Vrijdagmiddag Stromer-café

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mooi lijstje Tomasj. Qua overlever in de pop-hoek is dat sowiso Beyonce. Niet zo groot als Madonna qua nalatenschap, maar zeker een naam en muziek die men over 30jr nog kent.
Flume ken ik niet, ga ik keer proberen.

Dat de huidige jeugd ‘onze’ klassiekers niet luistert durf ik te betwijfelen. Ik ben ook van ná de Beatles, Elvis, maar ken het wel. En zodra mijn puberneefje de eerste tonen van nummers als Livin on a prayer of Final Countdown hoort blijkt die ze ook letterlijk te kennen. Ver, heel ver voor zijn tijd.
Lomito

vangelis schreef: 21 dec 2018, 20:47 Al kan een Rachmaninov of Fauré me ook ontroeren.
De pianoconcerten van Rachmaninov, de 2e en daarvan weer het tweede deel, de Adagio sostenuto, is later door Eric Carmen gebruikt voor zijn All By MySelf...
.

.
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Lomito schreef: 21 dec 2018, 21:34
vangelis schreef: 21 dec 2018, 20:47 Al kan een Rachmaninov of Fauré me ook ontroeren.
De pianoconcerten van Rachmaninov, de 2e en daarvan weer het tweede deel, de Adagio sostenuto, is later door Eric Carmen gebruikt voor zijn All By MySelf...
.

.
Heb je even Chris, dr zijn nog wel wat meer " klassiekers" die door popartiesten geleend zijn. Denk aan Robbie Williams, Tiesto, Procal Harum, idd Eric Carmen. Vind de dag op Classic FM, waarin hedendaagse muziek , die op Classic is gebaseerd, wordt uitgezonden, heerlijk.
Ben zelf meer van de requiems, vele vinden ze saai en melancholiek, mij geven ze energie. La crimosa, geweldig nummer! Geeft mij energie. Staat volgens mij hoog in de crema top 10! :lol:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Copy/paste: bijna standaard in de popmuziek. Als je kleine kindjes hebt hoor je zelfs dat K3 gepikt heeft van de 80’s popmuziek (Nick Kershaw The Riddle in Mamasee) :d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Onze "jongens" zijn 27 en 30, en kennen de klassiekers wel maar hebben uiteraard iets andere voorkeur alhoewel de oudste soms iets van Genesis of Beatles, Prodigy Nirvana, Audioslave, Bonobo, The Cure of Erykah Badu komt lenen....ook erg breed dus.....Anyway ze zijn net als ik opgegroeid met muziek en hebben zich ook uit kunnen leven op mijn oude drumstel :ck: :ck: :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 21 dec 2018, 21:04 Underworld - Born Slippy -> 2008
Deze is oorspronkelijk zelfs al uit 1996 (de NUXX versie), maar toen sloeg-ie niet aan. Het heb 'm ook wel gedraaid in die tijd, maar het "werkte" alleen rond 6u 's morgens op illegale techno parties als iedereen al helemaal waus was. Bovengronds wilde het niet. Dankzij Trainspotting het jaren later alsnog een enorme hit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

De requiem van Fauré staat hoog op mijn lijstje. Normaal is de Dies Irae (Dag van de Toorn) goed voor een stevig potje hel en verdoemenis, ofwel de zweep over de gelovigen, en zo ook in de de dodenmissen van talloze componisten. Niet bij Fauré...

Zijn Cantique de Jean Racine is trouwens ook erg mooi.
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Maar Jean Racine was natuurlijk wel de schrijver van de meest depressieve stukken die ik mij kan bedenken.
Alleen Gerard Reve schrijft depressiever! :d3:
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ook Bach had dan de beste inspiratie en de mooiste dingen
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 21 dec 2018, 22:09
Tomasj schreef: 21 dec 2018, 21:04 Underworld - Born Slippy -> 2008
Deze is oorspronkelijk zelfs al uit 1996 (de NUXX versie), maar toen sloeg-ie niet aan. Het heb 'm ook wel gedraaid in die tijd, maar het "werkte" alleen rond 6u 's morgens op illegale techno parties als iedereen al helemaal waus was. Bovengronds wilde het niet. Dankzij Trainspotting werd het later alsnog een enorme hit.
Die staat toch op "Beaucoup Fish"?......zit al jaren in de CD wisselaar in de BMW....ook Bob Marley, Ry Cooder, Frank Zappa, Muse, Thievery Corporation, RHCP en John Mayer (gaat alleen aan als wij naar vakantie-adres gaan of een lange rit maken)beetje saai dus maar vergeet telkens weer om wat te wisselen omdat de playlist tegenwoordig ook via de telefoon kan :?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie