Verschil ST3 en ST3 LE en ST2s

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

In het overzicht van Georgio staan de ST2 en de ST2s niet, maar daar zijn ook dit soort overzichten van te vinden. :)
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Free2be schreef: 29 nov 2018, 17:08 Dat gaat bestellen worden!!
Ik had destijds een testrit gedaan op 'n ST2 en was er weg van, een ST3 was toen nog niet beschikbaar als testversie. Nog geen minuut spijt gehad van m'n beslissing om voor de ST3 te gaan. Uiteraard moet ieder voor zich uitmaken waar hij de € wil aan besteden. Best laat je eerst een bikefit meting uitvoeren, zodat aan de hand van deze resultaten alvast voor je de juiste maat en aanpassingen kan gekozen worden.
Succes met je beslissing!

Ik ben overtuigd dat het een top fiets zal zijn!
Bedankt voor de bikefit meting-tip!

En idd dat gaat bestellen worden, om met wat geluk in februari rond te rijden 🙄😎

Zie er naar uit !!!!!! Whoop whoop
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik ben overtuigd dat het een top fiets zal zijn!
Bedankt voor de bikefit meting-tip!
@boomshakalak, ik ben ook overtuigd dat de ST3 een goede keus zal zijn.
Ik heb er veel over gelezen, vergeleken en diverse fietsen geprobeerd voordat ik hier, met hulp van mede-stromers, de bewuste keus heb gemaakt.
Mijn keuze was tussen de ST2, ST3 en ST3LE en uiteindelijk gekozen voor de ST3.
Tot nu toe nog niet geleverd door een geplande operatie, maar ben vol verwachting tot ik groen licht krijg na mijn operatie.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Voor mij zijn de belangrijkste verschillen:
Plus aan de ST2s:
- koplamp Supernova M99 Pro. Er is gewoon niets wat in de buurt komt van deze lamp.
- DI2 electronisch schakelen, is fijn maar wat mij betreft geen deal-breaker
- standaard 983Wh accu (maar is als optie in de ST3 verkrijgbaar)

Plus aan de ST3:
- grotere wielen, dus rustiger weggedrag op rechte stukken
- zit is met fabrieksopties meer aanpasbaar dan op de ST2s
- heeft een claxon

Plus aan de ST3LE tov ST3:
- standaard zelfde accu als ST2s
- fantastisch mooie kleur

Persoonlijk zou ik een serieus zware dobber hebben als ik de keuze moest maken. Mijn keuze zou een XXL (bestaat niet) ST3LE met M99 Pro (kan niet zonder garantie gedoe) en bodyfloat zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De ST3 LE wordt ook met een 983Wh accu geleverd (geen keuze dus), bij de ST3 kun je ook voor een 814Wh accu kiezen.
De ST3 LE heeft t.o.v. de ST3 een ander zadel en andere handvatten.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 29 nov 2018, 23:36 Voor mij zijn de belangrijkste verschillen:
Plus aan de ST2s:
- koplamp Supernova M99 Pro. Er is gewoon niets wat in de buurt komt van deze lamp.
- DI2 electronisch schakelen, is fijn maar wat mij betreft geen deal-breaker
- standaard 983Wh accu (maar is als optie in de ST3 verkrijgbaar)

Plus aan de ST3:
- grotere wielen, dus rustiger weggedrag op rechte stukken
- zit is met fabrieksopties meer aanpasbaar dan op de ST2s
- heeft een claxon

Plus aan de ST3LE tov ST3:
- standaard zelfde accu als ST2s
- fantastisch mooie kleur

Persoonlijk zou ik een serieus zware dobber hebben als ik de keuze moest maken. Mijn keuze zou een XXL (bestaat niet) ST3LE met M99 Pro (kan niet zonder garantie gedoe) en bodyfloat zijn.
Thanks voor de info!

Ik heb daarstraks een testrit gedaan met een ST2. Echt een toffe fiets, maar mag ik van de ST3 meer verwachten?

Groetjes
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

boomshakalak schreef: 30 nov 2018, 22:01 Thanks voor de info!

Ik heb daarstraks een testrit gedaan met een ST2. Echt een toffe fiets, maar mag ik van de ST3 meer verwachten?
Meer? Ik zou zeggen: voornamelijk lichtjes anders. Het weggedrag is anders door de grotere wielen, de hoeveelheid kracht is vergelijkbaar. De koplamp van de ST3 heeft een grootlicht functie (fijn!), de ST2 2018 heeft geen groot licht maar diens koplamp heeft een fijner lichtbeeld (geen Roxim-gat).
Tussen de ST2 en de ST3 vind ik de ST3 de betere fiets. Tussen de ST2s en ST3 komt met name die onovertroffen M99 Pro koplamp als serieus voordeel van de ST2s. Sinds ik zelf die M99 Pro op mijn fiets heb zitten fiets ik ineens met een super grote grijns door het pikkedonker, waar ik het voorheen eerder als een noodzakelijk kwaad zag. Zo goed is die lamp!

Maar goed, iedereen moet zijn eigen keuze maken. Maar ga aub ook een keer 's avonds door het donker je route fietsen. Je fietst straks immers niet alleen bij daglicht!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 30 nov 2018, 23:20
boomshakalak schreef: 30 nov 2018, 22:01 Thanks voor de info!

Ik heb daarstraks een testrit gedaan met een ST2. Echt een toffe fiets, maar mag ik van de ST3 meer verwachten?
Meer? Ik zou zeggen: voornamelijk lichtjes anders. Het weggedrag is anders door de grotere wielen, de hoeveelheid kracht is vergelijkbaar. De koplamp van de ST3 heeft een grootlicht functie (fijn!), de ST2 2018 heeft geen groot licht maar diens koplamp heeft een fijner lichtbeeld (geen Roxim-gat).
Tussen de ST2 en de ST3 vind ik de ST3 de betere fiets. Tussen de ST2s en ST3 komt met name die onovertroffen M99 Pro koplamp als serieus voordeel van de ST2s. Sinds ik zelf die M99 Pro op mijn fiets heb zitten fiets ik ineens met een super grote grijns door het pikkedonker, waar ik het voorheen eerder als een noodzakelijk kwaad zag. Zo goed is die lamp!

Maar goed, iedereen moet zijn eigen keuze maken. Maar ga aub ook een keer 's avonds door het donker je route fietsen. Je fietst straks immers niet alleen bij daglicht!
Bedankt voor uw antwoord!

Ik heb vandaag mijn ST3 besteld :cool2: :cool2: :cool2: Ik mag hem dinsdag al gaan halen!! Hij had zelfs nog de groene LE in stock!!! Dus ik ben zo blij dat ik niet hoef te wachten :cool2: :lol: :bj
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

boomshakalak schreef: 01 dec 2018, 16:21
FreddyH schreef: 30 nov 2018, 23:20
boomshakalak schreef: 30 nov 2018, 22:01 Thanks voor de info!

Ik heb daarstraks een testrit gedaan met een ST2. Echt een toffe fiets, maar mag ik van de ST3 meer verwachten?
Meer? Ik zou zeggen: voornamelijk lichtjes anders. Het weggedrag is anders door de grotere wielen, de hoeveelheid kracht is vergelijkbaar. De koplamp van de ST3 heeft een grootlicht functie (fijn!), de ST2 2018 heeft geen groot licht maar diens koplamp heeft een fijner lichtbeeld (geen Roxim-gat).
Tussen de ST2 en de ST3 vind ik de ST3 de betere fiets. Tussen de ST2s en ST3 komt met name die onovertroffen M99 Pro koplamp als serieus voordeel van de ST2s. Sinds ik zelf die M99 Pro op mijn fiets heb zitten fiets ik ineens met een super grote grijns door het pikkedonker, waar ik het voorheen eerder als een noodzakelijk kwaad zag. Zo goed is die lamp!

Maar goed, iedereen moet zijn eigen keuze maken. Maar ga aub ook een keer 's avonds door het donker je route fietsen. Je fietst straks immers niet alleen bij daglicht!
Bedankt voor uw antwoord!

Ik heb vandaag mijn ST3 besteld :cool2: :cool2: :cool2: Ik mag hem dinsdag al gaan halen!! Hij had zelfs nog de groene LE in stock!!! Dus ik ben zo blij dat ik niet hoef te wachten :cool2: :lol: :bj
Amai over een snelservice gesproken ;-)
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie