Stuurpen Urban Comfort

Cathy
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:06
Locatie: Antwerpen, België

Ik ben wachtende op mijn bestelling van de stuurpen ‘urban comfort’. Wegens nekklachten.

Heeft iemand hier al ervaring mee in combinatie met het standaard ST3 stuur?
🇧🇪 | ST3 LE | Kinekt bodyfloat | Ergon zadel | Afgestudeerd, maar nog steeds student.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannend. Volgens mij ben je één van de eersten die de alternatieve ST3 stuurpen heeft besteld. Die heeft een hoek van 20 graden (de standaard stuurpen is 5 graden).

Het effect op je zithouding kun je op de afbeelding in onderstaand topic zien:

viewtopic.php?f=24&t=1693#p33202

Je zithouding is, zeker als je klachten hebt, echt mega-persoonlijk. Hopelijk gaat dit jou helpen. Ik ben iig blij dat Stromer (eindelijk) opties biedt om je zithouding wat aan te passen.

Mag je hem eerst testen en eventueel weer terugbrengen als het toch niks blijkt te zijn voor je? Wat is de levertijd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Heb je al een prijs?

Ik vind het spijtig dat het een 'betalende optie' is, dat geeft een beeld dat Stromer niet echt inzit met ergonomie maar eerder economie. Het is uiteraard een commercieel bedrijf, maar met poeha aankondigen dat ze "eindelijk tailoring gaan aanbieden" en dan dik aanrekenen... Uiteindelijk is het resultaat dat je tweemaal gaat betalen, en een stuur gaat kunnen weggooien.

Ik weet dat ook auto-opties betalend zijn, maar hier zou ik nog kunnen leven met een 'inwisselforfait/servicefee/...etc' maar een volledig nieuw stuur betalen tsja... vind ik eigenlijk weinig consumer centric.
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens de Stromer accessoirelijst kost-ie 258 euro.

Maar het zou gewoon een fabrieksoptie moeten zijn (zonder bijbetaling of met geringe bijbetaling), i.p.v. een dealeroptie (tegen de volle mep).

Beter duur dan niet te koop, zullen ze bij Stromer hebben gedacht, al ben ik dus wel blij dat er mogelijkheden zijn.

Ik hoop eigenlijk dat dealers zelf een soort inruil-constructie met de klant willen maken. Maarja, dan zitten ze straks met al die 5 graden stuurpennen op de plank.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Ik heb het ook al met de FM besproken, er zit nog aardig wat werk in het omzetten door ale kabels dit moeten weggewerkt. Totale kosten zullen rond de 400 liggen geloof ik, en dan heb je inderdaad een stuurpen over waar je niet mee doet....
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dus die dealer vraagt pakweg 140 voor montage? :ai Dat vind ik wel érg ruim (zeker als je toevallig net een nieuwe Stromer bij diezelfde dealer hebt gekocht).

Ik heb een jaar terug mijn geveerde voorvork door de dealer op mijn ST2 S laten monteren, kostte drie tientjes. En dat is ook een rotklusje met de bekabeling, omdat de kabel van de voorrem los moet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Stromeur schreef: 28 nov 2018, 11:28 Volgens de Stromer accessoirelijst kost-ie 258 euro.

Maar het zou gewoon een fabrieksoptie moeten zijn (zonder bijbetaling of met geringe bijbetaling), i.p.v. een dealeroptie (tegen de volle mep).

Beter duur dan niet te koop, zullen ze bij Stromer hebben gedacht, al ben ik dus wel blij dat er mogelijkheden zijn.

Ik hoop eigenlijk dat dealers zelf een soort inruil-constructie met de klant willen maken. Maarja, dan zitten ze straks met al die 5 graden stuurpennen op de plank.
Snap ik, mijn dealer (toch een gevestigde waarde mbt Stromer, qua verkoop én service) gaf al aan dat het niet bedoeling gaat zijn om te ruilen (al dan niet met surplus/fee)... De tijd zal het ons leren
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Cathy
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 aug 2018, 09:06
Locatie: Antwerpen, België

Ik heb nog eens geïnformeerd bij mijn dealer en deze vertelde me dat de stuurpen pas vanaf februari zou binnenkomen.
🇧🇪 | ST3 LE | Kinekt bodyfloat | Ergon zadel | Afgestudeerd, maar nog steeds student.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Hier toevallig al bij iemand geleverd?
Of foto’s van te vinden?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie