ST2 2018 of ST3?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Toevoeging; ik doe ook souplesse blokjes op de racefiets. Old habit uit de tijd dat ik nog criteriums reed. Bij hoger trapritme kun je veel makkelijker doorversnellen dan bij laag ritme.
100rpm rijdt op de Stromer niet fijn meer trouwens, lijkt wel alsof de software het dan niet meer helemaal snapt wat je wilt (beetje begrijpelijk ook wel).
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Tomasj schreef: 14 dec 2018, 09:00
Pemarten schreef: 13 dec 2018, 23:57 Als ik je voettekst zie rij je met een st2 2018... zou je hem inruilen voor een st3? Die 600 euro achterwege gelaten....
( en ik vind die 600 euro toch niet weinig! Een van de hoofdredenen is het economische aspect dus heeft dit zeker invloed op mijn keuze!)
Ik zou echt NOOIT een ST3 kiezen boven een ST2. Indien mijn ST2 pakweg gestolen wordt volgende week, koop ik me opnieuw een ST2. De belangrijkste drijfveer daarvoor is de totaal ontoereikende verlichting van de ST3 om in 't donker te rijden. Ik vertrek hier 's morgens voor 06h00 naar mijn werk en kom 's avonds aan tussen 19h30 en 20h30. De verlichting is dus van wezenlijk belang voor mij, en wat de ST2 me levert is voldoende. Ik ga echt niet lopen klooien met bijkomende verlichting.
En daarnaast vind ik de ST2 ook mooier (maar dat is mijn persoonlijke smaak, ik vind de stuurpen van de ST3 een gedrocht ) en hou ik van het weggedrag van de ST2 (lekker speels), dat de ST3 comfortabeler zou zijn boeit mij hoegenaamd niet.
Iedereen bejubelt het rijgedrag van de Pirelli's van de ST3 en ST5, maar als ik de gegevens van 't lekke bandenoverzicht bekijk, lijken ze niet direct de meest lekbestendige rubbers. Er zijn nog onvoldoende gegevens om dat te bevestigen, maar er is op zijn minst sprake van 'reasonable doubt').

Indien ik pakweg eind volgend jaar een nieuwe fiets nodig heb, en de ST2 echt nergens meer te vinden is, dan denk ik dat de kans dat ik opnieuw een Stromer koop erg klein is. Het zal zeker geen ST3 zijn dan (vanwege de verlichting), maar waarschijnlijk een Klever of misschien wel de Kettler.
van 06h00 vertrek om aan te komen tussen 19h30 en 20h30??????waar werk jij dan????in Bangladesch of zo :mrgreen:
Gewoon vanwege de slechte(volgens u )is de verlichting ontoereikend,en daarom is de stromer een slechte fiets??Ik kan eigenlijk nog niet oordelen omdat ik mijn ST3 nog niet in mijn bezit heb.Ongetwijfeld staat op het kettler of klever forum ook héél wat te lezen over mensen die problemen hebben met hun fiets.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou nooit een fiets afkeuren als de verlichting niet voldoet. Daar zijn oplossingen voor (en ZO slecht is de verlichting op de ST3 nou ook weer niet).

Het prijsverschil van 600 euro tussen een ST2 en een ST3 is wel echt te laag. De ST2 wordt zo her en der stevig afgeprijsd momenteel.

Verder is het rijgedrag van beide bikes dermate verschillend dat je alleen zelf op basis van wat forse testritten kunt bepalen wat je het prettigst vindt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lotte schreef: 14 dec 2018, 13:18van 06h00 vertrek om aan te komen tussen 19h30 en 20h30??????waar werk jij dan????in Bangladesch of zo :mrgreen:
Ik werk van 08h00 tot 18h00-18h30. Fietstijd is 1h30 min, 's ochtens verlies ik nog eens bijna een half uur
met het douchen.
Gewoon vanwege de slechte(volgens u )is de verlichting ontoereikend,en daarom is de stromer een slechte fiets??
Heb ik dat gezegd. Neen. Maar wel totaal ongeschikt voor mij.
En ik ken in ieder geval één dodelijk slachtoffer van een speedbike ongeluk, iemand die met de fiets op een wandelaar is ingereden op een onverlicht fietspad...
Ik kan eigenlijk nog niet oordelen omdat ik mijn ST3 nog niet in mijn bezit heb.
Dus kan je nog niet oordelen...
Ongetwijfeld staat op het kettler of klever forum ook héél wat te lezen over mensen die problemen hebben met hun fiets.
Ik schrijf gewoon mijn oordeel neer, kan je daar nu niet mee leven?
Laatst gewijzigd door Tomasj op 14 dec 2018, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 14 dec 2018, 13:34 Ik zou nooit een fiets afkeuren als de verlichting niet voldoet. Daar zijn oplossingen voor (en ZO slecht is de verlichting op de ST3 nou ook weer niet).
Dat zijn oplossingen waar ik geen zin in heb. Ik wil geen rommel op mijn stuur, en al zeker niet de hele tijd lampjes afhalen, opzetten, opladen,... Ik verlies nu al tijd genoeg.
Van de 56 km die ik 's morgens afleg, is ongeveer km de helft totaal niet verlicht. Ik moet dus rekenen op de verlichting van mijn fiets, en wil daar geen compromissen over sluiten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Slecht of net toereikend is kwestie van hoe en waar je hem gebruikt.
Ik vind het licht ook zwaar onder de maat, zeker voor (jaja, daar komt ie weer) dit geld. €7500 aftikken en dan lampje bij moeten kopen is gewoon zot. Zie fotos in Ervaringen ST3-topic.
Rij je echter zelden door het pikkedonker is er niks aan de hand en het licht geen issue.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 14 dec 2018, 14:43 Dat zijn oplossingen waar ik geen zin in heb. Ik wil geen rommel op mijn stuur, en al zeker niet de hele tijd lampjes afhalen, opzetten, opladen,... Ik verlies nu al tijd genoeg.
Van de 56 km die ik 's morgens afleg, is ongeveer km de helft totaal niet verlicht. Ik moet dus rekenen op de verlichting van mijn fiets, en wil daar geen compromissen over sluiten.
Hier ga ik volledig in mee. Verlichting moet gewoon meer dan goed zijn. Of de verlichting van de ST3 voor mij zou voldoen weet ik nog niet, maar ongeschikte verlichting is voor mij ondertussen een no go.
Tomasj schreef: 14 dec 2018, 09:00 ... Het zal zeker geen ST3 zijn dan (vanwege de verlichting), maar waarschijnlijk een Klever of misschien wel de Kettler.
Die snap ik dan weer niet. De verlichting van de X-Speed is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Ik weet niet wat er op de Kettler komt. Maar wellicht is er tegen die tijd wel een ST4 en zijn er dan wel volwaardige bouwlamp alternatieven...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

@Tomasj,ik vond het grappig lezen dat je s'morgens vertrekt en s'avonds aankomt,ik weet ook wel dat dit niet zo is,maar mijn reactie was om eens een glimlach te toveren op de medeforumers hun gezicht.
Exuseer als je u daarbij aangevallen voelt,dit is zeker niet mijn bedoeling,maar een dag niet gelachten is een dag niet geleefd ;) Zoals ik hier bij meerdere bezitters van een ST3 lees is dat de geplaatste voor verlichting ondermaats is,maar dat hangt er vanaf waar je gaat fietsen natuurlijk,op mijn woon werk fietstraject is bijna overal straatverlichting voorzien.
De ervaring zal het uitwijzen,maar dit zou voor mij nooit een reden kunnen zijn om géén stromer méér te kiezen;
Verhuizen naar scandinavië is ook nog een optie,daar wordt het bijna nooit donker,blijven lachen hé vriend :) ;)
Laatst gewijzigd door Lotte op 14 dec 2018, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lotte schreef: 14 dec 2018, 17:52 Verhuizen naar scandinavië is ook nog een optie,daar wordt het bijna nooit donker,blijven lachten hé vriend :) ;)
Ligt aan de tijd van het jaar... Soms wordt het daar nauwelijks licht :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

aja?? rond welke tijd van het jaar is dit dan??zou leuk zijn om te weten om een reis te plannen die nog op mijn to do lijstje staat.Bedankt voor de tip
ST3 cool White
Plaats reactie