originele ketting ?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben vertrokken met een nieuwe KMC op een nieuwe fiets ... na 1000 km heb ik de originele KMC geswitcht voor een Wippermann Connex die ik ingekort heb naar 120 schakels (ST2 - 2018) en toen de teller op 2000 km stond heb ik de originele KMC er weer opgelegd.

Ik wissel dus nu alle 1000 km de ketting : een nieuwe herbruikbare missing link op de KMC gezet (de originele is niet herbruikbaar !) ... Wippermann levert zijn kettingen default met een herbruikbare missing link. Ik zal de kettingen binnen een paar duizend kilometers eens met elkaar vergelijken. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Volgens KMC is idd de link niet herbruikbaar. Nu gaat dit bij mij en mijn vrienden uit de MTB wereld eigenlijk altijd goed. Met MTB krijgt de ketting sowieso meer voor zijn kiezen. Een KMC herbruik ik zeker 15 keer. Demonteer hem wel met een juiste tang.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, kmc link hergebruik ik ook, altijd schoon maken, maar onlangs is collega fietser over de kop geslagen : kettingbreuk. Er is niet onderzocht of t dat linkje t had veroorzaakt, maar ik neem aan dat er meer krachten op komen als je op de pedalen gaat staan en kracht zet! Op mijn SP sta ik af en toe op de pedalen, maar met veel minder kracht! Ook oppassen met transport van de fiets, doordat de ketting misschien in ontspannen stand komt dan zou de “ link” kunnen lossen, en tijdens fietsen los kunnen gaan. KMC moet dat wel zeggen, want dat is t beste voor de “ zwakke schakel”.
St7
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wimst schreef: 03 jan 2019, 09:55 Ook oppassen met transport van de fiets, doordat de ketting misschien in ontspannen stand komt dan zou de “ link” kunnen lossen, en tijdens fietsen los kunnen gaan.
Dit klinkt zeer ongeloofwaardig. Voor een goede sluitschakel heb je een tang nodig met best wat kracht om hem los te maken en bij de montage moet je een serieuze tik geven om hem te sluiten. Als je een snelsluiter hebt die zich zo makkelijk laat plaatsen/verwijderen moet je hem nooit gebruiken.
StroWo
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:10

Golvas schreef: 02 jan 2019, 22:58 Ik ben vertrokken met een nieuwe KMC op een nieuwe fiets ... na 1000 km heb ik de originele KMC geswitcht voor een Wippermann Connex die ik ingekort heb naar 120 schakels (ST2 - 2018) en toen de teller op 2000 km stond heb ik de originele KMC er weer opgelegd.

Ik wissel dus nu alle 1000 km de ketting : een nieuwe herbruikbare missing link op de KMC gezet (de originele is niet herbruikbaar !) ... Wippermann levert zijn kettingen default met een herbruikbare missing link. Ik zal de kettingen binnen een paar duizend kilometers eens met elkaar vergelijken. ;)
top, ben benieuwd!
Plaats reactie