Pech met ST3

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik ben met de racefiets ook altijd geholpen in Belgie als ik problemen had (kabel gebroken) of zonder water kwam (letterlijk allew dicht op zondag hartje Ardennen).

Wat ik bij een lekke band oprecht niet snap is dat mensen die niet even zelf plakken. Het is toch geen rocket science?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 30 dec 2018, 10:15 Ik ben met de racefiets ook altijd geholpen in Belgie als ik problemen had (kabel gebroken) of zonder water kwam (letterlijk allew dicht op zondag hartje Ardennen).

Wat ik bij een lekke band oprecht niet snap is dat mensen die niet even zelf plakken. Het is toch geen rocket science?
Als je je plakgerief vergeten bent, is dat heel moeilijk :lol:
Ik heb nu in de tas:
  • Park GP2 pre-glued super patch kit
  • Bandenlifters
  • Een krachtige pomp (Lezyne Micro Floor Drive HP, een mini-voetpomp )
  • Park Tool SZR-1, een schaar/tang om een evt een nagel uit de band te trekken.
  • 2 GAADI in 't juiste formaatindien de lek niet te plakken valt (en de oude binnenband knip ik dan door met die Park Tool SZR-1).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Stromer9000 schreef: Dat is zo zalig aan Nederland. 'Bij pech stal ik mijn Stromer wel ergens bij een boer' dat is zoiets wat wij Belgen niet hebben, in mijn ogen iets minder gastvrij en zeker zo geen uitgestrekte gebieden om te Stromeren met veel boerderijen... mss moet ik toch overwegen om te verhuizen :)
Niet veralgemenen he ;)

Ik heb 1 keer aan de kant gestaan met een scheur in de band, viel niet te plakken en had nog geen Gaadi bij.

Terwijl ik stond te wachten op de pechverhelping, aan de praat geraakt met de buren en 2 pinten gedronken.

In de stad misschien iets anders, maar hier in de Kempen vind ik de meeste mensen toch gastvrij hoor ;)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik ben gelukkig erg zelfredzaam en totdat de electronica mij in de steek laat red ik mijn k....n wel. Goede pomp, plakkers, wat tape en een goed hoofdlampje.
Alleen met slecht weer is het even afzien. Kom ook boerderijen tegen waar ik soms ook mensen ken dus.........kom altijd wel thuis om de auto met drager of de kar erachter te halen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gieleuh
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2018, 22:36
Locatie: Belgica

Ik heb pechverhelping via Eneco (elektriciteit). Nog niet nodig gehad maar moet er dus ook niets extra voor betalen ;)
Stromer ST3 Launch Edition - Crank Brothers Mallet :ba
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Stromer9000 schreef: 30 dec 2018, 10:04
Stromeur schreef: 29 dec 2018, 23:36 Ik gelukkig nog nooit. Ben ook niet verzekerd voor hulp bij pech onderweg. (Bandje plakken kan ik zelf, en bij een serieuze storing stal ik mijn Stromer wel ergens bij een boer en bel ik een taxi.)

De aanleiding was voor jou vast niet zo leuk, maar het is wel een toffe foto geworden.
Dat is zo zalig aan Nederland. 'Bij pech stal ik mijn Stromer wel ergens bij een boer' dat is zoiets wat wij Belgen niet hebben, in mijn ogen iets minder gastvrij en zeker zo geen uitgestrekte gebieden om te Stromeren met veel boerderijen... mss moet ik toch overwegen om te verhuizen :)
Bij ons in de westhoek bestaat wel nog die gastvriendelijkheid,daarvoor hoef je niet helemaal naar Nederland,je moet dringend eens Gent verlaten en andere delen van ons eigen land ontdekken :mrgreen:
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer9000 schreef: 30 dec 2018, 10:04
Stromeur schreef: 29 dec 2018, 23:36 Ik gelukkig nog nooit. Ben ook niet verzekerd voor hulp bij pech onderweg. (Bandje plakken kan ik zelf, en bij een serieuze storing stal ik mijn Stromer wel ergens bij een boer en bel ik een taxi.)

De aanleiding was voor jou vast niet zo leuk, maar het is wel een toffe foto geworden.
Dat is zo zalig aan Nederland. 'Bij pech stal ik mijn Stromer wel ergens bij een boer' dat is zoiets wat wij Belgen niet hebben, in mijn ogen iets minder gastvrij en zeker zo geen uitgestrekte gebieden om te Stromeren met veel boerderijen... mss moet ik toch overwegen om te verhuizen :)
Het is ook niet overal in NL zo hoor. Ik ben heel erg bewust na dik 20 jaar Utrecht verhuisd naar een relatief afgelegen gebied. Dat heeft ook nadelen (alle vrienden en familie wonen ver weg, de bevolking is een stuk minder divers), maar dit is inderdaad wel één van de enorme voordelen: rust en veiligheid :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Daniel1975 schreef: 30 dec 2018, 10:15 Ik ben met de racefiets ook altijd geholpen in Belgie als ik problemen had (kabel gebroken) of zonder water kwam (letterlijk allew dicht op zondag hartje Ardennen).

Wat ik bij een lekke band oprecht niet snap is dat mensen die niet even zelf plakken. Het is toch geen rocket science?
Om de volgende redenen:
- Mijn route gaat gedeeltelijk door Amsterdam, heb geen zin om in die drukte de fiets op z'n kant te leggen en naar het gaatje te zoeken
- In de winter lijkt het me geen pretje ivm de kou, klei, modder, regen etc
- Op weg naar werk moet ik er al helemaal niet aan denken
- Heb al 30 jaar geen band geplakt :-)

Ik kies voorlopig maar voor Cyclon tyre gel repair met een CO2 pomp, zet mijn FM er maar een nieuwe binnenband in :cool2:
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

maartenbm schreef: 30 dec 2018, 16:57
Daniel1975 schreef: 30 dec 2018, 10:15 Ik ben met de racefiets ook altijd geholpen in Belgie als ik problemen had (kabel gebroken) of zonder water kwam (letterlijk allew dicht op zondag hartje Ardennen).

Wat ik bij een lekke band oprecht niet snap is dat mensen die niet even zelf plakken. Het is toch geen rocket science?
Om de volgende redenen:
- Mijn route gaat gedeeltelijk door Amsterdam, heb geen zin om in die drukte de fiets op z'n kant te leggen en naar het gaatje te zoeken
- In de winter lijkt het me geen pretje ivm de kou, klei, modder, regen etc
- Op weg naar werk moet ik er al helemaal niet aan denken
- Heb al 30 jaar geen band geplakt :-)

Ik kies voorlopig maar voor Cyclon tyre gel repair met een CO2 pomp, zet mijn FM er maar een nieuwe binnenband in :cool2:
Bij mij identiek dezelfde redenen buiten de laatste 😂.
Maar tegen dat ik alles gedaan heb is de wegenwacht er. Plus ik maak me niet vuil, ik sta ni in de koude of regen, en moet me niet druk maken en met alles onderweg sleuren. 😁
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

maartenbm schreef: 30 dec 2018, 16:57 Ik kies voorlopig maar voor Cyclon tyre gel repair met een CO2 pomp, zet mijn FM er maar een nieuwe binnenband in :cool2:
Die reken ik ook goed ;)
Kun je in elk geval zsm verder.
Plaats reactie