Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Verwarring troef voor gebruikers van ‘speed pedelecs’. In de Tuinlei en Steenwinkelstraat moeten ze verplicht op de baan rijden, terwijl ze wat verderop in Aartselaar van het fietspad mogen gebruikmaken. Oppositiepartij Groen ziet een simpele oplossing: “Geef gebruikers de vrije keuze.
Ik was trouwens als ik deze SP'er was echt wel mooi midden op de weghelft blijven rijden. Levensgevaarlijk, die inhaalactie van de auto, daar had ik de automobilist de kans niet toe geboden. Maar dat terzijde.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑05 dec 2018, 21:33
Ik was trouwens als ik deze SP'er was echt wel mooi midden op de weghelft blijven rijden. Levensgevaarlijk, die inhaalactie van de auto, daar had ik de automobilist de kans niet toe geboden. Maar dat terzijde.
Tja, dat laat de wegcode dan ook weer niet toe , maar dat wisten we al dat het een klucht is : 9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 (voorsorteren) op te volgen.
Golvas schreef: ↑05 dec 2018, 22:18
Wetgeving is zo duidelijk als wat:
Toch niet, want in het tweede geval mag je kiezen zolang je geen fietsers of voetgangers in gevaar brengt op het fietspad. En dat is volgens mij toch niet zo duidelijk, want het is vrij interpreteerbaar. Breng je lopers in gevaar wanneer je ze tegen 45 km/h kruist?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jve66816 schreef: ↑05 dec 2018, 22:149.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 (voorsorteren) op te volgen.
Ha, en wanneer rij je zo dicht mogelijk...
De fietser kan nog gemakkelijk 20cm meer naar de rechterkant....
En de auto voert een inhaalactie uit en brengt hiermee andere weggebruikers in gevaar.
En niet alleen die fietser.
Ik zou toch ook meer in hetmidden gaan rijden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tomasj schreef: ↑05 dec 2018, 22:34
Breng je lopers in gevaar wanneer je ze tegen 45 km/h kruist?
Normaliter niet, nee ... met de auto kruis je regelmatig lopers aan (veel) hogere snelheden. Bijkomend : het is niet omdat je makkelijk 45 km/h KAN rijden dat je die snelheid altijd en overal MOET gaan rijden.
jve66816 schreef: ↑05 dec 2018, 22:149.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 (voorsorteren) op te volgen.
Een andere insteek.
Zo dicht mogelijk, wil niet zeggen zo ver mogelijk rechts. Een meter (of twee) uit de kant is zo ver mogelijk anders wordt het wel heel gevaarlijk... zie foto
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting