Vanmorgen viel de ondersteuning van mijn fiets ST1X 2018 compleet weg en de omni deed een zogenaamde freeze.
Kalibreren , off set reset, batterij in en uit halen, reset van de fiets niets hielp.
Fiets is nu naar de dealer
Volgende errors vond ik terug.
E 210281
E 210284
E 210205
Iemand een idee wat deze betekenen ?
Error's
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een vergelijkbare reeks foutcodes heb ik één keer voorbij zien komen bij een nieuwe ST5. Topic:
viewtopic.php?f=20&t=1440&p=31326&hilit=210281#p31326
Na het controleren van de motorkabel, vervangen van de controller en vervangen van de motor, bleek het uiteindelijk een defect in de groene kabel tussen motor en controller te zijn.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de oorzaak bij jou exact hetzelfde is, maar ik denk wel dat de dealer het in die hoek zal moeten zoeken. (Maar zullen Stromer en de dealer aan de hand van de foutcode's beter weten dan ik.)
viewtopic.php?f=20&t=1440&p=31326&hilit=210281#p31326
Na het controleren van de motorkabel, vervangen van de controller en vervangen van de motor, bleek het uiteindelijk een defect in de groene kabel tussen motor en controller te zijn.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de oorzaak bij jou exact hetzelfde is, maar ik denk wel dat de dealer het in die hoek zal moeten zoeken. (Maar zullen Stromer en de dealer aan de hand van de foutcode's beter weten dan ik.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Update ondertussen is de motorkabel vervangen maar ook dit was geen oplossing.
Defect zit blijkbaar in de motor zelf. Een nieuwe motor is onderweg. Ondertussen wel al 3 weken zonder Stromer .
Dat wordt een duur fietsje. In de 13 K die ik ermee gereden heb is al de controller vervangen en nu de motor.
Defect zit blijkbaar in de motor zelf. Een nieuwe motor is onderweg. Ondertussen wel al 3 weken zonder Stromer .
Dat wordt een duur fietsje. In de 13 K die ik ermee gereden heb is al de controller vervangen en nu de motor.
Dealer heeft dus blijkbaar geen courante onderdelen op voorraad.
Je fiets is van 2018, vallen deze herstellingen dan niet binnen de garantie ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Een losse motor op voorraad? Lijkt me alleen weggelegd voor de grote jongens, maar zelfs daar zou ik dat niet verwachten.
En duur uiteraard voor Stromer, niet voor de klant.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Als je nu als dealer een compleet achterwiel hebt liggen (ja, ik weet dat er meerdere modellen zijn ... ) dan kan je dat niet alleen gebruiken om storingen mee te elimineren maar ook om klanten tijdelijk mee te verder te helpen ... je hebt er een handige tool bij, bovendien gaat de service en de klantentevredenheid er enorm op vooruit.
Nu wordt er (terecht) geschreven en verteld hoelang de herstelling duurt, maar het zou bijvoorbeeld ook zo kunnen : "mijn dealer heeft me gelukkig snel kunnen helpen met een wiel van hem, hij gaat me contacteren zodra het nieuwe onderdeel binnen is" ... mooi toch !
Nu wordt er (terecht) geschreven en verteld hoelang de herstelling duurt, maar het zou bijvoorbeeld ook zo kunnen : "mijn dealer heeft me gelukkig snel kunnen helpen met een wiel van hem, hij gaat me contacteren zodra het nieuwe onderdeel binnen is" ... mooi toch !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Helemaal mee eens en dat is nu exact het verschil tussen een klantgerichte dealer en een gewone dealer. De dealer verkoopt een Stromer, de klantgerichte dealer verkoopt mobiliteit.Golvas schreef: ↑02 jan 2019, 10:48 Als je nu als dealer een compleet achterwiel hebt liggen (ja, ik weet dat er meerdere modellen zijn ... ) dan kan je dat niet alleen gebruiken om storingen mee te elimineren maar ook om klanten tijdelijk mee te verder te helpen ... je hebt er een handige tool bij, bovendien gaat de service en de klantentevredenheid er enorm op vooruit.
Nu wordt er (terecht) geschreven en verteld hoelang de herstelling duurt, maar het zou bijvoorbeeld ook zo kunnen : "mijn dealer heeft me gelukkig snel kunnen helpen met een wiel van hem, hij gaat me contacteren zodra het nieuwe onderdeel binnen is" ... mooi toch !
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Ik heb bij mijn vroegere Giant-dealer en bij mijn Kalkhoff-dealer steeds een beroep kunnen doen op een vervangfiets bij binnen brengen van mijn eigen fiets voor onderhoud of herstelling. Indien dit niet mogelijk zou blijken bij mijn volgende aankoop dan zal de twijfel al snel toeslaan om daar een fiets te kopen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Soms (meestal !) valt de puzzel pas in elkaar als het kalf al vrij diep onder het water zit ... lees : als het kalf compleet verdronken is dus !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)