Remt af tijdens fietsen

Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Goededag allemaal,

Ik had onlangs al eens gepraat over de problemen met mijn ST3.
Deze remt namelijk constant (lichtjes) af. Bij het uitbollen voel je heel goed dat ie remt ipv mooi soepel uit te bollen.

En trekken doet ie ook niet meer, voelt precies of je tussen niveau 1 en 2 aan het trappen bent, dit wanneer je uiteraard op 3 staat

Ik had al eens langsgeweest bij m'n fm, en die had de schijf vooraan een stomp gegeven waardoor ie niet meer schuurde, alsook in het servicemenu een reset.

Dit werkte dus even, maar na 50km heb ik terug te maken met de problemen. De schijf schuurt namelijk niet tegen de blokken (wat daarvoor wel was).

Daarstraks had een andere fm de remmen beter afgesteld zodat die niet te snel nemen. Alsook alles vastgezet wat was losgekomen. Dit hielp ook niet.

Ik begin nu wat bang te krijgen, weten jullie wat dit kan zijn? Of is er al iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt?

Ik heb de remsensor zelf al eens proper gemaakt, maar helaas....

En kalibreren heb ik ook 10000 keer gedaan.

Wie kan me helpen??

Groetjes
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het gedrag van jouw ST3 is niet goed. Je dealer is de aangewezen partij om dit op te lossen, maar het lijkt erop dat ze alleen de typisch fietstechnische hardware (vergelijkbaar met een MTB) hebben nagekeken en niet de Stromer/speed pedelec-specifieke zaken? Ik hoef de naam van je dealer niet te weten, maar ik vraag me wel af of ze weten waar ze mee bezig zijn. Je hebt twee jaar garantie op jouw ST3, hij is gloednieuw en hij hoort gewoon te rijden als een tierelier.

Zijn de remsensoren al eens gecontroleerd door de dealer, zoals ik eerder voorstelde? (Dat zijn dus niet de remhendels zelf.) Heeft de dealer de TMM waarden uitgelezen in het servicemenu en zo ja: wat zijn de waarden? Vallen die waarden binnen spec? Heeft de dealer gecontroleerd of het achterwiel met het juiste moment is aangedraaid? Heeft de dealer al nagekeken of er foutmeldingen in het servicemenu staan? Heeft de dealer al aan Stromer zelf gevraagd of ze jouw bike op afstand willen uitlezen en nalopen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Woehahaha ja ben eens op een cursus auto electronica geweest waar ook een Belgische collega was.....hij begon al "ik eb schrik voor den elektrik" en mijn dag kon niet meer stuk :D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 12 dec 2018, 21:18 Het gedrag van jouw ST3 is niet goed. Je dealer is de aangewezen partij om dit op te lossen, maar het lijkt erop dat ze alleen de typisch fietstechnische hardware (vergelijkbaar met een MTB) hebben nagekeken en niet de Stromer/speed pedelec-specifieke zaken? Ik hoef de naam van je dealer niet te weten, maar ik vraag me wel af of ze weten waar ze mee bezig zijn. Je hebt twee jaar garantie op jouw ST3, hij is gloednieuw en hij hoort gewoon te rijden als een tierelier.

Zijn de remsensoren al eens gecontroleerd door de dealer, zoals ik eerder voorstelde? (Dat zijn dus niet de remhendels zelf.) Heeft de dealer de TMM waarden uitgelezen in het servicemenu en zo ja: wat zijn de waarden? Vallen die waarden binnen spec? Heeft de dealer gecontroleerd of het achterwiel met het juiste moment is aangedraaid? Heeft de dealer al nagekeken of er foutmeldingen in het servicemenu staan? Heeft de dealer al aan Stromer zelf gevraagd of ze jouw bike op afstand willen uitlezen en nalopen?
Hierin zal de oplossing zitten...ik gok op slecht afgestelde remsensoren....Komen uit de fabriek nogal juist afgesteld. Na wat rijden zet alles zich en moeten deze terug afgesteld worden...was bij mij ook (ST2 2018) Best zelf te doen met een klein imbusje de vijs vrijstellen en dan de vijs bijdraaien.....Losser zetten in dit geval!
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Kan je wat specifieker schetsen hoe het ‘afremmen’ voelt ajb? Ik heb ook dat gevoel, maar schonk er geen aandacht aan omdat het niet heel storend is, en ik zowat dacht dat dat normaal was.

Ik heb dus geen ‘ongeremd uitbol-gevoel’... normaal?
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De fiets remt op de motor af als je niet trapt, da's normaal.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nee hoor, bij mijn 3 niet. Het is geen freewheel a la mijn Campagnolo wieltjes, maar remt ook zeker niet af.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn Es remt ook niet af op de motor als ik stop met trappen. Ik voel alleen dat ik op een zware fiets zit, maar er wordt niet geremd. Zou ook belachelijk zijn als dat wel zo is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nee hoor, is helemaal niet belachelijk. De Es die ik net na de vakantie en werk gehad heb remde ietsje harder op de motor dan mijn fiets, op mijn fiets heb ik het op minimaal laten instellen. Bij mij remt hij nu met maar met iets van 40-80W. Is weinig maar zeker niet 0.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 15 dec 2018, 00:22 De Es die ik net na de vakantie en werk gehad heb remde ietsje harder op de motor dan mijn fiets
Stond de Recup aan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie