mcu kapot

Plaats reactie
vosje
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2018, 23:13

Mijn MCU is kapot gegaan. waarschijnlijk doordat mijn stuur bij een val meer dan 90 graden omsloeg en de kabels teveel op spanning bracht. Ik denk dat dit kortsluiting gaf. Ook een lelijke kras op het frame hierdoor, omdat de handgreep van de rem op dezelfde hoogte zit. Hebben meer ST2 rijders dit gehad? Hij gaf een error X210002, dus de FM wist niet snel wat het probleem was. Ruim 2 weken de fiets in reparatie omdat de MCU uit Zwitserland moest komen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij een val kan er vanalles stuk zijn gegaan, dus dat is lastig op afstand te beoordelen. Als jouw dealer contact heeft gehad met Stromer (hebben ze dat?), en Stromer heeft geadviseerd dat de controller vervangen moet worden, dan kun je er vanuit gaan dat dit inderdaad de te bewandelen weg wordt.

Heeft je dealer ook uitgelegd waarom het zo lang duurt voordat er een controller vanuit Zwitserland wordt geleverd? Die dingen gaan niet met de postduif. Het zou normaal gezien maximaal enkele dagen moeten duren.

Wel balen dat je gevallen bent. Ben je er zelf goed vanaf gekomen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Ik weet natuurlijk niet hoe hard de klap is geweest maar als het aan harde kap is geweest zou ik je aanraden ook even goed naar je voorvork te laten kijken. Ik ben een keer met ruim 30 km tegen een paaltje geklapt. Heb toen ook op advies van Stromer en de FM, besloten mijn voorvork te laten vervangen. Je weet het maar nooit met dat carbon.
vosje
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2018, 23:13

bedankt voor de reacties. De FM is al 2 x eerder meer dan een week bezig geweest met reparaties ( o.a. kapotte motorkabel), dus ik denk dat ze meer klussen hebben dan personeel dat met de Stromer overweg kan. Ze hebben contact gehad met Stromer binnen 3 dagen nadat ik de fiets had gebracht. Door de zijwaartse val in de berm vanuit bijna stilstand heb ik mijn pols en bil goed gekneusd gehad. De voorvork heeft hopelijk geen optater gekregen, in ieder geval niet dat ik weet.
Plaats reactie