Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Qwic heeft de nieuwe serie Performance e-bikes op diverse punten aangepast. Componenten zoals de stuurpen, de zadelpen en het display zijn vernieuwd. Ook krijgen de speedbikes een krachtiger motor.
Alle nieuwe modellen zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor wordt ook gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes. “We hebben jarenlang gewerkt met onze eigen achterwielmotor. Die was krachtig, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Daarom stappen we over op de TDCM achterwielmotor”, zegt Qwic.
Ook nieuw is de displayconsole. Deze is klein en compact, en wordt middels Bluetooth gekoppeld wordt aan de smartphone. “Met de integratie van dit nieuwe displayconsole zet de Performance serie een volgende stap richting volledige digitalisering; de smartphone wordt het display. Via de QWIC app wordt de fiets bediend en alle beschikbare informatie getoond”, zegt de fabrikant.
De specialisatie die ik al een jaar geleden zag: middenmotoren worden steeds meer vervangen door achternaafmotoren en zelfs dan naar de meest krachtige motoren die beschikbaar zijn. Naast Strömer (die extra dure Zweedse variant van de Zwitserse Stromer) zijn het nu dus de Duitse Klever en de Nederlandse QWIC die op de TDCM-motoren rijden.
Die conclusie is voorbarig, omdat het bericht hier boven niet helemaal compleet is. QWIC brengt ook een speedbike uit met middenmotor en riemaandrijving, en eentje met middenmotor en ketting.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)