Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

maartenbm schreef: 06 jan 2019, 14:40
Negatief:
- Als de weg nat is is het voorspatbord echt niet lang genoeg voor de Pirelli's. Hoe is het nou mogelijk dat Stromer hier niet voldoende rekening mee houdt (lees: test)? Ik ga deze week maar een van Zijp verlengen aanschaffen.
Stromer hanteert het principe 'Form Before Function'. Op sommige punten, zelfs na herhaaldelijke feedback van gebruikers, gaat voor Stromer het design voor op het praktisch nut. Een langer spatbord is lelijk, en dus een no go
Je kan wel een spatbordverlenger bestellen bij Jeroen van het forum, of zelf een bijkomende spatlap monteren.
- De lichtbundel van de koplamp schijnt erg ver op de onverlichte stukken die ik af leg. Alleen ben ik het met anderen van dit forum eens dat de bundel niet breed genoeg is. Op mijn traject zitten een aantal haakse bochten en ondanks dat ik voldoende gas terug neem is het net alsof je jezelf in de duisternis stort.
Dat lijkt me zeer aannemelijk
- Er rennen af en toe hazen en konijnen mee langs het fietspad en dat voelt niet heel fijn. Heeft iemand als eens meegemaakt dat ze de weg over schieten en onder je fiets komen?
Ik heb al een keer een konijn aangereden met het achterwiel, en al eens een flinke noodstop gemaakt om op het nippertje een flinke haas te ontwijken. Iemand op het forum is al overkop gegaan na aanrijding met een konijn. Nog een reden voor een bredere lichthoek
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

maartenbm schreef: 06 jan 2019, 14:40 Ik ga deze week maar een van Zijp verlengen aanschaffen.
Als je die wil bestellen dan doe je dat maar beter vandaag nog, want als je te lang wacht misloop je 19% korting. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Pfiew....op de valreep alvast besteld. Straf....nog geen ST3 en toch al een spatbordverlenger besteld!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 06 jan 2019, 15:08 Stromer hanteert het principe 'Form Before Function'. Op sommige punten, zelfs na herhaaldelijke feedback van gebruikers, gaat voor Stromer het design voor op het praktisch nut.
Ik weet ook nog heel goed hoe de marketing manager van Stromer van kleur verschoot toen ik op Eurobike 2017 begon over een spatlap. En op basis van wat ik lees is de blerf-problematiek met de Pirelli's alleen nog maar groter geworden.

Ik zag dat de accessoires van van Jroen (Van Zijp Techniek) inmiddels ook bij enkele Stromer dealers te koop zijn. Als nu ook de Stromer dealers hun klanten al willen helpen met niet-Stromer-oplossingen, dan mag ik hopen dat de mensen van Stromer zich toch eens achter de oren gaan krabben.

De vraag lijkt me zo duidelijk als wat, dus huppekeetje Stromer: wij willen van de blerf af! :dwarf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 06 jan 2019, 17:20
Ik weet ook nog heel goed hoe de marketing manager van Stromer van kleur verschoot toen ik op Eurobike 2017 begon over een spatlap. En op basis van wat ik lees is de blerf-problematiek met de Pirelli's alleen nog maar groter geworden.

Ik zag dat de accessoires van van Jroen (Van Zijp Techniek) inmiddels ook bij enkele Stromer dealers te koop zijn. Als nu ook de Stromer dealers hun klanten al willen helpen met niet-Stromer-oplossingen, dan mag ik hopen dat de mensen van Stromer zich toch eens achter de oren gaan krabben.

De vraag lijkt me zo duidelijk als wat, dus huppekeetje Stromer: wij willen van de blerf af! :dwarf:
Op het filmpje van Eurobike 2017 op Youtube spreken twee Vlaamse Stromerdealers met de Key Account Manager van de Benelux. Zij spreken haar daar ook over aan (waarom ook weer op de ST5 geen langere spatborden), maar ook tegenover negeert ze die opmerking
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Stromer is niet alleen hierin....op mijn Kalkhoff krijgt de middenmotor de volle laag opspattend water en andere viezigheid te verwerken door een te kort spatbord, leuk hoor bij de huidige weersomstandigheden, en ik merk dat de Endeavour (opvolger van de Integrale) nog steeds dat te korte spatbord gebruikt.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Zelfs met een verlengd spatbord blijft het behelpen of je moet naar de extreme lengtes gaan zoals specilazed . Ik zie meer nut in een degelijke bescherming rond de middenmotor of bij Stromer rond de claxon....(maar dat zal zoals vloeken in de kerk zijn zeker wat betreft design...)
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Claxon hoger plaatsen bij de ST4 lost dat probleem al op.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Qwic pakt op zijn toekomstige RD11 Speed dit probleem alvast aan door de montage van een langer spatbord dan op de RD10 Speed ... waar een wil is, is nog altijd een weg ... ;)

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
m02175857
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2019, 21:13

Hey,
Zaterdag 5 januari heb ik een ST3 gekocht. In de kerstvakantie testgereden met een STX1 en een ST3. Ik was onmiddellijk weg van de ST3. Gelukkig nog een winkel gevonden die een zwarte op voorraad had. Er mee naar huis gereden en de maandag naar het werk vertrokken (zonder nummerplaat :oops: ). De dinsdag werd die gelukkig bezorgd. Een hele week genoten van de ritten. Wel een paar keer nat geweest, maar dat kon de pret niet bederven. Gisteren wou ik opnieuw vertrekken naar mijn werk, maar mijn Stromer had geen zin om te werken: systeem fout. Een aantal zaken geprobeerd om het probleem te verhelpen, maar uiteindelijk toch met de auto van mijn echtgenote naar het werk moeten vertrekken. Gebeld naar de fm, tijdens de dag een update gekregen, maar het probleem was niet te verhelpen. Vandaag de fiets binnengebracht bij de fm. Foutmeldingen die ze nog nooit gezien hebben. Nu wachten op Stromer voor een oplossing. Gelukkig heb ik een vervangfiets meegekregen. Mooie service! Mijn 2de week met mijn Stromer ST3 is dus niet zo goed gestart. :cry:


Afbeelding
Plaats reactie