Schade ST5 na zwaar ongeval

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Het wrak wordt verkocht voor rekening van de verzekeringsnemer en de vergoeding wordt verminderd met de waarde van het wrak. Tenzij de verzekeringsnemer schriftelijk bevestigt dat hij afstand doet van het wrak ten gunste van Aedes.

https://www.aedesvl.be/docs/default-sou ... ?sfvrsn=17
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

[Discussie over beschermende kledij naar een reeds bestaand topic hierover verplaatst:]

viewtopic.php?f=10&t=778&hilit=bescherm ... =10#p42283
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

allesstroomt schreef: 13 nov 2018, 00:02 Het wrak wordt verkocht voor rekening van de verzekeringsnemer en de vergoeding wordt verminderd met de waarde van het wrak. Tenzij de verzekeringsnemer schriftelijk bevestigt dat hij afstand doet van het wrak ten gunste van Aedes.

https://www.aedesvl.be/docs/default-sou ... ?sfvrsn=17
Betekend dit dan ook dat de fiets niet terug gaat naar stromer voor onderzoek?
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Ik hoop dat de oorzaak grondig ondergezocht wordt want een stuurpen die loskomt van een vorkbuis is helemaal niet normaal. Ofwel onvoldoende vastgezet ofwel een ontwerpfout. En in het laatste geval heeft Stromer een serieus probleem en zou ik niet met dit type van stuurpen durven rijden.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

EN zo komen dus wilde indianen verhalen op het net terecht. Kans dat de stuurpenconstructie de oorzaak was ipv gevolg zit in de buurt van nul.
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Daniel1975 schreef: 19 nov 2018, 12:59 EN zo komen dus wilde indianen verhalen op het net terecht. Kans dat de stuurpenconstructie de oorzaak was ipv gevolg zit in de buurt van nul.
Vandaag roept Stromer dan toch alle ST5 fietsen binnen... Blijkbaar toch wel degelijk iets aan de hand met die stuurpen wat ik al vermoede in November vorig jaar.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja, net het andere topic gezien.
Volledig tegen alle logische verwachting in toch een constructiefout in iets simpels als een stuurpen. Onbegrijpelijk!
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb de terugroepactie ook in mijn mailbox gevonden vanavond, en ik viel bijna van mijn stoel. Ik heb er op zich niet direct iets mee te maken.

Even draad terug oppakken: ik ben dus over mijn stuur gevlogen na een put/bobbel in de weg. Mijn voorvork is kromgetrokken en de bovenkant van mijn stuur is losgekomen. De details vind je in dit bericht. Er is niets afgebroken (Euh behalve mijn heup dus...) in mijn geval, maar wel losgeschoten.

Intussen ben ik bijna volledig gerevalideerd en in maart vlieg ik weer volop in het werk. Ongeval gebeurde 25/10. Nadien wilde Stromer zeer graag de fiets onderzoeken, maar daar heeft de verzekering een stok voor gestoken. Verzekering heeft het wrak gewoon per opbod te koop gezet. Ik had de keuze: de hoogste bieding aanvaarden of wrak behouden en dan de waarde van de hoogste bieding minder terugkrijgen van de verzekering. Ik heb dat laatste gekozen, waarna mijn fietsenmaker het wrak uiteindelijk van mij gekocht heeft.

Stromer bleef intussen wel vragen om het wrak te mogen ontlenen en in Zwitserland te onderzoeken. De keuze heb ik aan mijn fietsenmaker overgelaten en die weigerde omdat hij uiteindelijk ook betaald heeft voor mijn wrak.

Heeft de terugroepactie met mijn fiets te maken? Misschien. Geen idee. Ik moet morgen meer details vragen aan de fietsenmaker die ook een officieel 'testcentrum' is zoals in de mail staat. ALS er een link is met mijn ongeval, dan ga ik uiteraard voor een LANGE staart zorgen aan dit ongeval. Jullie meningen zijn uiteraard zeer welkom.
Laatst gewijzigd door allesstroomt op 19 feb 2019, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zie ook dit topic.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 19 feb 2019, 20:56 Heeft de terugroepactie met mijn fiets te maken? Misschien. Geen idee. Ik moet morgen meer details vragen aan de fietsenmaker die ook een officieel 'testcentrum' is zoals in de mail staat. ALS er een link is met mijn ongeval, dan ga ik uiteraard voor een LANGE staart zorgen aan dit ongeval. Jullie meningen zijn uiteraard zeer welkom.
Ik zou, als ik jouw ongeluk had gehad, absoluut de onderste steen boven willen hebben.

Probleem kan wel worden dat je nooit helderheid gaat krijgen van Stromer, omdat zij nooit de kans hebben gehad om jouw Stromer te onderzoeken terwijl ze hier wel om hebben gevraagd. Heeft Stromer eigenlijk aangeboden om voor het wrak te betalen? Of om het te onderzoeken en daarna terug te geven? Of wilden ze het gratis meenemen en houden?

Wat heeft jouw dealer eigenlijk met het wrak gedaan? Als het stuur/de vorkbuis er nog zijn...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie