Remt af tijdens fietsen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 15 dec 2018, 14:49 Stond de Recup aan?
Als die instelbaar is dan gok ik van wel, maar ik heb maar zeer beperkt in de instellingen rondgekeken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Het afremmen is meer dan dat het initieel was. Dus ligt zeker niet aan mij.

Maar ik ga straks eens kijken naar die recup. Kan wel eens zijn dat het daar aan ligt. En anders naar de fietsenwinkel ermee.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
mrstrom

Ik ervaar ook zoiets met mijn ST3 en kan het nog niet helemaal plaatsen. Ik heb de remklauw achter gecentereerd om de remschijf, die leek iets aan te lopen tegen de schijf namelijk.

Ik voel het de ene keer wel en de andere keer niet. De recup, weet ik zo niet en zal ik nog nakijken. Lastige van de app is dat je er maar gedeeltelijk in kan als je fiets uitstaat.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Aanlopen van de remschijf is vaak meer geluid dan dat het echt afremt. Even achterwiel optillen, zwieper aan geven en kijken of hij remt. Hij moet echt serieus aanlopen en afremmen wil je daar tijdens het fietsen ook maar iets van voelen.
Meestal hoor je een beetje tsjing-tsjing-tjsing, maar dat remt je echt niet af.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik heb dus gewoon de recup afgezet en het remmen was weg, had hier niet aangedacht... thx
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
mrstrom

wat is dat recup dan? instelling ergens?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blz. 17 van de handleiding van je ST3:

Recup.png
Recup.png (331.73 KiB) 3890 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

mrstrom schreef: 20 dec 2018, 20:43 wat is dat recup dan? instelling ergens?
De 'min-toets' inhouden, en zo kan je dit instellen met plus en min. Zorg dat het afstaat, want het remt af :-D
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

boomshakalak schreef: 22 dec 2018, 11:00
mrstrom schreef: 20 dec 2018, 20:43 wat is dat recup dan? instelling ergens?
De 'min-toets' inhouden, en zo kan je dit instellen met plus en min. Zorg dat het afstaat, want het remt af :-D
En dat het afremt is zeker,amai,precies of er een olifant bij je plots achterop zit.
Vandaag tijdens een testrit met een zwarteST3 van de fietsenmaker stond de fiets plots op recup.
Héél waarschijnlijk mijn schuld door samen terug te schakelen en te remmen.Waarschijnlijk in het menu staat die recup ook aan.Wat op en afgeschakeld en op + - knopje geduwd,en hé presto,ik kon er weer vandoor vliegen.
Vliegen is bijna het juiste woord,want op de hoogste ondersteuning met een klein windje schuin opzij haalde ik makkelijk 45,met een top van 48,7 :P .Op de terugweg iets méér pech met wind schuin vooraan op kop,maar was na een dik uurtje en 40 km op de teller terug bij de FM.
Wat een fiets.Naar mijn gedacht rijdt de fiets zonder iets te veranderen aan zadelpen of voorvork voldoende comfortabel.
Dit zijn mijn eerste bevindingen met een zwarte ST3 L.
En wat schakelt deze fiets lekker,en tijdens het rijden hoor je echt enkel windgeruis,motor hoor je NIET dus.
ST3 cool White
mrstrom

boomshakalak schreef: 22 dec 2018, 11:00
mrstrom schreef: 20 dec 2018, 20:43 wat is dat recup dan? instelling ergens?
De 'min-toets' inhouden, en zo kan je dit instellen met plus en min. Zorg dat het afstaat, want het remt af :-D
ja is nu gelukt. Het instellen ging wel lastig eerlijk gezegd. Via de telefoon/app lukt het niet. Ik kan dan wel instellen, maar opslaan werkt niet. Ik heb het nu op de fiets gedaan, maar dat opslaan ging ook heel moeizaam.

Nu moet het even droger zijn om te testen.
Plaats reactie