Vrijdagmiddag Stromer-café

vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Daniel1975 schreef: 21 dec 2018, 17:52 Volgens mij bedoelen we aardig hetzelfde hoor ;)
A white shade of pale, mijn favoriet, heeft Bach toch mooi gecomponeerd, Procol Harem heeft het groot gemaakt!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dus er is nog een kans dat in het jaar 2134 Drank&Drugs alsnog zijn verlaatte waardering krijgt? ;p

@tomasj: ben trouwens we nieuwsgierig welke nummers jij dan al mogelijke future classic ziet.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Smaken verschillen. Da’s maar goed ook ben als 60er van huis uit opgegroeid met the Fab four, Elvis, the Stones, Blues, Jazz en Soul bovendien alles wat ertussen zit. Muziek is ook emotie, zo zijn wij dit jaar gemiddeld twee uur per optreden met kippenvel en soms een traan bij Depeche mode, David Burn en Jamie Cullum geweest. Ik heb niets met Nederlands talig naar kan volschieten bij sommige nummers van Hazes, Alberti, Johnny Jordaan of Wim Sonneveld. Vroeger is zeker niet beter maar je hebt muziek en muzak echt live goed zingen en spelen is een ware kunst en wat anders dan sampelen en mixen....da’s een kunstje en gevoel voor wat men wil horen en verkoopcijfers. Bovendien is de drager en weergave van de muziek bij mij doorslaggevend ook dat hoort bij mijn audio-autisme......thuis moet het net zo puur en zuiver klinken als de artiest nee kunstenaar het bedoeld heeft, daar kunnen audiophielen onder ons uren over de debatteren en genieten😂
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

WFVst5 schreef: 21 dec 2018, 18:55 Bovendien is de drager en weergave van de muziek bij mij doorslaggevend ook dat hoort bij mijn audio-autisme......thuis moet het net zo puur en zuiver klinken als de artiest nee kunstenaar het bedoeld heeft, daar kunnen audiophielen onder ons uren over de debatteren en genieten😂
Hoi Willem,
Dan nodig ik jou hierbij uit voor een avondje muziek luisteren, want ook ik ben audiofiel.
P.s de installatie van Reinout ST3 is echter nog de overtreffende trap.
Zie je morgen.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WFVst5 schreef: 21 dec 2018, 18:55 echt live goed zingen en spelen is een ware kunst en wat anders dan sampelen en mixen....da’s een kunstje en gevoel voor wat men wil horen en verkoopcijfers.
Dit dus.
Zo zie ik het ook en zo beleef ik muziek ook. Wil absoluut niet zeggen dan mensen als Avicii of Armin alleen een kunstje doen, dat zijn (was :bh: ) echt wel kunstenaars.
Alleen gaat er voor mij ook niets boven die live band zonder auto-tune en drumcomputer.
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Avicci en Armin vallen ook weer terug op dr oude componisten.trekeen het alleen een nieuw jasje aan!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee dat klopt, Avicii, Armin, Tiësto, Guetta zijn inmiddels Nederlandse statements maar ga toch liever een avondje naar de RHCP.
Tiësto heb ik overigens een paar keer gesproken in het begin van zijn carrière hij had regelmatig pech met zijn auto in Amsterdam, ik was toen wegenwachter (op de motorfiets) hij was een heel bescheiden artiest maar was toen al heel talentvol.

Wat ook van belang is; mijn stemming en waarom ik naar muziek ga luisteren in de kroeg, naar een concert, lekker thuis, gaan we platen draaien of cd luisteren? vorig jaar begonnen met streamen via de iMac, beetje mee wezen spelen en zoeken, gebruik nu thuis een NAIM over de set en voor dagelijks gebruik een Bluesound Powernode klinkt als een klok, super schoon en toch warm geluid (gelijk aan de opname) en het gedoe met platen, (tevens de charme) pitjes, hangen en soms overslaan is een beetje verleden tijd.

Platen wassen, voorzichtig koesteren, de doorleefde hoezen (heb ca. 3000lp's) raakt hier een beetje over maar doe er nog geen een weg.
Mijn oude pick up (Thorens) is nu in de revisie er komt een nieuw Orthofoon element aan de vernieuwde carbon arm.
Zo blijf je bezig.......eigenlijk tijd te kort in 24uur, er zitten wel 10 eventjes in een uur.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Heb vroeger ook een zeer uitgebreide stereo, quadrofonisch zelf, gehad. Was er zeer content mee.
Heerlijk, Hugo Montenegro. Nu ben ik helemaal weg met mijn laptop, Bose hoofdtelefoon en de verschillende klassieke muziekstreamers. Heerlijk Yann Tiersen, dan niet het uitgemolken Amelie Poulain, maar de wat meer melodieuze composities. Gelijk Porz Goret.
Al kan een Rachmaninov of Faure me ook ontroeren.
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 21 dec 2018, 18:22
@tomasj: ben trouwens we nieuwsgierig welke nummers jij dan al mogelijke future classic ziet.
Maar er zijn al heel wat 'Future Classics' in de 'electronic scene'. Sommige van deze nummers hieronder zijn al 20 jaar oud.
Electronische muziek:
Faithless - Insomnia -> 1995
Daft Punk - Harder, better, faster, stronger -> 2001
Daft Punk - One More Time -> 2001
Fisherspooner - Emerge -> 2001
The Prodigy - Voodoo People -> 1994
Felix da Housecat - Silver screen -> 2001
A-Trak : Heads will roll -> 2009
Beastie Boys - Camouflage -> 1994
Justice - Dance -> 2008
Underworld - Born Slippy -> 2008

Als je echt over hedendaagse muziek spreekt, denk ik onmiddellijk aan Flume. Luister maar eens naar "Say it" of "You and Me". Nog dingen van dit decennium : Mayor Lazer - Lean On en een Nederlander , Martin Garrix 'Animals'

Een nummer als 'Human' van Rag'n Bone Man is volgens mij ook een future classic, alleen al omdat hij (dank zij de tekst) populair is op begrafenissen.

Rap? Kendrick Lamar, Macklemore . Ook wanneer ik 80 ben zal ik van dat soort nummers blijven genieten.

Pop? moeilijker om te zeggen, als ik moet gokken zou ik zeggen dat er wel iets van The Weeknd, Bruno Mars of Adele zal blijven hangen.

En als we over Rock en Indie spreken, gaan er dingen dingen van Arctic Monkeys, War on Drugs en Arcade Fire echt nog lang meegaan (en ik maak hier gewoon enkele veilige keuzes, ik weet het). Maar er gaan one-hit-wonders overblijven, zoiets als Fun 'We are Young'

Maar wat jullie vooral vergeten is dat de jeugd de meeste van wat jullie klassiekers vinden nooit beluisteren, dus als onze generatie dood en begraven is, gaat daar ook veel minder van overblijven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zitten wat leuke dingen tussen Tomasj. Ik vind zelf van de Indie rock Throwing Muses en JJ72 erg leuk, is wel alweer wat ouder ondertussen. Vooral de plaat University van Throwing Muses is voor mij een echte parel.
Tomasj schreef: 21 dec 2018, 21:04 Maar wat jullie vooral vergeten is dat de jeugd de meeste van wat jullie klassiekers vinden nooit beluisteren, dus als onze generatie dood en begraven is, gaat daar ook veel minder van overblijven.
Niet helemaal waar: mijn oudste zoon moet helemaal niks hebben van veel hedendaagse muziek. Maar REM, Throwing Muses, JJ72, Weird Al Yankovic, Tool, sommige nummers van de Dead Kennedy's en zo nog wat van dat soort leuks gaat daar erg goed in :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie