Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 02 dec 2018, 23:39 Als dit kundig en goed gedaan wordt kan het geen invloed hebben op de garantie.
Dat ben ik met je eens. Alleen Stromer heeft dit - net als alle andere SP-fabrikanten trouwens - potdicht getimmerd in de garantievoorwaarden. Vanuit Stromer bezien snap ik dat wel. Maar als klant zeg ik: laat ons kiezen tussen twee cassettes, al naar gelang het land(schap) waar we wonen. Hetzelfde geldt voor b.v. de verlichting.

Wie weet komt het er nog eens van bij Stromer. Dit blijft één van de dingen waarop we als klant moeten blijven hameren bij de dealers. En met die ene dealer die meer bereid is om maatwerk te leveren, gaan andere dealers zich ook wel achter de oren krabben, en meer druk leggen bij Stromer.

Je ziet nu al met de ST3 stuur- en stuurpen-opties dat mensen er gebruik van maken, ook al is de ST3 stuurpen steenduur. Met cassette-opties kan Stromer precies hetzelfde doen: beter duur dan niet te koop. Een klant die bereid is om een klein vermogen voor een Stromer te betalen, die pakt die honderd euro voor een andere cassette er ook wel bij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gewoon even m'n logica op maandag, vermits dat de Stromers een achterwiel aandrijving hebben, zou dit de ketting en tandwielen niet belasten door de motor, dus in feite is het onze kracht op de pedalen die de slijtage van de aandrijving voor z'n rekening neemt. En vermits het een ondersteunende fiets is, zou deze slijtage bij een gewone fiets toch meer moeten zijn, vermits hier alle kracht op de aandrijving komt. Dat het kleine kransje meer verslijt ligt aan het feit dat er niet terug geschakeld wordt en de domme kracht erop gezet wordt om te vertrekken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 03 dec 2018, 09:23 Dat het kleine kransje meer verslijt ligt aan het feit dat er niet terug geschakeld wordt en de domme kracht erop gezet wordt om te vertrekken.
Klopt, maar dat is nu eenmaal de praktijk onder veel Stromeraars. En die hoeft ons geen complete cassette te kosten. (Daarnaast wordt er ook op snelheid veel op de 11 gereden, en ook daar slijt-ie van.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WTF: mag je van Stromer officieel geen andere cassette plaatsen??????
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

5. WARRANTY EXCLUSION
...
If the vehicle is technically modified without the approval of the manufacturer
...
Subsequent conversion/installation of incompatible or non-original parts (see operating instructions)
...
Non-STROMER parts/components
Any modification of the version as delivered
Bron:
https://www.stromerbike.com/nl_NL/legal/warranty.html

Stromer wil dat je de cassette vervangt door de cassette die Stromer zelf aanbiedt. Een andere cassette nemen of kransjes aanpassen kun je scharen onder "technisch modificeren" of "modification of the version as delivered".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Benieuwd of dat bij een rechter stand kan houden in het geval van een cassette of ketting. En veel dealers doen die cassette aanpassing gewoon zelf, de mijn ook.

Stromer is sowiso goed in het afschrikken van mensen om hun fiets te modificeren, terwijl dat hier en daar echt wel wenselijk is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 03 dec 2018, 11:20 Benieuwd of dat bij een rechter stand kan houden in het geval van een cassette of ketting. En veel dealers doen die cassette aanpassing gewoon zelf, de mijn ook.
Op de cassette/ketting zit sowieso geen garantie omdat het slijtage-onderdelen zijn. Maar als het plaatsen van een andere dan de originele cassette problemen geeft aan een ander onderdeel van de Stromer, dan weet ik zo net nog niet wat een rechter zal beslissen. (Maar als de eindgebruiker die zelf heeft geplaatst, dan weet ik wel zeker: dag garantie.)

Ik denk niet dat de soep zo heet wordt gegeten als-ie wordt opgediend als je de cassette-mod door een officiële Stromer dealer laat uitvoeren.
Daniel1975 schreef: 03 dec 2018, 11:20 Stromer is sowiso goed in het afschrikken van mensen om hun fiets te modificeren, terwijl dat hier en daar echt wel wenselijk is.
Niet alleen Stromer hoor. Ik snap het wel, elke fabrikant timmert de garantievoorwaarden dicht als het gaat om eindgebruikers/talenten met een schroevendraaier. Ik ben wel voorstander van meer mods, maar dan erkend door Stromer en uitgevoerd door de dealer.

Naast garantie heb je nog de typegoedkeuring waar Stromer aan gebonden is. Dat geldt niet voor de cassette, maar wel voor een hele rits andere onderdelen (staat keurig opgesomd in de handleiding). Wat ik b.v. met mijn stuur heb gedaan mag wettelijk ook niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 03 dec 2018, 11:41Naast garantie heb je nog de typegoedkeuring waar Stromer aan gebonden is. Dat geldt niet voor de cassette, maar wel voor een hele rits andere onderdelen (staat keurig opgesomd in de handleiding). Wat ik b.v. met mijn stuur heb gedaan mag wettelijk ook niet.
De vraag is, hoe gaan we dit forum blijven staande houden wanneer Stromeur in de gevangenis zit voor de onwettelijke tuning van haar ST2s :mrgreen: :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De vraag voor mij is bijvoorbeeld meer wat een verzekeraar doet als ik word aangereden en er zit een niet-origineel stuur op de fiets.
Plaats reactie