Toeter / Claxon en regenweer, geen goed concept

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik snap het design volledig; spatlap is gewoon een suf ding op een sportieve Stromer. Echter, de plaats van de tuuttuut is echt koekoek. Of gewoon een waterdicht membraan gebruiken, had ook veel opgelost.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een spatlap hoeft niet suf te zijn. Ik vind dat Specialized het met de Vado bijvoorbeeld heel netjes heeft opgelost, door het voorspatbord te verlengen met een smal, flexibel deel:

95017-54_VADO-MEN_4-0-CE_BLK-PLAT_HERO.jpg
95017-54_VADO-MEN_4-0-CE_BLK-PLAT_HERO.jpg (2.18 MiB) 3383 keer bekeken

Dit heb ik destijds op Eurobike ook laten zien aan drie mensen van Stromer, en er gingen wel wat bewonderende wenkbrauwen omhoog, maar er is dus niks mee gedaan. Gelukkig hebben we onze Jeroen, die iets vergelijkbaars voor de Stromers uit zijn 3D printers laat rollen. Maar zaligmakend blijft de locatie van de toeter niet en Stromer kan echt beter dan wat ze nu hebben bedacht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tsja, die idiote regelgeving weer he. Gewoon een goede bel was prima geweest.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep, het werkt ook verwarrend. Je toetert, en mensen verwachten vervolgens het geluid van een verbrandingsmotor. Dat geluid volgt niet, dus mensen gaan niet opzij (of ze gaan al slingerend op hun fiets omkijken om te zien of er wel echt wat aan komt).

De timing van het toeteren is nog belangrijker dan met alleen een SpurCycle of andere goeie herrie-bel: ruim van tevoren zodat je niet al aan het inhalen bent terwijl mensen nog aan het reageren zijn door al zwalkend achterom te kijken.

Ik houd er, met enkel de SpurCycle op mijn 2017 Stromer, rekening mee dat ik tijd en ruimte genoeg heb om twee keer te bellen alvorens rustig doch vlot in te halen. Maar na twee keer bellen wil ik ook nog voldoende tijd over hebben om af te remmen tot fietssnelheid (voor slechthorende ouderen en jeugd met doppen in de oren), om nog een derde keer te bellen terwijl ik in het achterwiel van de voorligger hang.

Gedoe blijft het.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik vind de combinatie die ik heb perfect. Fietsers worden via de bel gevraagd om plaats te ruimen, auto's die me niet zien waarschuw ik met de claxon.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Stromeur schreef: 28 nov 2018, 18:33 Dit is een keus geweest van de design-afdeling van Stromer, die de cockpit graag zo clean mogelijk houdt.
Zo lang dat de design-afdeling meer waarde krijgt dan de technische-afdeling zal een stromer nooit een goede fiets ontwikkelen.
Momenteel ontwikkeld Stromer fietsen die mooi staan in de showroom maar die zeker niet geschikt zijn als dagdagelijkse fiets.
Het kan toch niet zijn dat elke eigenaar die in de regen wil fietsen zijn fiets zelf moet verbeteren of anders in de problemen komt?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bikerke schreef: 29 nov 2018, 09:54 zal een stromer nooit een goede fiets ontwikkelen.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

bikerke schreef: 29 nov 2018, 09:54
Stromeur schreef: 28 nov 2018, 18:33 Dit is een keus geweest van de design-afdeling van Stromer, die de cockpit graag zo clean mogelijk houdt.
Zo lang dat de design-afdeling meer waarde krijgt dan de technische-afdeling zal een stromer nooit een goede fiets ontwikkelen.
Momenteel ontwikkeld Stromer fietsen die mooi staan in de showroom maar die zeker niet geschikt zijn als dagdagelijkse fiets.
Het kan toch niet zijn dat elke eigenaar die in de regen wil fietsen zijn fiets zelf moet verbeteren of anders in de problemen komt?
Grapjas....
En noem mij eens 1 volwaardig alternatief waarmee ik ook 33km met 39,9 gemiddeld (tegenwind) of 42,4 gemiddeld (meewind) af kan leggen?
Stromer is zeker nog niet perfect, maar jouw stelling is natuurlijk onzin.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 29 nov 2018, 10:51 Grapjas....
En noem mij eens 1 volwaardig alternatief waarmee ik ook 33km met 39,9 gemiddeld (tegenwind) of 42,4 gemiddeld (meewind) af kan leggen?
Stromer is zeker nog niet perfect, maar jouw stelling is natuurlijk onzin.
Mijn fiets ;p

Maar de stelling is inderdaad onzin.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 29 nov 2018, 11:16 Mijn fiets ;p
Daar zijn dan weer teveel consessies gedaan aan het design ;p
Plaats reactie