Amersfoort-Amsterdam?

Plaats reactie
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Zijn er hier mensen die met de SP forenzen tussen Amersfoort en Amsterdam? De afstand tussen Amersfoort Noord en Amsterdam ZO (AMC) is ruim 40 km, en ik vroeg me af of mensen dat doen, en welke route ze dan precies nemen.
Bedankt!
Gert
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
ocra

Ik rijd net iets anders maar grotendeels hetzelfde, Baarn > Amsterdam Amstel (soms noord) respectievelijk ruim 35 / 50 km.
Twee grote routes: Baarn, bovenlangs H’sum, Weesp en A’dam ZO of Soest, Kortenhoef, Abcoude, A’dam ZO. Allebei primate doen. Via Abcoude is landelijk en kan wel gevaarlijk zijn met tractoren. In de winter heb je met 2 provincieen, en meerdere gemeentes te maken als het neerkomt op het strooibeleid dat is wel nadeeltje en enigzins onberekenbaar.
Lomito

Via de polder boven Baarn en Hilversum langs en dan via Weesp/Driemond naar het UMC... geen ervaring met die route maar veel korter dan dat ga je het niet maken. In ieder geval wel een mooie afwisselende route!
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik fiets vanuit Amersfoort-Noord (Hooglanderveen) naar Westerpark Amsterdam als ik de Stromer voor een onderhoudsbeurt breng via Spakenburg-Eembrugge-knp Eemnes-Hilversum/Laren (over de hei naar de N236)-Weesp-A'damRijnkanaal-Amsterdam. Laatste keer terug bovenlangs de bedoeling via Laren-Naarden-Muiderberg naar Weesp(dat ging mis want ik kwam in Almere haven uit :shock: ) is misschien ook een optie voor jou.

Als ik zo even kijk moet jij bij Weesp over het ARkanaal. Ik heb de route bepaald via google maps en dan wat rechter (soms langer bijv gewoon langs N236 blijven) gemaakt. Eerste keren soms even zoeken (zeker in donker) daarna gaat het vanzelf.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie