ST3 soft/hard reset omni mogelijk?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het vastlopen van de OMNI (en daar ging de vraag om) is iets anders dan het uitvallen van de Stromer/OMNI wegens een slecht contact met de accu.

Van dat laatste is de oorzaak gelukkig inmiddels bekend, dus dat wordt echt wel opgelost door Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DAL
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2018, 20:12

Ik heb sinds kort een ST3 LE en vanmiddag stopte hij ermee. Viel een aantal keer uit maar ik kreeg hem weer aan. Totdat hij er helemaal mee stopte. Scherm uit, licht uit, kon er nog wel mee fietsen. Af en toe ging het licht ineens aan maar het scherm deed niets meer. Opladen deed het ook niet meer.
Door het elektrisch slot op de accu ging die er ook niet meer uit. Las hier op het forum dat daar wel een manier voor is. Na wat redeneren hoe een slimme Zwitser dat mogelijk zou maken de accu eruit gekregen en de OMNI kunnen resetten. (10 sec. Indrukken) Na een tijd de accu eruit te hebben gehad lukte dat weer. Nu doet hij het weer lijkt het. Ik kreeg een melding van systeemfout e 210208 weet iemand wat dat betekend?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen idee. Toevallig had één van de mede-forummers op zijn ST5 onlangs diezelfde foutmelding:

viewtopic.php?f=20&t=1440&p=41755&hilit=210208#p41755

Ik zou de vraag aan je dealer voorleggen.
Het zou ook fijn zijn als je het antwoord hier wil posten, dan neem ik 'm op in het foutmeldingen-topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DAL
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2018, 20:12

Volgens de dealer had de melding te maken met de aansluiting van de accu. Schijnt een bekend probleem te zijn. Als het aanhoudt kan hij het onderdeel vervangen.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Diagnose van de dealer lijkt correct en ik herinner me dat ik ongeveer dezelfde foutcode had.

Maar: dealer moet gewoon onmiddellijk de nieuwe batterijstekker bestellen en vervangen. Gaat over een bekend probleem en mijn dealer heeft zonder aarzelen en afwachten een nieuwe geplaatst. Heb het ook al zo gehoord van andere mensen op het forum.
Plaats reactie