Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Daniel1975 schreef: ↑02 jan 2019, 18:37
Zo, nieuw record vandaag. Weet niet waar ik nu nog wat kan winnen. Tenzij ik politie begeleiding krijg die treuzelende automobilisten aan de kant zetten
Lekker bezig geweest Met welke app/hardware ben je tot deze cadansstatistieken gekomen?
En wat was je gem. hartslag?
Is een screenshot uit de Garmin-app. Zijn dus nog echt kilometers ook (Stromer overdrijft 2km/u op de Omni).
Cadans komt van Garmin cadanssensor. Hartslagmeter had ik niet om, maar durf obv ervaring wel een serieuze inschatting te maken dat die rond 155gem heeft gelegen, met piekjes richting de 170 op de tegenwindstukken en viaduct-op.
Ik vermoed eerder een kleine gps afwijking. De mijne heeft ook wel eens 53km/u geklokt terwijl ik zeker wist dat dat niet gehaald was.
Tenzij je stormpje in de rug hebt natuurlijk, dan kun je het in een sprint wellicht op eigen vermogen halen.
Naast iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen wil ik ook graag mijn eerste woonwerk ervaringen op de Stromer delen. In het algemeen kan ik zeggen dat het nog veel fijner is dan ik had gehoopt!
Positief:
- Zonder zweet op je werk aankomen is prima mogelijk. 's Morgens doe ik het rustig aan en op de terugweg trap ik hem wat meer op z'n staart. Het is wel verrassend dat dit qua tijd op een traject van 20km, waarvan ca. 5km door Amsterdam, dit niet veel scheelt.
- De LE rijdt heerlijk en is ongelooflijk koersvast op de langere rechte stukken, ook de Schellingwoudebrug kun je eenvoudig een mooi tempo aanhouden
- Ik kan heen- en weer op één accu, hoef gelukkig niet op te laden
- De accu loopt overdag maar ca. 3-5% terug
- Fijn zadel, ik denk dat ik wel zonder Bodyfloat kan voorlopig
- Mede weggebruikers gaan goed aan de kant als ik mijn Spurcycle laat klinken
- Het rijden door een drukke stad is minder risicovol dan ik had verwacht, goed vooruit kijken en op tijd snelheid terug nemen is uiteraard wel belangrijk
- Rijden met mijn Osprey dagrugzak van 24L is geen enkel probleem, heb er totaal geen last van.
- De slottas van Abus werkt prima voor mijn 85cm ketting, hoef deze nu dus gelukkig niet op mijn rug mee te nemen.
Negatief:
- Als de weg nat is is het voorspatbord echt niet lang genoeg voor de Pirelli's. Hoe is het nou mogelijk dat Stromer hier niet voldoende rekening mee houdt (lees: test)? Ik ga deze week maar een van Zijp verlengen aanschaffen.
- De lichtbundel van de koplamp schijnt erg ver op de onverlichte stukken die ik af leg. Alleen ben ik het met anderen van dit forum eens dat de bundel niet breed genoeg is. Op mijn traject zitten een aantal haakse bochten en ondanks dat ik voldoende gas terug neem is het net alsof je jezelf in de duisternis stort.
- Er rennen af en toe hazen en konijnen mee langs het fietspad en dat voelt niet heel fijn. Heeft iemand als eens meegemaakt dat ze de weg over schieten en onder je fiets komen?
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Fijn dat je fiets goed bevalt, ik had ook de 175mm spatbordverlenger al gemonteerd, scheelt zeker maar op hogere snelheden blaast er ook veel spray terug dus tegen je onderbenen maar da's logisch.
Tja.....die hazen kom ik ook veel tegen tussen Zwaag en Purmerend langs de N247......onder de wielen door overleven ze wel als zij tegen je voorwiel aanspringen kun je wel een lelijke klapper maken. Ik zit wind tegen vaak met mijn handen smal naast de "stuurpen" (heeft de st5 natuurlijk niet) dan ben je kansloos als er een dier in het donker tegen je voorwiel aanspringt.
Ben wel eens met de racefiets over een kat gereden die het ook overleeft heeft en op de motor een eend tegen mijn bast ik heb het dier versuft opgeraapt, zij keek mij aan en scheet me alsnog vol en fladderde kwakend weg
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe