'Noem jij dat fietsen?'

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 29 nov 2018, 18:58 Ik weet iets meer van trainingsleer dan rechtuit; mag ik dit heel dom en indoordscht vinden?
Dat mag. En die mening mag je zelfs ventileren. Ik zou het wel op prijs stellen als die mening onderbouwd wordt. Nu komt het bij mij wat arrogant over.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Winters
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2018, 21:46
Locatie: Hechtel-BE

Ik stromer nu sinds eind Juli, voorheen nooit gefietst.
3000 Km op de teller, nog geen enkele dag met de auto naar het werk gegaan.
Dagelijks 40km
Helft van de rit op stand 2.
Bijkomend ook beetje op de voeding gelet: 7kg afgevallen en een pak meer conditie.

Dus ja, ik noem dat fietsen, en heb er nog geen seconde spijt van. :cool2:
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik vind het toch altijd weer super gaaf om te lezen hoe verslavend het SP-en toch werkt.

Al heel wat keren gelezen dat mensen een aantal keer per week de fiets ipv auto voor w/w willen gaan pakken en dan steevast eindigen met altijd de SP pakken. Zo ook bij mij zelf.
En de laatste keer dat ik de auto wilde pakken omdat ik laat was icm weer voor aangepaste kleding (slecht weer schijnt niet te bestaan hè) was de accu leeg en heb ik toch weer de fiets gepakt :D
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 29 nov 2018, 23:40
Daniel1975 schreef: 29 nov 2018, 18:58 Ik weet iets meer van trainingsleer dan rechtuit; mag ik dit heel dom en indoordscht vinden?
Dat mag. En die mening mag je zelfs ventileren. Ik zou het wel op prijs stellen als die mening onderbouwd wordt. Nu komt het bij mij wat arrogant over.
Hardlopen is een van de meest blessuregevoelige sporten die er is. Zeker als je met een blessure hebt moeten stoppen is direct de oude afstand en snelheid weer oppakken zeer onverstandig. Spieren, pezen: die zijn daar niet op voorbereid en overbelasting ligt op de loer. ALTIJD weer gedoseerd opbouwen en dan uitbouwen. Vandaar dom en ondoordacht; je moet een beetje zuinig zijn op je lichaam en het laten wennen aan die belasting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt, nu is het een stuk duidelijker waar je bedoeld :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Veel van mijn collega's zagen ook over het feit, dat ik elektrisch rij. En dan nog dikwijls daarbij 'zo ne jonge kerel op een elektrische fiets '.

Dan antwoord ik altijd: doe me maar na, 26 km om 5.30 's ochtends. We spreken daarna nog eens.

Daarbij krijg ik maandelijks een 230euro extra loon, en geen bezine moeten kopen. Wanneer je dit nog eens vermeld, staan ze daar voor aap.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Plaats reactie