Traject Malden-Arnhem

Reineart
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2018, 21:30

Binnenkort ga ik een stx1 testen, het doel is het vervangen van de 2e auto door een speed pedelec. Deze ga ik dan voor woon werkverkeer gebruiken.
Ik ben benieuwd of er forumleden zijn met ervaring en tips voor het traject Malden Arnhem, 26km (Malden ligt ten zuiden van Nijmegen). Afgelopen weken heb ik goed om me heen gekeken naar SP's, maar er geen gezien in Malden en Nijmegen. Wat ik wel veel zag; naast elkaar fietsende scholieren.
Wat zijn jullie ervaringen binnen de bebouwde kom op drukke fietspaden? Kun je dan alsnog een beetje doorrijden? Ik hoop van deur tot deur binnen de 50 minuten te kunnen fietsen.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Reineart,

dat stuk ken ik zelfs heel goed !
Heb een half jaar Elst (noordzijde-Westeraam) naar Overpeel (bij Venray) mogen rijden op m'n St1x. 53 km.
Kwalitatef een prima route:
- de F325 (arnhem - nijmegen): Rijnwaalpad
https://www.snelfietsroutesgelderland.nl/RijnWaalpad
- de Snelbinder (brug bij Nijmegen) is een genot.
- de verbinding van de Snelbinder naar de St Annalaan is prima te doen (wel even opletten bij de drukte voor Nijmegen CS) maar vervolgens rijd je autovrij naar de St Annalaan.
- De St Annalaan is ook goed te doen; wat veel verkeerslichten..... En natuurlijk de drukte bij het ziekenhuis. Het fietspad is daar prima breed en keurig onderhouden maar er zijn daar totaal zorgeloze leeghoofden niet zonder te kijken op de fiets het fietspad over knallen om nog maar net het groene licht te halen. Ze kruisen dan wel jouw fietspad waar jij lekker aan komt Stromeren.

Je grootste gevaar/obstakels/hindernis/ergernis zullen de scholieren op de fiets zijn. Die letten echt nergens op.
Ik mistte die in de ochtend vanwege mijn vroege start (uurtje of 05.00) en dan waren ze nog niet op de weg: DOORSTROMEREN !
In de middag kostte me dit stuk 10 minuten extra.
En natuurlijk rond de 4Daagse is dit traject zeer beperkt bruikbaar afhankelijk van de route. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen....

In mijn optiek prima te doen. En met de huidige claxon op de nieuwe modellen zou je zo maar eens door de scholieren opgemerkt kunnen worden....
Over je opmerking over weinig SPers op dit traject: ik heb andere ervaringen. Mogelijk dat die groepering weggebruikers hun dagritme wat gaat verschuiven (lees: vroeger) om de scholierenmeute voor te zijn ?

Je zit in ieder geval vlakbij Herveld waar een prima Stromer-Dealer zit. Over een kleine 2 weken mag ik mijn nieuwe Stromer daar uit gaan proberen !

Stromer ze,
Reinout
Reineart
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2018, 21:30

Bedankt voor je reactie. Op de meeste werkdagen ben ik helaas gebonden, door zowel werk als privé, aan fietsen tussen 7.30 en 8.30. Dus ik hoop maar dat die toeter luid genoeg is
Reineart
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2018, 21:30

Inmiddels 2 dagen op en neer naar Arnhem en dat is echt gaaf om te doen. Na half acht verschijnen wel al de eerste scholieren op het fietspad. Dus toen ik de 1e ochtend langs de doorgaande weg fietste heb ik de toeter regelmatig gebruikt. En dit werkt, maar het schiet voor geen meter op. Daarom vanochtend via bos fietspad gegaan dat er parralel aan loopt, dat schiet tenminste op.
Ik moet nog wat handigheidjes uitvinden en blijf ik ook wel binnen de 50 minuten reistijd. De stoplichten op de route geven me toch meer vertraging als ik dacht.

Vraagje van heel andere orde. Sinds vanavond heb ik last van piepende oren sinds ik terug ben. Nu zijn daar allerlei dingetjes voor te koop, maar ik test de fiets nog maar 2 dagen. Ik heb een setje slaapoordoppen die ik morgen wil gaan gebruiken, maar dat lijkt me wat veel dempen. Heeft er iemand iemand knutseloplossingen die ik vanavond kan uitvoeren? Ik heb een leen helm van abus.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Knutseloplossingen zijn er zeker! Van panties tot schuursponsjes :mrgreen:

Zie o.a. onderstaand topic:

viewtopic.php?f=9&t=202&hilit=panty#p3259

Naar mijn mening blijft de beste oplossing oordoppen op maat met het juiste filter, zodat windruis gedempt wordt maar de omgeving nog wel hoorbaar blijft. Dat is helaas wel meteen de duurste oplossing. Maar je hebt maar één stel oren en wat daar stuk aan gaat komt niet meer terug. Piepende oren is een serieuze waarschuwing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Cratoni Vigor helm; dekt ook (deels) je oren af. Geruis blijft, maar veel minder.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ghovens
Rookie
Rookie
Nepal
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2022, 22:16
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hallo,

Overweeg een speed pedelec als alternatief voor treinen tussen Nijmegen en Arnhem CS.

Kan iemand mij aangeven hoe lang het traject tussen Nijmegen Energieweg (zeg ten hoogte van Yuverta) en Arnhem CS qua tijd in beslag zal nemen? Ben erg benieuwd naar het verschil met treinen.

Thanks!
Goldie_nl
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2022, 18:37
Locatie: Achterhoek
Merk SP: Stromer
Km-stand: O

Afhankelijk van het tijdstip, maar ik schat in zo'n 45 minuten
Stromer ST3 Pinion cool white, 983 Wh, Kinekt zadelpen, verlengd spatbord, 54,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gebaseerd op wat ik op Google Maps zie: in Nijmegen vooral stukken aan de rand van de stad, in Arnhem weinig door drukke delen (wel een paar vervelende stoplichten) en totaal 20 km verwacht ik eerder 35-40 minuten.
Ter referentie: mijn vorige woon-werk route van 24 km lijkt hier qua soorten weg enigszins op, daar deed ik steevast 38-40 minuten over (vooral afhankelijk van stoplichten).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
ghovens
Rookie
Rookie
Nepal
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2022, 22:16
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Dank jullie! Dat is redelijk vergelijkbaar van deur-tot-deur maar wel een stuk gezonder :ay

Andere tips/opmerkingen over dit traject ook welkom.
Plaats reactie