Stromerforum.nl in de lift

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Stromer Forum statistieken van 2018.

In 2018 is het Stromer Forum in totaal 445.485 keer bezocht. Da's toch bijna een half miljoen keer :)

Het aantal unieke bezoekers ligt met 13.456 in december 2018 op hetzelfde niveau als dat van juni/juli 2018, maar is meer dan dubbel zo hoog als in december het jaar ervoor (toen 6.115 unieke bezoekers).

Stromer Forum statistieken 2018.png
Stromer Forum statistieken 2018.png (103.27 KiB) 3147 keer bekeken

Tussen de Belgische en de Nederlandse forumpopulatie is een nek aan nek race aan het ontstaan, maar de Nederlanders zijn nog altijd in de meerderheid. Wat voor de Belgische vindbaarheid geholpen zal hebben, is dat ik enkele maanden geleden ook stromerforum.be heb geclaimd (is doorgelust naar de .nl website).

Stromer Foum landen top 10.png
Stromer Foum landen top 10.png (42.91 KiB) 3147 keer bekeken

Over de activiteiten van de forummers:

Van de 1613 forumleden met een account hebben 416 leden in de afgelopen maand nog ingelogd (hieronder bevinden zich zowel forumleden van het allereerste uur als forummers die nog maar net een account hebben).

305 forum leden hebben 10 berichten of meer op het forum geplaatst. 171 leden plaatsen meer dan 25 berichten.

Ik denk dat we in deze context inmiddels rustig kunnen spreken van een zeer levendige Stromer community :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Israel - Reinout ST3, correlatie :bn:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat denk ik wel ja. :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

10% van de klikjes van de man die op missie is en de andere 90% van de Mossad ? ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 03 jan 2019, 22:46 De Stromer Forum statistieken van 2018.
Die statistieken uit Frankrijk, ik vrees dat ik daar schuldig aan ben. Ik zit redelijk wat in Frankrijk voor 't werk :mrgreen:
Tussen de Belgische en de Nederlandse forumpopulatie is een nek aan nek race aan het ontstaan, maar de Nederlanders zijn nog altijd in de meerderheid. Wat voor de Belgische vindbaarheid geholpen zal hebben, is dat ik enkele maanden geleden ook stromerforum.be heb geclaimd (is doorgelust naar de .nl website).
Het aandeel van Vlaamse Hits is inderdaad gestaag aan 't toenemen. dat bewijst ook de populariteit van de speed-pedelec in Vlaanderen, er zijn 18 miljoen Nederlanders en 6 miljoen Vlamingen, maar toch maken we hier nu meer dan 40% van de paginahits uit.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Tomasj schreef: 12 jan 2019, 14:35 Het aandeel van Vlaamse Hits is inderdaad gestaag aan 't toenemen. dat bewijst ook de populariteit van de speed-pedelec in Vlaanderen, er zijn 18 miljoen Nederlanders en 6 miljoen Vlamingen, maar toch maken we hier nu meer dan 40% van de paginahits uit.
Ik denk dat elk forum een levenscyclus heeft met opbouw, piek en verval. In ons geval is er sprake van twee cycli die door elkaar lopen namelijk van de oorspronkelijke (zeg NL) leden en van de later deelnemende leden uit BE. Zoals ik de activiteit op het forum zie is het aandeel van de NL-leden nu aan het dalen (vervalfase) terwijl de BE-leden nog moeten pieken.

Ik herken dit ook aan mijn afnemende interesse voor diverse onderwerpen (onderhoud, kleding, techniek). Na bijna twee jaar heb je wel zo'n beetje alles voorbij zien komen en komen de topics doorgaans niet verder dan een herhaling van stappen. Desondanks valt er nog veel te beleven dankzij de diverse uitstapjes, testritten, rondritten, meetings en gezamenlijke actie (zoals die kalender actie). Mijn idee is dan ook dat een digitaal forum geen toekomst heeft zonder analoge activiteiten.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lomito schreef: 19 jan 2019, 15:53 Ik herken dit ook aan mijn afnemende interesse voor diverse onderwerpen (onderhoud, kleding, techniek). Na bijna twee jaar heb je wel zo'n beetje alles voorbij zien komen en komen de topics doorgaans niet verder dan een herhaling van stappen.
Erg herkenbaar, ook bij mij, van verschillende keren per dag, vaak als eerste wat ik op de computer ging bekijken, tot een keertje per week even scrollen door de lijst, en er dan eerst de niet 100% Stromer gerelateerde onderwerpen uithalen.
Maar sinds ik lid ben geworden van dit forum veel wistjedatjes bijgeleerd over fietsen, Stromers en hun dealers en de staat van het klimaat... :cool2:
Blijf het natuurlijk wel aan de zijlijn volgen en als ik iets (on)zinnigs te melden heb zie je het wel.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Voor Stromer-rookies zoals mij is dit forum een bron van onschatbare informatie, ik kan mijn honger naar informatie maar niet stillen! :cool2: Ik kan natuurlijk wel aannemen dat leden van het eerste uur inderdaad al alles gelezen hebben en na verloop van tijd alles nog eens opnieuw zien verschijnen waardoor er wat sleet op komt. Toen ik nog op een motorforum actief was werd zoiets opgevangen door geregeld samen ritten te organiseren en technische meetings bij een dealer te regelen waardoor er hechte vriendschapsbanden gesmeed werden. Is wel makkelijker om even enkele honderden kms te doen met de motor dan met de fiets om bijeen te komen!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Lomito schreef: 19 jan 2019, 15:53 Mijn idee is dan ook dat een digitaal forum geen toekomst heeft zonder analoge activiteiten.
Ik snap de stelling, maar ik weet ook een forum waar het juist faliekant mis ging: wielertoerist.nl
Het was hét toonaangevende forum voor wielrenners, met name de cyclosportieve liefhebbers. Van origine toegespitst op La Marmotte, later cyclo-breed.
Op een zeker moment is er een wielerclub uit ontstaan, het forum werd een soort van virtueel clubhuis en in no-time was het alleen nog in-crowd die er zich thuis voelde.

Wat je ook vaak ziet in de levencyclus van fora is dat de 1e generatie ingehaald worden door de volgende golf. De 1e gen (early adopters) hadden een kennisvoorsprong, maar met het groeien van het ledenbestand komen er meer technisch onderlegde leden, kruisbestuiving uit andere hobbies, etc. Niet iedereen kan dat goed handelen.
Ik heb ooit op fiets.nl een hele How To/FAQ geschreven over Campa/Shimano/Sram, maar inmiddels zijn er ruim voldoende leden die meer kennis en kunde hebben. Gaaf, leer ik ook weer van en nu gebruik ik hun kennis over bijv. Di2 schakelingen. Sommigen van het 1e uur zag je ook na een tijdje dwars doen langzaam verdwijnen.
Real life naast een forum is erg leuk, maar absoluut geen noodzaak om een forum levend te houden.
Plaats reactie