Ontbrekende Stromer functies/opties

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben dan weer erg tevreden over de schifters van de ST2.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is heel persoonlijk; dus daarom lekker los laten. Of de boel i-spec compatible maken, dan heb je de keuze.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Is zeker persoonlijk RFP. heeft het bij mij heel lang gedaan op elke MTB. betrouwbaar en goed te vinden onder alle omstandigheden.
Persoonlijk vind ik het knullige schakelaartje op de st5 een onding maar zal er mee moeten leren leven had liever iets RFP. achtigs gezien..duim af-, wijsvinger opschakelen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 17 dec 2018, 22:48 schakelaartje op de st5 een onding maar zal er mee moeten leren leven had liever iets RFP. achtigs gezien..duim af-, wijsvinger opschakelen.
+1.

Gelukkig reageren die Di2 knoppen zo licht dat ik me er niet echt aan stoor, maar mijn handen zijn te klein dus echt ergonomisch is het niet voor mij. Dat zijn die duim/wijsvinger systemen wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nog eentje die niet genoemd is: 24" frame maat en de optie om wat meer rechtop te zitten (heb de ST3 nog niet voldoende getest om te beoordelen of de zit daarop al goed genoeg is).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik snap de wens voor mensen die het fysiek niet aan kunnen om enigzins diep te zitten, maar ik vraag mij wel serieus af of het wenselijk is om met dit soort snelheden zo rechtop te zitten.
Denk dat Stromer hier wel een bepaalde maximale zithoek voor heeft bepaald, want de controle over je fiets wordt vanaf een bepaalde "comforthouding" zeker wel minder.
Hoop voor je dat de comfort-pen icm een riserbar voldoende voor je is.
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

nog een wens : spatborden die meer rondspattend water tegenhouden als standaard voorzien


groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Daar zijn prima opzetstukken voor die het probleem goed oplossen.
https://www.vanzijptechniek.nl/product- ... s/stromer/
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 18 dec 2018, 08:08 Ik snap de wens voor mensen die het fysiek niet aan kunnen om enigzins diep te zitten, maar ik vraag mij wel serieus af of het wenselijk is om met dit soort snelheden zo rechtop te zitten.
Geen idee, maar op mijn fiets zit ik behoorlijk rechtop en het geheel is enorm stabiel. Maar ik heb veel meer een "sportieve herenfiets" achtig frame dus dat is waarschijnlijk niet helemaal vergelijkbaar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zou de volledige geometrieen van de fietsen wel eens willen zien. Dus met alle framehoeken en afstandsmaten.
Zou zomaar kunnen dat jouw fiets bijvoorbeeld een luiere stuurhoek heeft, een hogere balhoofdbuis en grotere vorksprong.
Plaats reactie