Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Polling schreef: 09 jan 2019, 10:18 Ik had voorrang. Auto vond het niet nodig te stoppen. Boem. Ik lag op 10 cm van zijn voorwiel toen hij stilstond. Fiets kapot (voorzijde, spatbord, spiegel). Helm kapot. Fietstassen kapot. Kleine schaafwond op elleboog.
Nu bezig met schademeldingen enz. Gelukkig heeft de tegenpartij op het schadeformulier duidelijk aangegeven dat hij schuld had (kwam van links en negeerde voorrangsteken).
Ik zag hem, hij remde (t-kruising) dus ging ik ervan uit dat hij me had gezien. Het bleek dat hij wel naar verkeer op de weg keek, maar niet naar verkeer op het voorliggende fietspad. Dus toen ik ervoor langs ging, trok hij op. Boem.
He bah @polling, en wij nog maar hopen dat het in 2019 niet nodig was nieuwe gevallen in dit topic te hebben. Het blijft inderdaad opletten (overigens ook in bewoordingen, je hebt de plicht voorrang te verlenen, maar niet het recht het te nemen is een bekende in de jurisprudentie). Hopelijk valt het verder mee? Wel even na laten kijken bij de HA/HAP, die doen altijd even hun best bij dit soort dingen om zaken uit te sluiten en ... beter mee, dan om verlegen!
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 09 jan 2019, 10:18 ... Ik zag hem, hij remde (t-kruising) dus ging ik ervan uit dat hij me had gezien. Het bleek dat hij wel naar verkeer op de weg keek, maar niet naar verkeer op het voorliggende fietspad. Dus toen ik ervoor langs ging, trok hij op. Boem.
Shit zeg Peter... Da's niet tof! Zo te lezen valt het met jou gelukkig wel mee, maar een boel ellende heb je er sowieso mee... Hopelijk gaat de schade afhandeling soepel en kun je snel weer fietsen! Succes!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik wens je een spoedig herstel!
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Beterschap Peter!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Speedelec_rider schreef: 08 jan 2019, 09:51 Ik kreeg een offerte voor de totaal verlies fiets.
Ik heb besloten deze te repareren want de biedprijs was onwezenlijk laag.
De vork herstellen, batterijdeur vernieuwen, crank herstel.
De rest laat ik zoals het is. Ik kan leven met een kras en deukje hier en daar. Dan is hij terug rijklaar.
Ik heb nu ineens 2 ST2's en denk eraan te verhuren want ik had al een andere fiets aangekocht met de rest van het geld van de verzekering van de tegenpartij.
Mijn mening over commerciële verhuur van de schade-ST2 is dezelfde als over verkoop:
Stromeur schreef: 28 dec 2018, 20:43 maar aangezien de accudeur een optater heeft gehad (deuk) kan ook de accu zelf niet meer vertrouwd worden.. Ik zou mijn vingers als leek niet durven branden aan eigenhandige verkoop.
Ga je dit commercieel doen en er komen brokken van, dan ben je hard aan de beurt qua aansprakelijkheid. (En dat dan nog los van de gewetensvraag.) Misschien zijn er mogelijkheden mits jouw schade-fiets volledig is hersteld en goedgekeurd door een erkend Stromer dealer. Al vraag ik me wel af hoe een verzekering hiernaar kijkt als een Stromer eerst total loss is verklaard, alsnog wordt opgelapt, wordt ingezet voor commerciële verhuur een klant komt ten val.

Ik ben geen jurist, het lijkt me iets om je goed in te verdiepen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Spierpijn, verder geen klachten. Optie beschermengel stond blijkbaar goed in de instellingen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Goed om te horen, gaarne jou beschermengel delen ;)

Wel ontzettend balen zeg, succes met de afhandeling.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Schade ruim 1600 euro... duurt ongeveer een week. Ik heb maar vast toestemming gegeven onderdelen te bestellen, zonder dat de verzekering heeft aangegeven dat de tegenpartij gaat betalen... maar goed, ik ben all-risks verzekerd, dus zullen ze er wel achteraan gaan denk ik.
De ‘onderhandelingen’ met de expert verliepen soepel. Snel eens over schadebedragen en dag- dan wel vervangingswaarde van de helm, de ortlieb-tas en de knogg bijzetlamp. Met de reparatiekosten van de fiets heb ik me niet bemoeid, dat heeft de FM geregeld.

Nu nog reactie op de mail over bijkomende kosten: reiskosten en niet gewerkte uren...

En nadeel van een kleine FM: geen ruil SP beschikbaar. De komende week dus met een gewone e-bike, dat gaat wel wat meer tijd kosten, maar het gaat wel lukken. Ik rijd daarmee constant tegen de grens, 27 op de teller, dus dat scheelt ongeveer 10 kmpu. Gemiddelde scheelt dus iets minder, tijd zal 20 minuten langer zijn schat ik. En de accu gaat bijna eindeloos mee als ik boven de grens ga rijden... ;-))
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Echt ontzettend fijn wanneer de schade-afhandeling na een ongeval soepel verloopt. Kun jij je tenminste onbezorgd richten op het herstel van je SP en jezelf.
Polling schreef: 13 jan 2019, 14:16 Ik heb maar vast toestemming gegeven onderdelen te bestellen, zonder dat de verzekering heeft aangegeven dat de tegenpartij gaat betalen... maar goed, ik ben all-risks verzekerd, dus zullen ze er wel achteraan gaan denk ik.
Zou ik ook gedaan hebben. Wie wat betaalt mogen jouw verzekeraar en die van de andere betrokken partij (die al schuld heeft erkend, dat helpt ook) onderling bepalen. Jij kunt je hier geen buil aan vallen met een all-risk verzekering.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Stromeur schreef: 13 jan 2019, 16:18 Echt ontzettend fijn wanneer de schade-afhandeling na een ongeval soepel verloopt. Kun jij je tenminste onbezorgd richten op het herstel van je SP en jezelf.
Polling schreef: 13 jan 2019, 14:16 Ik heb maar vast toestemming gegeven onderdelen te bestellen, zonder dat de verzekering heeft aangegeven dat de tegenpartij gaat betalen... maar goed, ik ben all-risks verzekerd, dus zullen ze er wel achteraan gaan denk ik.
Zou ik ook gedaan hebben. Wie wat betaalt mogen jouw verzekeraar en die van de andere betrokken partij (die al schuld heeft erkend, dat helpt ook) onderling bepalen. Jij kunt je hier geen buil aan vallen met een all-risk verzekering.
Ik heb daar jammer genoeg een heel andere ervaring mee. Mijn fiets staat al van half november bij de fm, pas gisteren bevestiging van de verzekering dat hij gemaakt mag worden ...
Plaats reactie