Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 03 dec 2018, 15:45 De vraag voor mij is bijvoorbeeld meer wat een verzekeraar doet als ik word aangereden en er zit een niet-origineel stuur op de fiets.
Ik denk dat die dat vooral niet gaat zien.
Maar als die wijziging geen impact had op 't ongeval, dan gaat dat niets wezenlijk veranderen aan de zaak (bvb ik rijd met een ander stuur of een andere cassette).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

De verzekeraar krijgt dat inderdaad niet te zien, da's een klus voor de expert.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 03 dec 2018, 15:45 De vraag voor mij is bijvoorbeeld meer wat een verzekeraar doet als ik word aangereden en er zit een niet-origineel stuur op de fiets.
Als het plaatsen van een ander stuur de oorzaak is van een ongeval ga ik met je mee anders niet. Ik was als werkplaats verantwoordelijke aangeklaagd door een buitenlandse verzekeraar die mij dood door schuld verweet na een ernstig ongeval met dodelijke afloop, vader met zoon een ravijn in al erg genoeg. In eerste instantie schrok ik mij een hoedje, de rechtsbijstand verzekering van het bedrijf waar ik werkte heeft de zaak meteen onder de loupe genomen. Het bleek om een trekker te gaan die een van de monteurs 8 jaar geleden voor het laatst in Nederland APK goedgekeurd had dit voertuig is na inruil geëxporteerd naar de Oostblok, hierna naar Afrika. De Noord Afrikaanse verekeraar(wil geen landnaam vermelden)heeft ook clientèle in NL en de nabestaanden wilden geld zien. aangezien er een Nederlands APK keuringsbewijs in de trekker gevonden is was dit hun enigste beet. Enfin na horing van meerdere getuigen-deskundige werd de eis ingetrokken. Er was op geen enkele wijze verband te vinden tussen enig technisch mankement, het 8 jaar oude APK keuringsbewijs, de zoon was in slaap gevallen en had de trekker met oplegger uit het stuur laten lopen. Ik laat me de pis niet meer lauw maken door dreigementen.....heb een goede advocaat ter beschikken. :bp:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 03 dec 2018, 09:29
Free2be schreef: 03 dec 2018, 09:23 Dat het kleine kransje meer verslijt ligt aan het feit dat er niet terug geschakeld wordt en de domme kracht erop gezet wordt om te vertrekken.
Klopt, maar dat is nu eenmaal de praktijk onder veel Stromeraars. En die hoeft ons geen complete cassette te kosten. (Daarnaast wordt er ook op snelheid veel op de 11 gereden, en ook daar slijt-ie van.)
Kleine kransjes slijten bij dezelfde belasting altijd veel harder dan grote omdat er minder tanden in contact zijn met de kettingschalmen (belasting per tand veel groter) het is ook beter voor de kettingloop; overigens ga ik nooit van start op de 11, staat dan meestal op de 15 of 16 maar het gaat goedkomen hoor.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gewoon de 11 helemaal niet gebruiken. Is zeker op de 3/5 echt niet nodig.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Overigens de eerste 357km gereden deze week; alles gehad vooral veel regen en harde wind.
Aandrijving en remmen zijn aardig "ingelopen" met dit weer en ben onder de indruk hoe de fiets "bolt" en stuurt.

De eerste rit op zaterdag liep de fiets gemakkelijk naar de 48km/uur dit is eigenlijk de hele week niet meer gelukt ook voor de wind met veel stoempen kom ik nog maar net op de 47km/uur dat is natuurlijk snel genoeg, heb het gevoel dat het geleverde vermogen toch iets afgenomen is.
De belasting-indicatie komt nauwelijks op 70-80% en wordt dan soms kortstondig rood.
Wegligging en banden zijn prima in orde ook met deze nattigheid en bladerenzooi overal.

Vandaag zelfs twee keer harde wind tegen en bakken water, rij dan iets conservatiever dus met lagere bochtsnelheden had nog 2% accu capaciteit over op 54 kilometer waarvan 50% op stand 2 om wat te "besparen" meestal kom ik met 18-20% restcapaciteit thuis.

Op de app staat alles maximaal alleen de remwerking op 50%. Iemand nog suggesties?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

WFVst5 schreef: 07 dec 2018, 21:43 De eerste rit op zaterdag liep de fiets gemakkelijk naar de 48km/uur dit is eigenlijk de hele week niet meer gelukt ook voor de wind met veel stoempen kom ik nog maar net op de 47km/uur dat is natuurlijk snel genoeg, heb het gevoel dat het geleverde vermogen toch iets afgenomen is.
De belasting-indicatie komt nauwelijks op 70-80% en wordt dan soms kortstondig rood.

(..)

Op de app staat alles maximaal alleen de remwerking op 50%. Iemand nog suggesties?
Heb je de offset al gereset in het servicemenu? Dat hielp bij mij deze week toen ik ervaarde dat de ST5 iets inhield.

Leuk om je verslag te lezen, heb net ook mijn eerste week in andere draadje beschreven.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Kom zaterdag 22-12 gewoon even langs naar de kerstborrel in Herveld (fiets op de auto), dat worden de bouten stuk voor stuk nagelopen tot op de Nm nauwkeurig en terwijl het technische duo daarmee zoet is smeren wij de kelen met goddelijk vocht, voor de autorijders is dat Spa rood/blauw.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Lomito schreef: 07 dec 2018, 22:35 Kom zaterdag 22-12 gewoon even langs naar de kerstborrel in Herveld (fiets op de auto), dat worden de bouten stuk voor stuk nagelopen tot op de Nm nauwkeurig en terwijl het technische duo daarmee zoet is smeren wij de kelen met goddelijk vocht, voor de autorijders is dat Spa rood/blauw.
Eens kijken hoe ver dat is! Dat lijkt me wel eens plezant. :ay
Laatst gewijzigd door pleeyer_wan op 08 dec 2018, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 07 dec 2018, 22:35 Kom zaterdag 22-12 gewoon even langs naar de kerstborrel in Herveld (fiets op de auto), dat worden de bouten stuk voor stuk nagelopen tot op de Nm nauwkeurig en terwijl het technische duo daarmee zoet is smeren wij de kelen met goddelijk vocht, voor de autorijders is dat Spa rood/blauw.
ja komt goed. Het aangename met het nuttige combineren....ik had al gezocht naar het juiste aantrekkoppel van die TMM sensor, staat niet in de lijst in het instr. boekje...heb hier zelf beschikking over digitaal instelbare momentsleutels dus.....eerst de kunst maar even afkijken
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie