Ondersteuning valt uit bij regen

a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Ik heb sinds twee maanden mijn ST2 en met regelmaat ondersteuningsproblemen. Dealer heeft sensor en kabelboom vervangen, heeft niets geholpen.
Vandaag tijdens rit van 2x 30km drie keer sensor gekalibreerd wat dan wel helpt. Daarvoor wordt het steeds zwaarder trappen.
Tot 10km voor huis, toen viel ineens de hele accu uit. Gewoon zwart scherm.
Teruggeschakeld naar kleine tandwiel voor en derde of vierde achter. En dan nog zwaar trappen. Af en toe denk ik dat de fiets dan nog ergens remt.
Inmiddels heeft mijn fiets net zoveel dagen bij de dealer gestaan als dat ik er mee gefietst heb.
Ik begin er een beetje van te balen. Alles is garantie maar ik wil gewoon probleemloos fietsen. Dat moet toch kunnen voor dat geld??
Vanmiddag kon ik wel janken
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat snap ik heel erg goed.

Dat Stromer nooit moeilijk doet onder garantie en meteen onderdelen vervangt is fijn, maar je kunt van klanten niet verwachten dat ze reparatie op reparatie op reparatie accepteren bij een gloednieuwe fiets.

Heeft je dealer de remsensoren al nagekeken? Hebben ze al ondersteuning bij Stromer zelf gevraagd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Ja sensor is zelfs vervangen onder garantie.
En ze hadden idd contact met Stromer gehad. De verwachting was dat het daarmee opgelost was.
Daarom was ik ook zo enorm teleurgesteld dat dezelfde klacht weer terug kwam.
Lijkt wel maandagmorgen model.
Was benieuwd of anderen zelfde klacht hadden ondervonden.
En het volledig uitvallen onderweg was nog bizarder .
En ik blijf twijfels houden of de mate van weerstand die mijn fiets geeft wel normaal is. Kan me niet voorstellen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vraag een leen-ST2 bij de dealer mee, dan kun je vergelijken.

In principe hoor je geen weerstand te voelen als je fietst, behalve van het gewicht van de Stromer zelf en als je remt natuurlijk. Verder helpt de Stromer je alleen. Als je b.v. het gevoel hebt dat er een olifant achterop springt of dat er iemand aan je zadel trekt, dan zit het niet goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Dat is een goed idee! Ja ik heb echt het idee dat er iemand aan mijn zadel trekt.
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Leenfiets vorige week gebruikt . Met onderst fijn gefietst op ST1X. Zond onderst mogelijk nog zwaarder dan met mijn ST2. Zonder ondersteuning fietsen is echt geen optie naar mijn mening.
Probleem zat naar mening van dealer in display/software combi. Nu juiste software geladen en probleem lijkt opgelost . Vandaag 60km gereden, morgen weer en volgende week 180. Dan moeten we het zeker kunnen weten.
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Plaats reactie