goede voornemens

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zo, begin van het jaar, dus iedereen weer goede voornemens neem ik aan?
De Stromer-gerelateerde van mij:
1. zoveel mogelijk met de Stromer naar het werk (dus de dagen zonder externe afspraken)
2. defensief blijven rijden
3. niet te veel klagen over het weer(bericht)

1. gelukt, vanmorgen eerste werkdag weer op de fiets :ay
2. klein momentje van onoplettendheid en de eerste echte serieuze noodstop met geblokkeerde wielen moeten maken sinds ik Stromer.... :bu:
3. ZE HADDEN DROOG WEER VOORSPELD :dwarf: :bb :bc Zeiknat geregend, stelletje #$@*& bij het KNMI

Punt 2 en 3 dus al niet gehaald, begint lekker :bh: :bj
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb 4 of 5 jaar geleden een laatste goede voornemen gemaakt, en daar houd ik me nog steeds aan: nooit meer goede voornemens maken :cool2:

Goede voornemens zijn altijd gebaseerd op dingen die je van jezelf niet acceptabel vindt, gebaseerd op hetgeen je vindt dat moet veranderen en waarvan je meestal vooraf al weet dat het niet gaat lukken (anders was het namelijk al lang gelukt en had het nooit een goed voornemen hoeven worden).

Het leven is een stuk prettiger als je jezelf gewoon kunt accepteren zoals je bent, inclusief de "mindere" eigenschappen. Al je eigenschappen maken immers wie je bent, het waarde oordeel is meestal gebaseerd op wat *anderen* vinden... Als je het goed beschouwd is "wat andere vinden" een probleem van die anderen, niet van jou :d3:
Als er dan zaken zijn die je *zelf* onhandig vindt, dan kun je daar gewoon gericht aan werken. Hoef je echt niet mee te wachten tot oud-nieuw!

Proost!
:az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Goede voornemens doen wij ook niet meer aan........wel doelstellingen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

FreddyH schreef: 02 jan 2019, 14:00 Ik heb 4 of 5 jaar geleden een laatste goede voornemen gemaakt, en daar houd ik me nog steeds aan: nooit meer goede voornemens maken :cool2:

Goede voornemens zijn altijd gebaseerd op dingen die je van jezelf niet acceptabel vindt, gebaseerd op hetgeen je vindt dat moet veranderen en waarvan je meestal vooraf al weet dat het niet gaat lukken (anders was het namelijk al lang gelukt en had het nooit een goed voornemen hoeven worden).

Het leven is een stuk prettiger als je jezelf gewoon kunt accepteren zoals je bent, inclusief de "mindere" eigenschappen. Al je eigenschappen maken immers wie je bent, het waarde oordeel is meestal gebaseerd op wat *anderen* vinden... Als je het goed beschouwd is "wat andere vinden" een probleem van die anderen, niet van jou :d3:
Als er dan zaken zijn die je *zelf* onhandig vindt, dan kun je daar gewoon gericht aan werken. Hoef je echt niet mee te wachten tot oud-nieuw!

Proost!
:az
:ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 02 jan 2019, 14:00 Goede voornemens zijn altijd gebaseerd op dingen die je van jezelf niet acceptabel vindt, gebaseerd op hetgeen je vindt dat moet veranderen en waarvan je meestal vooraf al weet dat het niet gaat lukken (anders was het namelijk al lang gelukt en had het nooit een goed voornemen hoeven worden).
Dat is toch niet helemaal correct, waarom zou dat niet lukken. Ze lukken niet alllemaal, maar ik heb de voorbije jaren toch wel enkele goede voornemens tot een goed einde gebracht.
Het leven is een stuk prettiger als je jezelf gewoon kunt accepteren zoals je bent, inclusief de "mindere" eigenschappen. Al je eigenschappen maken immers wie je bent, het waarde oordeel is meestal gebaseerd op wat *anderen* vinden... Als je het goed beschouwd is "wat andere vinden" een probleem van die anderen, niet van jou :d3:
Als er dan zaken zijn die je *zelf* onhandig vindt, dan kun je daar gewoon gericht aan werken. Hoef je echt niet mee te wachten tot oud-nieuw!

Proost!
:az
En het pleizer van er effectief in te slagen jezelf toch te veranderen is nog eens zoveel groter. :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Je verandert jezelf niet, je verandert soms wel, evolutie... Goede voornemens zijn er voor mij wel af en toe, maar nooit per 01-01.
Zo ben ik ooit gestopt met roken per 06-12 en ben gaan afvallen per 01-07. Praktische data: na een periode van verkoudheid en griep, dus toch al veel miner gerookt, en na een fietsvakantie, dus toch al gewicht kwijt.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie