Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Kris,

De GT365 zijn all seasons banden, dus niet persé enkel voor de winter. Meer profiel betekent ook wel meer rolweerstand natuurlijk.

Het zijn die spatbordverlengers van in het filmpje, maar dan die voor Qwic natuurlijk, zoek hier of google op Van Zijp Techniek. Qwic zou ook zelf spatbordverlengers hebben, maar mijn FM kon ze niet in de online inventaris zien en bestellen.

En goed dat je eindelijk fijn aan het bollen bent!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Krizla schreef: 12 jan 2019, 23:36 Die banden, dat zijn specifieke winterbanden of hoe? Ik vind dat de standaard banden die er nu op zitten inderdaad ook echt wel kaal zijn ... alleen de zijkanten hebben veel profiel ... soms wel wat glad op die vettige fietspaden ...

Die innerbarends ... ik kende het niet, lijkt me inderdaad leuk om wat platter te gaan liggen ... ik zal morgen eens een foto van de mijne er eens op zetten ... heb me Ortlied Sport Roller high visibility tassen besteld ...
Ik heb die banden ook op mijn Bulls Green Mover liggen, zitten er al weer bijna een jaar op. In vergelijking met de standaard banden die erop zaten maken ze wel aardig wat afrolgeluid en ik denk dat ze ook iets aan de actieradius knagen. Ze konden in ieder geval niet voorkomen dat ik 2 weken terug onderuit ging op een glad bruggetje maar dat was ook mijn eigen schuld :P
Verder zijn het prima bandjes, achter begint hij wel wat te slijten dus wellicht over een tijdje achter een nieuwe erop leggen.

Moet zeggen dat de Qwic een mooie fiets is, ben benieuwd hoe de RD11 speed gaat bevallen want die schijnt dezelfde motor te gaan krijgen als Klever / Stromer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben ook benieuwd naar de RD11, maar hoop wel dat ze ook een keer grotere accu's gaan leveren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

FreddyH schreef: 14 jan 2019, 09:07 Ik ben ook benieuwd naar de RD11, maar hoop wel dat ze ook een keer grotere accu's gaan leveren...
Ik vermoed voor 2019 al niet. De RD11 gaat dezelfde accu's gebruiken als zijn voorganger volgens mijn FM en brochure.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

RonP schreef: 18 dec 2018, 10:26 Zowel de jasbeschermers als ook de Qwic voorspatbord verlenger zitten er inmiddels op! Jasbeschermers zijn de "Hesling Jasbeschermer 28/5 Smoke Met Stripclipbevestiging" geworden.
Heb je een foto van wanneer het gemonteerd is, ik wou misschien hetzelfde bestellen. Ik wou zien of je het echt vast kan zetten zonder dat het rammelt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenH schreef: 14 jan 2019, 09:49
FreddyH schreef: 14 jan 2019, 09:07 Ik ben ook benieuwd naar de RD11, maar hoop wel dat ze ook een keer grotere accu's gaan leveren...
Ik vermoed voor 2019 al niet. De RD11 gaat dezelfde accu's gebruiken als zijn voorganger volgens mijn FM en brochure.
Ik hoef in 2019 hopelijk ook nog geen nieuwe fiets :mrgreen:
Maar, Qwic: als je meeleest: graag optioneel een accu die groter is dan 1kWh. Liefst iets in de orde van 1.2-1.4 kWh.
@Stromer en Klever: dat geldt voor jullie ook :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik merk nu in de winter dat ik echt wat capaciteit te kort kom. Dus grotere batterijen zijn echt welkom.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Miljaar ... nog geen week heen- en weer aan 't rijden naar het werk en ik heb al platte band. Ik moet vrijdag bij het terug rijden ergens hebben doorgereden. Ik ging net mijn batterij er in zetten en ik zie de achterband totaal plat staan.

Maar goed dat ik het hier aan de hand heb en niet onderweg, dan maar met de auto.

Bestaan er betere banden? Anti-lek banden? Ken er niets van ... er ligt nu een Schwalbe Marathon GT op ...(28inch) ...
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

JeroenH schreef: 14 jan 2019, 13:36 Ik merk nu in de winter dat ik echt wat capaciteit te kort kom. Dus grotere batterijen zijn echt welkom.
Hoeveel km moet je enkele rit?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Krizla schreef: 14 jan 2019, 15:04 Bestaan er betere banden? Anti-lek banden? Ken er niets van ... er ligt nu een Schwalbe Marathon GT op ...(28inch) ...
Anti-lek is een geweldige marketing term. Alles kan lek, helaas.

Ik denk dat onderstaand topic inmiddels wel een aardig idee geeft over welke banden het minst lek rijden. Helaas is de Stromer-bandenmaat waarop dit topic is gebaseerd geen 28":

viewtopic.php?f=8&t=1746&start=110#p47523
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie