Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Daniel1975 schreef: 02 jan 2019, 18:37 Zo, nieuw record vandaag. Weet niet waar ik nu nog wat kan winnen. Tenzij ik politie begeleiding krijg die treuzelende automobilisten aan de kant zetten :dwarf:
Lekker bezig geweest :cool2: Met welke app/hardware ben je tot deze cadansstatistieken gekomen?
En wat was je gem. hartslag?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is een screenshot uit de Garmin-app. Zijn dus nog echt kilometers ook ;) (Stromer overdrijft 2km/u op de Omni).
Cadans komt van Garmin cadanssensor. Hartslagmeter had ik niet om, maar durf obv ervaring wel een serieuze inschatting te maken dat die rond 155gem heeft gelegen, met piekjes richting de 170 op de tegenwindstukken en viaduct-op.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Lekkere snelheid gehaald (recht stuk). Dit is GPS snelheid voor alle duidelijkheid 😁😁.

Ga wel niet ontkennen dat dit enorm trappen is 👌😁
Bijlagen
Screenshot_20190103-225324_Polar Flow.jpg
Screenshot_20190103-225324_Polar Flow.jpg (550.59 KiB) 3439 keer bekeken
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GPS gemeten topsnelheid 50,5km/u?! Kanonne.

Ging je heuvel af, of gewoon lekker rechtuit geblazen onder fijne omstandigheden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Stromeur schreef: 03 jan 2019, 22:57 GPS gemeten topsnelheid 50,5km/u?! Kanonne.

Ging je heuvel af, of gewoon lekker rechtuit geblazen onder fijne omstandigheden?
Volgens mij. Wind mee, berg af en kroeg in zicht. :cool2:
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 03 jan 2019, 22:57 GPS gemeten topsnelheid 50,5km/u?! Kanonne.

Ging je heuvel af, of gewoon lekker rechtuit geblazen onder fijne omstandigheden?
Recht op de pedalen, en trappen maar ;p .
En uiteraard beetje wind mee ;p ;p
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Needspeed schreef: 03 jan 2019, 23:10
Stromeur schreef: 03 jan 2019, 22:57 GPS gemeten topsnelheid 50,5km/u?! Kanonne.

Ging je heuvel af, of gewoon lekker rechtuit geblazen onder fijne omstandigheden?
Volgens mij. Wind mee, berg af en kroeg in zicht. :cool2:
Wind mee, kroeg in zicht, recht op de pedalen, en trappen voor je leven :d3:
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vermoed eerder een kleine gps afwijking. De mijne heeft ook wel eens 53km/u geklokt terwijl ik zeker wist dat dat niet gehaald was.
Tenzij je stormpje in de rug hebt natuurlijk, dan kun je het in een sprint wellicht op eigen vermogen halen.
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Naast iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen wil ik ook graag mijn eerste woonwerk ervaringen op de Stromer delen. In het algemeen kan ik zeggen dat het nog veel fijner is dan ik had gehoopt!

Positief:
- Zonder zweet op je werk aankomen is prima mogelijk. 's Morgens doe ik het rustig aan en op de terugweg trap ik hem wat meer op z'n staart. Het is wel verrassend dat dit qua tijd op een traject van 20km, waarvan ca. 5km door Amsterdam, dit niet veel scheelt.
- De LE rijdt heerlijk en is ongelooflijk koersvast op de langere rechte stukken, ook de Schellingwoudebrug kun je eenvoudig een mooi tempo aanhouden
- Ik kan heen- en weer op één accu, hoef gelukkig niet op te laden
- De accu loopt overdag maar ca. 3-5% terug
- Fijn zadel, ik denk dat ik wel zonder Bodyfloat kan voorlopig
- Mede weggebruikers gaan goed aan de kant als ik mijn Spurcycle laat klinken
- Het rijden door een drukke stad is minder risicovol dan ik had verwacht, goed vooruit kijken en op tijd snelheid terug nemen is uiteraard wel belangrijk
- Rijden met mijn Osprey dagrugzak van 24L is geen enkel probleem, heb er totaal geen last van.
- De slottas van Abus werkt prima voor mijn 85cm ketting, hoef deze nu dus gelukkig niet op mijn rug mee te nemen.

Negatief:
- Als de weg nat is is het voorspatbord echt niet lang genoeg voor de Pirelli's. Hoe is het nou mogelijk dat Stromer hier niet voldoende rekening mee houdt (lees: test)? Ik ga deze week maar een van Zijp verlengen aanschaffen.
- De lichtbundel van de koplamp schijnt erg ver op de onverlichte stukken die ik af leg. Alleen ben ik het met anderen van dit forum eens dat de bundel niet breed genoeg is. Op mijn traject zitten een aantal haakse bochten en ondanks dat ik voldoende gas terug neem is het net alsof je jezelf in de duisternis stort.
- Er rennen af en toe hazen en konijnen mee langs het fietspad en dat voelt niet heel fijn. Heeft iemand als eens meegemaakt dat ze de weg over schieten en onder je fiets komen?
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Fijn dat je fiets goed bevalt, ik had ook de 175mm spatbordverlenger al gemonteerd, scheelt zeker maar op hogere snelheden blaast er ook veel spray terug dus tegen je onderbenen maar da's logisch.

Tja.....die hazen kom ik ook veel tegen tussen Zwaag en Purmerend langs de N247......onder de wielen door overleven ze wel als zij tegen je voorwiel aanspringen kun je wel een lelijke klapper maken. Ik zit wind tegen vaak met mijn handen smal naast de "stuurpen" (heeft de st5 natuurlijk niet) dan ben je kansloos als er een dier in het donker tegen je voorwiel aanspringt.
Ben wel eens met de racefiets over een kat gereden die het ook overleeft heeft en op de motor een eend tegen mijn bast ik heb het dier versuft opgeraapt, zij keek mij aan en scheet me alsnog vol en fladderde kwakend weg :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie