Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

[quote]thijser schreef 29 nov 2018, 20:40
In de tekening geef ik aan dat de "nieuwe" SAE kabel tussen de oorspronkelijk SAE aansluiting komt waarmee de accubak aan de fiets aangesloten zit. Duidelijk wat ik daarmee bedoel?[quote]

Begin ik het nu stilaan te snappen.
Is dat de rode-zwarte SAE aansluiting die van de batterij komt (copyright Elsje, dank u)
Afbeelding
Bijlagen
Red on Black.JPG
Red on Black.JPG (73.91 KiB) 3601 keer bekeken
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

SnowBeast schreef: 02 dec 2018, 16:08 Nog een dummy vraag : op je schema vanuit de batterij loopt rood op zwart en zwart op rood. Moet dat niet rood op rood zijn en zwart op zwart ?
Dus loopt er vanuit de batterijaansluiting een rode en zwarte draad waarop je de boel moet aanlsuiten ?
Op sommige foto's heb je andere kleuren. Jij toont bvb een blauwe en een bruine draad waar je iets mee doet.

Zijn jullie mij nog niet beu ? Probleem is dat ik mijn fietsje niet wil opsmoren door een domme kortsluiting of zo.
Ik probeer het echt te snappen. Dat door mijn goede vriend Winston :bu:
Klopt helemaal! Goed gespot! Dat is gewoon een dom foutje in mijn schema... Het lukte mij niet om mijn oorspronkelijke post aan te passen, hierbij dus het juiste schema:
Artboard.png
Artboard.png (387.66 KiB) 3588 keer bekeken
Ik snap helemaal dat je geen fouten wil maken! Dit forum is er juist voor om elkaar te helpen, dus kom maar op met je vragen! Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik alles helemaal snapte en het vertrouwen had om alles te installeren.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stuur ff een berichtje aan Stromeur met de vraag of ze die foto kan vervangen. Verkeerd om aansluiten heeft namelijk grote gevolgen :ai :bb
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Done! Foto in de eerdere post vervangen door de nieuwe.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 02 dec 2018, 18:01 Done! Foto in de eerdere post vervangen door de nieuwe.
Dank u! :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Er duikt blijkbaar nog een ander prangend probleem op.
Ben intens aan het jagen op internet voor de M99 Pro omdat ik beslist heb mijn stoute schoenen aan te trekken en maar in het water te springen, maar die is zo te zien nergens voorradig. Ook niet aan 450 Euries bij Supernova zelf.
:bc
Wordt dit zo massal verkocht dat Supernova de produktie niet kan bijhouden of is er een andere kink in de kabel ? :aq
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

De levertijd is een drama inderdaad... Ik heb ook 2 maanden moeten wachten... De levertijd wordt door supernova ook iedere keer verschoven.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Golvas

Golvas schreef: 26 nov 2018, 12:56 Bij e-bikes4you.de is de Supernova M99 PRO ook op voorraad.
SnowBeast schreef: 03 dec 2018, 15:06 die is zo te zien nergens voorradig
Dus, e-bikes4you verschaft foutieve info ("Auf lager") op zijn website ? :?
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

PIPOOO schreef: 26 nov 2018, 09:20
Ik heb de volgende onderdelen gebruikt
  • SAE Verleng kabel. Deze kabel heb ik doorgeknipt en daar heb ik de voedingsdraad richting de M99 aan gesoldeerd. Ik heb de 10AWG versie gebruikt, die was eigenlijk wat te dik, dus ja kan ook met de 12AWG versie uit de voeten.
  • 6 Volt relais (SRU-06VDC-SD-C) gekocht bij "Radio Twente" in Den Haag.
  • 2 Pin headers om aansluiting te maken met het stekkertje van de oorspronkelijke lamp.
  • Waterdichte autozekering houder + een 2 amp zekering
  • M99 Pro
  • Stuurbeugeltje


Grt. Bert.
Die steekzekeringen (auto zekering) mogen officieel meen ik tot 32V worden belast. Nou zal het wel loslopen omdat je een 2A zekering gebruikt. Ik heb een glaszekering toegepast. Die mogen tot 250V worden belast.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Heb hem maar besteld bij R2 Bike. Hopen dat het goed komt. De countdown van 2+ maanden is begonnen. :mrgreen:
Nu ik in het water ben gesprongen, moet ik maar zwemmen zeker ?

SUI NUT Tool : ziet er handig uit, maar waar koop je die ? Hier gelezen dat je die bij een Stromer dealer kan kopen (of lenen). Twijfel eraan of die daar warm gaat van lopen. Tenminste je rooft zo goed als het brood van zijn plank ...
Heb een Canadese site gevonden, $C 117,-. Wabliefteru ? 77 Euries ... En dan nog opsturen ...
Heeft iemand een 'tip of the day' ?
Het is maar dat ik niet zomaar met een schroevendraaier in die OMNI ga morrelen, doch hebben sommigen onder jullie dit gedaan (enfin, dat denk ik toch).
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie