Het wordt alsmaar meer een gecompliceerdheid, electronica, sensoren, enz.. die elkaar kunnen beïnvloeden. Ik heb een Gaadi binnenband mee en een reparatieset, mocht het lek in de binnenband te herstellen zijn zonder het wiel eruit te halen, anders zal het binnenband doorknippen worden en vervangen door de Gaadi, en in extremis de pechdienst de fiets laten ophalen. Ik vrees als je zelf het achterwiel eruit haalt in de middle of nowhere, je met deze gevolgen rekening zal moeten houden en deze achteraf alsnog voorziet van een correcte afstelling.
De tijd dat je met een hamer en beitel de meeste euvels te lijf kon gaan, is al even passé.
In de tijd dat ik hier op 't forum de voorbij komende storingen lees, merk ik dat er vanuit de dealer en Stromer wel gewerkt wordt aan oplossingen en dat is iets dat ik zeer waardeer. Perfectie zal ook nog niet voor deze tijd zijn!
Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius
Verder is het zo dat je met een niet helemaal perfect aangedraaide achteras prima kunt fietsen, de ondersteuning is dan misschien niet optimaal maar in ieder geval voldoende om gemakkelijk met hoge snelheid te kunnen blijven rijden.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Is het bij een ST5 ook een grote torq-bout? Of daar wel een imbus?
Als ze dan toch niet willen dat "we" zelf de band vervangen, zou het fijn zijn geweest als ze een tubeless-ready velg hadden gemonteerd, liefst al icm tubeless ready banden. Een tubeless band met latex vermindert de kans op lek rijden fors. Ik heb zelf uit mijn mountainbike-band ook wel eens 3 serieuze doornen gehaald toen ik de zomerbandjes verving voor de grovere modderbanden voor de winter. Nooit iets van gemerkt.
Als ze dan toch niet willen dat "we" zelf de band vervangen, zou het fijn zijn geweest als ze een tubeless-ready velg hadden gemonteerd, liefst al icm tubeless ready banden. Een tubeless band met latex vermindert de kans op lek rijden fors. Ik heb zelf uit mijn mountainbike-band ook wel eens 3 serieuze doornen gehaald toen ik de zomerbandjes verving voor de grovere modderbanden voor de winter. Nooit iets van gemerkt.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Daniel1975 schreef: ↑22 nov 2018, 09:57 Is het bij een ST5 ook een grote torq-bout? Of daar wel een imbus?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ja dus.
Nu nog ff de maat uitvogelen.
Nu nog ff de maat uitvogelen.
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
- Locatie: Schulen, België
Ik rij tegenwoordig (dezemorgen eerste keer vrieskou!) 42 km op 58 min met 25% batterijoverschot.
Kou, meer wind en koude spieren maken dat het wat moeizamer gaat. Maar een gemiddelde van 41/42 lukt nog wel.
Dit komt overeen met de vooraf opgestelde voorziening van +-10% batterijverlies tov warmer weer. (toen had ik 43 gemiddeld met een 35 tot 37% batterij over).
Ik rij 3/4 op stand 3 en rest op S.
Vooral de laatste 10 km merk ik dat het moeilijker wordt om de 45 km/u aan te houden op stand 3 en dan schakel ik dus over naar de S stand.
Kou, meer wind en koude spieren maken dat het wat moeizamer gaat. Maar een gemiddelde van 41/42 lukt nog wel.
Dit komt overeen met de vooraf opgestelde voorziening van +-10% batterijverlies tov warmer weer. (toen had ik 43 gemiddeld met een 35 tot 37% batterij over).
Ik rij 3/4 op stand 3 en rest op S.
Vooral de laatste 10 km merk ik dat het moeilijker wordt om de 45 km/u aan te houden op stand 3 en dan schakel ik dus over naar de S stand.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider!
St5 rider!
Vandaag de eerste bijna 30 kilometer gereden op de ST5.
Heerlijke fiets voorvorkvering lekker stevig maar je merkt het wel en de verende zadelpen...rijd formidabel.
Samen met mijn vrouw gereden, op haar normale E bike dus rustig aan.
2 keer even geprobeerd, wind tegen 47,2 km/h op de stromer teller en wind mee 48,4....niet op kleinste tandwiel vond ik te zwaar....wel de S stand.......wauw hij fiets snel lekkerder dan rustig. (misschien daarom het lage verbruik ?)
Verder heb ik behalve het zwarte stuur ook een nieuw type accu denk ik ;-)
Heel de rit koste me 12% accu (was 93% bij vertrek), en kan nog en stukje volgens het scherm...en niet omdat ik een klein licht gewichtje ben...oranje veren in de kinekt ;-)
Heerlijke fiets voorvorkvering lekker stevig maar je merkt het wel en de verende zadelpen...rijd formidabel.
Samen met mijn vrouw gereden, op haar normale E bike dus rustig aan.
2 keer even geprobeerd, wind tegen 47,2 km/h op de stromer teller en wind mee 48,4....niet op kleinste tandwiel vond ik te zwaar....wel de S stand.......wauw hij fiets snel lekkerder dan rustig. (misschien daarom het lage verbruik ?)
Verder heb ik behalve het zwarte stuur ook een nieuw type accu denk ik ;-)
Heel de rit koste me 12% accu (was 93% bij vertrek), en kan nog en stukje volgens het scherm...en niet omdat ik een klein licht gewichtje ben...oranje veren in de kinekt ;-)
- Bijlagen
-
- IMG_2044.jpg (546.75 KiB) 2492 keer bekeken
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM
Gisteren in de regen en flink wind tegen .... was toch wel flink trappen met wind tegen.
Uiteindelijk 53,6 km gereden met 35,4 km/h.
En paar honderd meter voor huis, accu 0%.
Vond het best wel spannend, dacht zometeen kan ik mijn accu er niet uithalen om op te laden.
Laden aan de fiets gaat momenteel helaas niet, de lader valt in storing, accu eruit werkt laden perfect.
Gelukkig ging de klep nog open.
Vrees het ergste als het echt koud gaat worden....
Uiteindelijk 53,6 km gereden met 35,4 km/h.
En paar honderd meter voor huis, accu 0%.
Vond het best wel spannend, dacht zometeen kan ik mijn accu er niet uithalen om op te laden.
Laden aan de fiets gaat momenteel helaas niet, de lader valt in storing, accu eruit werkt laden perfect.
Gelukkig ging de klep nog open.
Vrees het ergste als het echt koud gaat worden....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM