Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
pvg schreef: ↑24 dec 2018, 11:32
Vwb accu/actieradius is het idd marginaal. Ik heb de rem-recup maximaal staan, zodat ik door de rem licht in te knijpen (voor een groot deel) kan remmen op de motor. Bijv in flauwe bochtjes ed. Dat zou me wat slijtage van de remblokken moeten besparen
Bespaart dat je 1 setje blokken per 10.000km?
Zou mij de onvoorspelbaarheid niet waard zijn.
Ja ben ik wel met je eens. Die recup komt er met enige vertraging in en voelt vreemd. Misschien als je een lange afdaling hebt van een berg dat het interessant is. Ik rijd een PHEV outlander en die heeft natuurlijk ook een regenartie, die kan je met flippers aan het stuur in 5 standen of uit zetten. Dat is wel prettig om te kunnen doseren en goed te kunnen uitrijden. Berg af rijdt dat helemaal super (als je accu tenminste niet vol zit, dan werkt het niet).
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
mrstrom schreef: ↑24 dec 2018, 13:32
een PHEV outlander
Een Mitsubsidie
(niet persoonlijk naar jou, maar dat ding vind ik de ultieme verwezelijking van het wanbeleid van de overheid)
Da's met al dit soort milieuneppers, heb een XC60 Hybrid gehad, actieradius was 45km en als je gas gaf ineens een dikke 5cilinder met twinturbo å 300pk-1:8 er bij en er zat nog een bak subsidie op ook.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
mrstrom schreef: ↑24 dec 2018, 13:32
een PHEV outlander
Een Mitsubsidie
(niet persoonlijk naar jou, maar dat ding vind ik de ultieme verwezelijking van het wanbeleid van de overheid)
Da's met al dit soort milieuneppers, heb een XC60 Hybrid gehad, actieradius was 45km en als je gas gaf ineens een dikke 5cilinder met twinturbo å 300pk-1:8 er bij en er zat nog een bak subsidie op ook.
Ja er zat subsidie op. Maar anders krijg je zo'n infrastructuur ook niet op gang he. Je moet niet zo kortzichtig kijken daarop. het heeft toen ook een aardige boost aan de economie gegeven, door verkoop aantallen. Ik rij er toch gemiddeld 1 op 25 mee. En kan je zeggen het rijdt super.
Maar terug on topic: Eergisteren even 30km nog gedaan met recup uit. Dat rijdt stukken beter!
Haha, kortzichtig? Met jouw verbruikscijfers ben ik er wel van overtuigd dat je hem gebruikt zoals bedoeld.
Maar ik ken er genoeg die 100% voor de bijtelling kiezen en gewoon 1 op een emmer rijden met dat ding.
En de economie-boost is natuurlijk onzin argument, want 90% is leaserijder en die hadden anders gewoon een andere auto geleasd :-)
WFVst5 schreef: ↑26 dec 2018, 15:32
Ik ben dat RECUP nog niet tegengekomen alleen als je de remmen aanspreekt en wat na-ijling als je de remmen los laat.
En wat moet na-ijling betekenen in verstaanbare mensentaal??
mrstrom schreef: ↑24 dec 2018, 13:32
een PHEV outlander
Een Mitsubsidie
(niet persoonlijk naar jou, maar dat ding vind ik de ultieme verwezelijking van het wanbeleid van de overheid)
Da's met al dit soort milieuneppers, heb een XC60 Hybrid gehad, actieradius was 45km en als je gas gaf ineens een dikke 5cilinder met twinturbo å 300pk-1:8 er bij en er zat nog een bak subsidie op ook.
Sorry,
Maar je hebt van jouw xc60 zelf een hybride gemaakt met wat duracell baterijen in uw koffer te leggen of je weet niet met welk merk of model jezelf rijd. Want een xc60 hybride 5cyl.
twinturbo is nooit op de markt geweest.
Stromer st1 s (2j.) in bestelling st3 wit, zwarte wren voorvork, kinekt 2.1