Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Golvas schreef: 26 nov 2018, 11:46
PIPOOO schreef: 26 nov 2018, 11:06 Waar is de Supernova nog te koop. Ik zie nl. alleen maar "uitverkocht" staan.
Werd gisteren al gepost door Plasmajack :
Plasmajack schreef: 25 nov 2018, 13:49 Bike 24 heeft er 2 in stock voor de liefhebbers
bike24.com heeft dus nog voorraad ... op Black Friday waren ze trouwens elders te scoren aan € 331,49 !
Dank je wel voor de info.

Grt. Bert.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

De levertijd van die dingen is echt een ramp, ik heb er 2 maanden op moeten wachten. Voor zover ik weet is bike24 nu de enige met voorraad.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Golvas

thijser schreef: 26 nov 2018, 12:36 Voor zover ik weet is bike24 nu de enige met voorraad.
Bij e-bikes4you.de is de Supernova M99 PRO ook op voorraad.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Maar wel 50 Euro duurder...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Ik zag het ook, ja ... thijser had het louter over de beschikbaarheid, niet over de beste prijs. ;)
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Thijser schreef 25 nov 2018, 21:30

Het monteren van de M99 pro kan zeker! Door de manier waarop de lamp aangesloten is kan ik me ook niet voorstellen hoe dit storingen zou kunnen veroorzaken op je fiets. Eigenlijk kan je controller helemaal niet "zien" dat de M99 pro gemonteerd is, hoogstens zou de ST2 kunnen "denken" dat je oorspronkelijk lamp stuk is, want die vraagt nagenoeg geen stroom meer (want daar zit het relais).

Ik heb het zo aangesloten dat ik de fiets weer helemaal in originele staat kan herstellen. Ik heb nergens in de oorspronkelijke bedrading geknipt:
Dat is een interessante, maar begrijp niet in het schema waar rood-zwart naartoe loopt bovenaan het schema.
Op welke bedrading tak je af van de batterij (kleuren ?) Moet misschien eens langskomen, voor mij nog steeds visserslatijn.
Begin de essentie wel te begrihjpen, maar niet de finesse.
Bijlagen
Red-Black up.PNG
Red-Black up.PNG (15.49 KiB) 3139 keer bekeken
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

In de tekening geef ik aan dat de "nieuwe" SAE kabel tussen de oorspronkelijk SAE aansluiting komt waarmee de accubak aan de fiets aangesloten zit. Duidelijk wat ik daarmee bedoel?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tja als techneut ga ik hier niet kissebissen over policy en garantie maar chargeer het even anders: Als een klant van de werkplaats waar soms werk op zijn nieuwe auto/kraan de verlichting aanpast en vervolgens een storing in het MET systeem veroorzaakt kan ik mij voorstellen dat de importeur aangeeft dat een herstelreparatie geen garantie is.
De "gehele garantie" kan hierdoor nooit te nimmer vervallen in het kader van productaansprakelijkheid kan een fabrikant zich niet aan haar verantwoordelijkheid onttrekken. Hier is al zat jurisprudentie over geweest en laat je aub. niet gangmaken door uitspraken van derden.

Als je de verlichting goed, deugdelijk en deskundig aansluit, soldeert, isoleert en aan juiste waarde afzekert zal stromer een zware dobber hebben om het tegendeel, dus nevenschade te bewijzen.

Overigens vind ik het vreemd dat een goede rijwieltechnicus dit niet wil/kan doen, ik twijfel dan wel aan de deskundigheid van deze mensen........wij hebben het motto in de werkplaats: gaat niet bestaat niet en als de klant ervoor betaald????
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 29 nov 2018, 21:22 een goede rijwieltechnicus
Het probleem is dat veel fietsenmakers van dit moment (nog) geen goede elektrotechnici zijn. Ik hoop dat de vakopleidingen het traject inmiddels hebben aangepast, zodat de fietsenmakers van morgen wel over deze kennis beschikken. Je komt er gewoon niet meer onderuit met al die e-bikes.

Daarnaast geldt in Nederland bij garantieclaims dat de bewijslast voor het ontstaan van een defect na de eerste 6 maanden verschuift van de fabrikant naar de klant. Stromer doet nooit moeilijk binnen de twee (of drie op de Es) jaar garantie, maar als een Stromer gemodificeerd is en vervolgens kuren vertoont, dan zou ik het snappen als Stromer na zes maanden wel een tikje lastiger gaat doen.

Ik blijf erbij dat Stromer een upgrade zoals deze als officiële dealer-optie moet gaan aanbieden. Dan ben je overal vanaf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

thijser schreef 29 nov 2018, 20:40
In de tekening geef ik aan dat de "nieuwe" SAE kabel tussen de oorspronkelijk SAE aansluiting komt waarmee de accubak aan de fiets aangesloten zit. Duidelijk wat ik daarmee bedoel?
Denk het wel : het bovenste loopt oorspronkelijk nog ergens door ... wel naar boven. Voor het oorspronkelijk lichtknopje op het stuur waar je de E3 met aandoet-uitdoet ?

Nog een dummy vraag : op je schema vanuit de batterij loopt rood op zwart en zwart op rood. Moet dat niet rood op rood zijn en zwart op zwart ?
Dus loopt er vanuit de batterijaansluiting een rode en zwarte draad waarop je de boel moet aanlsuiten ?
Op sommige foto's heb je andere kleuren. Jij toont bvb een blauwe en een bruine draad waar je iets mee doet.

Zijn jullie mij nog niet beu ? Probleem is dat ik mijn fietsje niet wil opsmoren door een domme kortsluiting of zo.
Ik probeer het echt te snappen. Dat door mijn goede vriend Winston :bu:
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie