Biertje?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het witbier bij de Hemel is ook een serieuze aanrader! Jammer dat het voor jou zo ver is!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Drink eens een Valeir Extra! :cool2:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Lomito

Over de Hemel gesproken... de stadsbrouwerij van Nijmegen heeft enkele zeer smakelijke bieren op de kaart:
- Helse Engel, een heerlijke tripel die eigenlijk altijd wel kan voor de ervaren biergenieter (8%)
- Nieuw Ligt, een smaakbommetje maar oppassen voor de alcohol (10%)
- Nieuw Ligt Grand Cru, dit is er eentje om in te lijsten... nee gewoon drinken en rustig genieten (12%)

Naast de uitgebreide bierkaart kun je bij de Hemel terecht voor lunch, diner en borrelhap. De prijzen zijn aan de Grand Cru-kant maar dat heeft als voordeel dat je weinig pilsliefhebbers zult tegenkomen. :mrgreen:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Golvas schreef: 03 dec 2018, 18:12 Heeft die app ook een naam ?
Untapped
Aangezien ik tegenwoordig ook af en toe een bierbeurs bezoek een onmisbaar item geworden.
Binnenkort komt het kerstbierenfestival in Essen van de objectieve bierpruvers er weer aan ... :az
Scheldelaan-Stromer
Lomito

Over de Schneider Weisse Eisbock:
Aventinus, the Wheat Doppelbock of Bavaria, has always been known to be the most intense and complex wheat beer in the world. This was the case for the past sixty years, but not anymore... Up until the 1940’s, Aventinus was shipped all over Bavaria in containers lacking temperature control. Consequently, the precious drink partially froze during transportation. Unaware that the brew was concentrated by the separation of water from the liquid. People were baffled by this unique version of Aventinus. By chance, the first Aventinus Eisbock was created. Well aware of this story, Hans Peter Drexler, brewmaster of the Schneider brewery, decided to recreate this classic "mistake" in a modern controlled facility. Thus, the Aventinus Eisbock is reborn sixty years later ... Prost!
Foutje, maar toch bedankt! Het verhaal van Freddy (ze hebben het water eruit gehaald) klopt dus... :ck: :lol:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 07 dec 2018, 20:42 Foutje, maar toch bedankt! Het verhaal van Freddy (ze hebben het water eruit gehaald) klopt dus... :ck: :lol:
Hé, niet alles wat ik schrijf is onzin ;p

Heb zojuist een Hertog Jan Winterbier meester gemaakt. Ook goed binnen te krijgen :ay :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die ken ik nog niet. Welke HJ moet je dat mee vergelijken?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niet echt vergelijkbaar. Is een zwaar blond bier. Beetje de frisheid van een blond bier gecombineerd met de stevigheid van een tripel of zo. Ik vind hem erg geslaagd.

Het is overigens geen nieuw bier, hij is terug van weggeweest :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Na 5 maanden drooglegging is zo'n Eisbock een uitdaging......

Chris: dank voor dit toffe Sinterklaascadeau. Tot mijn grote spijt was jouwe mooie inpak-moeite binnen de minuut verwijdert en bleven de pijpjes Eisbock en 2 originele glazen over. (alles prima overgekomen)
Ze liggen nu koud te worden en wat te rusten.....morgen vinden we daar tijd voor.
Nogmaals dank; hier gaan we van genieten. Morgen gaan we dus een biertje heffen op de aanschaf van DRIE fietsen op 1 dag:
- mijn Stromer ST3LE (wat een geslaagde fiets.....). Dit wordt mijn woon-werk rij-ijzer. Heb er gelijk 5 (VIJF) jaar garantie bij gekocht want ik ben van plan deze Stromer eens een echte duurtest te laten ondergaan. Mijn ST1X heeft 20.000 in een jaar gedaan. Eens kijken hoe ver/snel ik met deze ST3LE kom in een paar jaar.......
- mijn Gazelle lokaal-fiets. Hoef ik de Stromer niet te gebruiken als boodschappen-fiets.
- Een toffe fiets voor Alex (bijna 8 jaar). Krijgt die als ik straks in januari terug van uitzending kom.
Ik koop niet iedere dag 3 fietsen; een super-bier waardig momentje ....

Stromer ze,
Reinout
Bijlagen
DSCN1393.JPG
DSCN1393.JPG (377.95 KiB) 2940 keer bekeken
Lomito

Maar eerst naar de Winterefteling, pannenkoeken eten, naar huis rijden, Alex naar bed dragen, de pyama/rendiersloffen aantrekken en dán samen een flesje open trekken... Graag gedaan!
Plaats reactie