ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En wat als je deze spatlap dan combineert met die van Jeroen?
Pakweg eerst de 100 mm verlenging aanbrengen, en op deze verlenging dan deze spatlap bevestigen? Volgens mij gaan je voeten dan een pak droger blijven...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Of een gehalveerde spatlap van Jeroen, als die 100mm weer teveel is.

Indien gewenst kan ik zaterdag wel een paar detailfoto's van de spatlap maken, ik ben dan toch in Herveld (iets met een kerstborrel).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Reinout-ST3 schreef: 17 dec 2018, 06:06 Goedemorgen mhoutman,

op dit moment heb ik alleen de bijgevoegde fotootjes. Geschoten op m'n testrit (heerlijk !).
Hopelijk bieden ze de gewenste details waar jij naar zoekt ?
De fiets staat nog bij de FM; ik moet zo dadelijk nog een maandje naar het buitenland en zal de ST3LE in januari pas echt ophalen. Geen idee waar je woont maar mijn ST3LE (met oa die Brooks spatlap) staat dus gewoon bij de FM in Herveld. Kijken staat vrij.

Ik ben zeker te spreken over die Brooks spatlap. Het was nog goed nat; er lagen nog voldoende vette plassen voor een veldtest.....te zien aan de fiets bij terugkeer.
Reinout, dank voor je uitvoerige antwoord. Ik vind de Brooks spatlap wel wat hebben; zeker in combinatie met het leren Brooks zadel en de hele fijne leren Brooks handvatten. Ik had alleen het idee dat het ST3/ST5 spatbord er te breed voor was om het geheel mooi in elkaar te laten overlopen….

Overigens had ik op de ST5 meer last van spray dat aan de voorkant van het spatbord naar boven komt dan aan de onderkant; dat was op de ST2 toch net andersom. Zal wel met de combi van banden en bredere spatbord te maken hebben. De nu door mij gemonteerde Orlieb Handlebar Pack S komt dus goed van pas.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

FreddyH schreef: 17 dec 2018, 09:51
Indien gewenst kan ik zaterdag wel een paar detailfoto's van de spatlap maken, ik ben dan toch in Herveld (iets met een kerstborrel).
Graag :ay
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

mhoutman schreef: 17 dec 2018, 12:27 Ik vind de Brooks spatlap wel wat hebben; zeker in combinatie met het leren Brooks zadel en de hele fijne leren Brooks handvatten.
Het Brooks Cambium C17 zadel is niet van leer, is van natuurrubber. De handvaten zijn volgens mij ook niet van leer maar eerder ook van rubber oid.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

mhoutman schreef: 17 dec 2018, 12:27 spray dat aan de voorkant van het spatbord naar boven komt dan aan de onderkant;
Dat valt mij bij de 3 ook op. Die straal water die naar je toe waait is enorm.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Mark78 schreef: 17 dec 2018, 15:15
mhoutman schreef: 17 dec 2018, 12:27 Ik vind de Brooks spatlap wel wat hebben; zeker in combinatie met het leren Brooks zadel en de hele fijne leren Brooks handvatten.
Het Brooks Cambium C17 zadel is niet van leer, is van natuurrubber. De handvaten zijn volgens mij ook niet van leer maar eerder ook van rubber oid.
Oeps, je hebt gelijk, de C17 is niet gemakt van leer maar deze All-Weather versie is gemaakt van gevulkaniseerd rubber met een toplaag van nylon. De normale versie is gemaakt van gevulkaniseerd rubber met een toplaag van katoen maar is erg onderhevig aan zowel verkleuring als slijtage.

Ik zat nog te veel met een leren B17 zadel in mijn hoofd en het leren Selle Anatomica H2 zadel wat ik zelf met heel veel plezier gebruik.

De handvatten zijn toch echt van leer. Deels met onderdelen van Ergon en het leer dus van Brooks. Made in China, dat weer wel. Verder heeft deze ST3 LE versie zwarte eindstukken terwijl de standaard Brooks versie zilveren eindstukken heeft. Juist het leer maakt de handvatten zeer comfortabel en vooral veel minder plakkerig. IK kan eventueel wel een foto posten van de verschillen :)

Had de laatste Brooks catalogus gisteren nog in het catalogi draadje gepost: https://www.rtisports.de/downloads/rti-brooks-2019.pdf
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

mhoutman schreef: 17 dec 2018, 15:32
Oeps, je hebt gelijk, de C17 is niet gemakt van leer maar deze All-Weather versie is gemaakt van gevulkaniseerd rubber met een toplaag van nylon. De normale versie is gemaakt van gevulkaniseerd rubber met een toplaag van katoen maar is erg onderhevig aan zowel verkleuring als slijtage.

Ik zat nog te veel met een leren B17 zadel in mijn hoofd en het leren Selle Anatomica H2 zadel wat ik zelf met heel veel plezier gebruik.

De handvatten zijn toch echt van leer. Deels met onderdelen van Ergon en het leer dus van Brooks. Made in China, dat weer wel. Verder heeft deze ST3 LE versie zwarte eindstukken terwijl de standaard Brooks versie zilveren eindstukken heeft. Juist het leer maakt de handvatten zeer comfortabel en vooral veel minder plakkerig. IK kan eventueel wel een foto posten van de verschillen :)

Had de laatste Brooks catalogus gisteren nog in het catalogi draadje gepost: https://www.rtisports.de/downloads/rti-brooks-2019.pdf
Zo leren we wat van mekaar. :ay
Die foto hoeft niet hoor, de st3 le staat bij me in de schuur. :d3:
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik vond de Brooks spatlap zelf eigenlijk vrij waardeloos (zeker voor de prijs). In het begin soepel, maar al snel een behoorlijk stugge lap (ongetwijfeld zit daar een onderhoudsfactor in, maar een spatlap wil ik niet onderhouden).
Verder vond ik dat er toch behoorlijk wat water om/overheen kwam, de bovenkant was smaller dan spatbord en omdat de lap aan de achterkant van het stromer-kapje van het spatborde hing kwam hier toch wel wat water omhoogkruipen.

Uiteindelijk ben ik de spatlap onderweg ergens verloren (samen met eindkapje) en het ik een SKS S-Guard spatlap op maat geknipt en in het spatbord geschoven en met 2 pluggen gefixeerd. Zit uitstekend, werkt goed, stuk goedkoper (*eigen tijd niet meegerekend ;)), wel minder sexy en hip dan een leren Brooks lap natuurlijk.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Iemand al een concrete datum gekregen van de FM ivm de levering van de ST3 white of black in België ?
Blijft hier rustig daaromtrent :geek:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie