STROMER ST3 snelheidslimit verwijderen

Gesloten
TinTin
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2018, 01:32

Het verwonderd me dat ik hier niets kan vinden over het verhogen of geheel verwijderen van de snelheidslimit bij een Stromer.
Met mijn huidige speed pedelec met Bosch motor van 350W kreeg ik maar ondersteuning tot 42km/h, en daarna remde de motor af als ik harder wou fietsen. Voor een fiets die zogezegd 45km/h zou kunnen rijden , lukte dat dus niet zonder je hart uit je lijf te rijden. Ik heb toen een chip in de motor aangebracht waardoor er nu geen snelheidslimit meer is.
De motor blijft ondersteuning geven, zelfs al zou je boven de 50km/h gaan .
Nu ben ik in blijde verwachting van een STROMER ST3 en vroeg me af of ik bij deze fiets ook de mogelijkheid zal hebben om de snelheidslimit te verhogen of uit te schakelen...via software instelling of via een chip ?
Iemand hierover al iets gevonden ?
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hoi Tintin,

Heeft iets te maken met het vervallen van je garantie. Bij een fiets van bijna 7000 euro wil je die garantie graag behouden. Daarnaast heb je ook een probleem met je verzekeraar als je iets overkomt of erger als je iets veroorzaakt.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Beste

Ik had ook een bosch motor, en heb ook lang met het idee gespeeld om die te chippen.
Want idd, rond de 41 stopt de hele boel daar.

Maar ik weet niet of er ervaring hebt met Stromer? Maar als je wat trapt ga je 48 (zie onderstaande foto). En dit is dan volledig legaal.

Ik vind het nu wel snel genoeg, ook met wind tegen ga je niet meer 32 zoals met bosch, maar hou je wel een mooie snelheid van 42!!!

En Stromer is ook duur, kunnen veel meer uitlezen dan Bosch, dus garantiegewijs, kan dit ook wel eens fout aflopen. Bij bosch kan je iets installeren dat liegt tegeb het systeem, maar heb van Stromer nog niets tegengekomen.

En binnenkort meer en meer controles.... daar mag je zeker van zijn.

Ik zou toch even de kat uit de boom kijken, maar he, het is je eigen keuze, ik wilde je enkel even wijzen op enkele zaken die je wel in het achterhoofd moet houden ;-)

En proficiat met je aankoop ;-)
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TinTin schreef: 07 dec 2018, 10:11 Het verwonderd me dat ik hier niets kan vinden over het verhogen of geheel verwijderen van de snelheidslimit bij een Stromer.
Met een ST3 haal je met gemak 45km/u, dat is echt hard zat. Neem ter illustratie van wat die snelheid kan doen eens een kijkje in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=16&t=819


Het opvoeren van een speed pedelec is (om diverse redenen, waaronder de veiligheid van jou en je mede-weggebruikers) illegaal. Ook resulteert opvoeren in verlies van garantie en rij je onverzekerd rond.

Op het Stromer Forum wordt geen medewerking verleend aan illegale activiteiten. Zie ook de forumregels:
viewtopic.php?f=5&t=3
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten