Zo bollen we momenteel rond : Doc Blue in de binnenbanden, bijkomend nog tyre repair gel in de Ortlieb, de Enra app op de telefoon en nieuwe Conti binnenbanden thuis op voorraad ... imho zijn we voldoende bewapend.Daniel1975 schreef: ↑27 dec 2018, 20:15 Tubeless op de Stromer heeft slecht één voordeel: geen lekke banden. Verder heeft het NUL bijkomende voordelen. Zou eventueel ook in de binnenband kunnen worden gegoten.
Tubeless Stromer banden
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Je mist nog één ding: de Park Tool GP-2 self-adhesive Kit.
Alhoewel ik betwijfel dat je die gaat kunnen gebruiken, met die anti-lekvloeistof in je band.
Alhoewel ik betwijfel dat je die gaat kunnen gebruiken, met die anti-lekvloeistof in je band.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Beetje jammer zie bandentest Wim Schermer over stalen hieldraden icm latex binnenbandenDaniel1975 schreef: ↑27 dec 2018, 20:15 Tubeless op de Stromer heeft slecht één voordeel: geen lekke banden. Verder heeft het NUL bijkomende voordelen. Zou eventueel ook in de binnenband kunnen worden gegoten.
Op de ATB zou ik geen negatieve ervaringen weten, behalve dan de bende als je een snede in de band oploopt.
Stalen hieldraad beste??? Nog nooit gehoord. Sowiso is tubes het beste om te koersen en anders vouwbanden met hoog tpi het soepelst icm latex biba.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Heb je linkje?
Is namelijk tegen alle logica in en heel veel top racebanden worden niet eens met stalen hieldraad gemaakt. Fabrikanten zouden dit toch moeten weten.
En dat tubes het beste zijn, zijn we het toch wel over eens?
Is namelijk tegen alle logica in en heel veel top racebanden worden niet eens met stalen hieldraad gemaakt. Fabrikanten zouden dit toch moeten weten.
En dat tubes het beste zijn, zijn we het toch wel over eens?
Blogger Wim Schermer. Ik denk dat tubes ook in de racewereld een beetje op zijn retour is heb er zelf ook mee gereden, altijd weer kitten velgen schoonmaken de Vittoria en Continental tubes waren best goed en lekbestendig maar dit kwam door de....latex binnenbanden. en tubeless is natuurlijk heel wat anders dan tuben
Op de baan wordt het nog veel gebruikt, er kan 10 bar in, is lichter en loopt lichter op hout op asfalt en klinkers wordt een heel ander verhaal.
Mijn zoon heeft bij een paar prof ploegen gereden waar bepaalde renners ook zelf de keuze hadden. Tot er een bandensponsor komt bij de laatste ploeg was IRC de sponsor, sommige zwaardere klassieker specialisten dachten dat zij eerder lek reden met de IRC banden dus gingen er banden op de wielen waar de naam van bedekt moest worden met een merkstift.
De grip van de IRC banden was tot dan toe ongeëvenaard (diamantprofiel en zachte rubber dan de Conti's)
Met stalen hieldraden kun je met een lagere druk rijden. De testen op het pendulum hebben aangetoond dat een bepaalde band met lagere druk minder rolweerstand heeft dan met de voorgeschreven max. druk.
Lees het blog maar eens, verrassend en verfrissend.
Op de baan wordt het nog veel gebruikt, er kan 10 bar in, is lichter en loopt lichter op hout op asfalt en klinkers wordt een heel ander verhaal.
Mijn zoon heeft bij een paar prof ploegen gereden waar bepaalde renners ook zelf de keuze hadden. Tot er een bandensponsor komt bij de laatste ploeg was IRC de sponsor, sommige zwaardere klassieker specialisten dachten dat zij eerder lek reden met de IRC banden dus gingen er banden op de wielen waar de naam van bedekt moest worden met een merkstift.
De grip van de IRC banden was tot dan toe ongeëvenaard (diamantprofiel en zachte rubber dan de Conti's)
Met stalen hieldraden kun je met een lagere druk rijden. De testen op het pendulum hebben aangetoond dat een bepaalde band met lagere druk minder rolweerstand heeft dan met de voorgeschreven max. druk.
Lees het blog maar eens, verrassend en verfrissend.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
-
- Rookie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 17 aug 2018, 14:09
- Locatie: Lokeren (België)
- Merk SP: ST5
- Km-stand: 14.000
Ik ben nog in volle afwachting van de levering van de Stromer ST5 (besteld in aug 2018) maar heb in ieder geval mijn fietsenwinkel al opdracht gegeven om de Pirelli banden te vervangen door de banden waarvan foto in bijlage
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Moeten die winterbanden er wel zijn, ik wacht nog steeds.....