één is van de levering verwacht in februari. We hebben alleen een probleem als die verwachte datum van levering naar achter opschuift (info die niet opgenomen is in de tabel).
Sommige dealers verkopen 400 Stromers per jaar. Die fietsen worden besteld, los van jouw datum van aankoop. Als jouw dealer natuurlijk geen omzet draait, dus geen lopende bestellingen heeft en jouw specifieke Stromer maar besteld wordt na verkoop, zoals dit met een wagen gebeurt omdat je daar zoveel opties hebt, ja dan ben je de pineut. Dus volgens mij zegt de wachttermijn meer over de dealer dan over Stromer.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Golvas schreef: 17 jan 2019, 18:00 Maak je geen onderscheid tussen kopers uit BE en NL ?
Waarom ? Speelt dat een rol ? :?:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het zou misschien een verschil kunnen aantonen (zo zijn bepaalde auto's zijn in bepaalde landen ook vlotter verkrijgbaar), maar anderzijds heeft de visie van Fleur ook wel wat : toen ik mijn fiets bestelde kreeg ik er ook eentje toegewezen uit de voorraadbestelling van de dealer ... de bestelling was dus reeds eerder geplaatst, wat voor mij de wachttijd uiteraard verkortte.

Niet iedereen weet dat, niet elke dealer deelt dat mee en daardoor is de kans dan ook reëel dat je hier sowieso een vertekend beeld gaat krijgen ...
Fleur schreef: 18 jan 2019, 21:35 Ik weet niet echt of dit schema veel nuttige informatie zal opleveren.
Ik ben er ook niet van overtuigd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Voor alle duidelijkheid heb ik dit overzichtje enkel opgesteld omdat het me leuk leek, niet om sluitende informatie te leveren.
Ik ga dus zeker niet claimen dat dit overzicht geen vertekend beeld kan of zal geven...

Wat het overzicht wel kan doen, en wat ik ook interessant vind, is weergeven of er al afleveringen plaatsgevonden hebben van een bepaalde combinatie maat en kleur. En ja, ook dit is niet sluitend, want het is niet omdat er in dit overzicht nog geen staan van een bepaalde combinatie dat er nog geen geweest zijn. Maar nogmaals, het leek me gewoon leuk :D
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

alléé vooruit,nr 14 heeft een glazen bol,straf.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nummer 14 is niet de enige met zo'n bol, ook nummer 6 en nummer 10 hebben er eentje. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ja, de toekomstvoorspellingen heb ik ook al opgemerkt.
Deze zijn uiteraard niet de bedoeling, dus op het tabblad met het overzicht zijn die er wel uitgefilterd.

Langs de andere kant wil ik ze nu niet zo maar verwijderen, aangezien bv nr 6 effectief wel iemand kan zijn waarvan de fiets al bij de FM is en hem overmorgen gaat ophalen...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Plaats reactie