Gore Windstopper/insulated broek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Goeie morgen forumleden,

zijn er mensen die ervaring hebben met de Gore Windstopper broeken? Ik ben op zoek naar een degelijke broek die de regen tegen houdt. Aangezien ik heel tevreden ben van mijn Gore Windstopper jas zou ik binnen hetzelfde merk willen blijven. Ik twijfel eveneens om een insulated model te kopen maar dan ga ik ervan uit dat je enkel die broek draagt zonder een broek eronder.

En dan als laatst. Hoe tailleren ze?

https://www.gorewear.com/eu/be-en/shop- ... refv1=Road
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Stromer9000 schreef: 18 dec 2018, 11:06 Goeie morgen forumleden,

zijn er mensen die ervaring hebben met de Gore Windstopper broeken? Ik ben op zoek naar een degelijke broek die de regen tegen houdt. Aangezien ik heel tevreden ben van mijn Gore Windstopper jas zou ik binnen hetzelfde merk willen blijven. Ik twijfel eveneens om een insulated model te kopen maar dan ga ik ervan uit dat je enkel die broek draagt zonder een broek eronder.

En dan als laatst. Hoe tailleren ze?

https://www.gorewear.com/eu/be-en/shop- ... refv1=Road
Hoi Stromer9000,

Ik heb deze https://www.futurumshop.nl/gore-wear-c3 ... eren.phtml broek gekocht. Zit heerlijk warm, is waterdicht en zacht van binnen. Ik heb hem bij Futurumshop gekocht, helaas nu uitverkocht.

Nadeel is wellicht de dikkere stof wat hem wat minder flexibel maakt dan een tight. Maar ik heb daar totaal geen last van gehad. Ik ben 1,86 en heb een maat L gekocht. Zit dan niet superstrak maar dat hindert niet. Gezien er een zeem in verwerkt zit is een broek eronder niet wenselijk.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Ik heb deze:
GORE WEAR C5 WINDSTOPPER https://www.futurumshop.nl/gore-wear-c5 ... eren.phtml
Een beetje nattigheid houdt de broek wel tegen maar als het serieus gaat regenen doe ik er wel een regenbroek overheen. Met deze broek heb ik tot nu toe geen last van kou gehad.
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Ik heb er zo eentje en die is de max. Zowel bij regenweer als bij koud weer. Pasvrom is heel good dankzij de velcro onderaan.
Gore bike wear is een pak duurder dan de rest maar die kost ben je snel vergeten wanneer je in een felle regenbui zit en droog blijft.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
ocra

Ik heb wel goede ervaringen met de C5 met regen. Er zit in ieder geval goede pasvorm in. Heb nu zelf arctyrex broek, in regen is deze toch nog wel een stuk beter.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dit zijn geen strakke broeken toch?
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Daniel1975 schreef: 19 dec 2018, 22:14 Dit zijn geen strakke broeken toch?
Daniel,

Die van mij zit wel nauw maar niet zo strak als een tight met zeem. Het heeft allemaal net wat meer ruimte, zonder dat t wappert in de rijwind. Dan was ie bij mij ook regelrecht terug naar de verkoper.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Bedankt voor de reacties. Ik twijfel nog steeds welke broek, eentje om over een andere broek te trekken of een volwaardige... mijn voorkeur gaat ietsje meer naar die laatste... maar nog even overwegen.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie