Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Plasmajack
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:35

Lol

Idd geen probleem meer
Koningsblauw
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53

Ook ik zal mezelf even voorstellen,

Vanaf volgende week rijdt er in (Belgisch) Limburg ook een extra stromer (st1x charcoal) rond.
Ik speel al jaren met het idee om de auto te vervangen door een elektrische fiets, nu de nood hoog was (auto 2 is rijp voor het stort) is alles in een stroomversnelling gekomen. Mijn werkverplaatsingen, ca 18 km, gaan nu met de pedelec gebeuren.

Ik heb veel verschillende fietsen getest, maar in mijn achterhoofd bleef de Stromer maar malen. Het was budgetsgewijs niet wat ik initieel in gedachten had, maar soit. Eens je op een Stromer gezeten hebt is er geen weg terug :-).

Misschien volgt er nog wel een Stromer, kameraad van me (leest hier ook mee) is nog in twijfel of hij voor snelheid of comfort (Riese Muller cruizer) gaat. Gelukkig hebben we een goede FM uit Maasmechelen om op terug te vallen, deze verdeelt Stromer en staat bekend om zijn klantenservice en heeft ook quasi ieder onderdeel op voorraad.

Enfin, heb hier al veel gelezen en zal dat blijven doen, leuk om 'lotgenoten' online te treffen. Ik kan alvast niet wachten om te starten.

Groeten

Wim
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Koningsblauw schreef: 14 nov 2018, 20:54 is alles in een stroomversnelling gekomen
Dat mag je wel zeggen. Welkom op het forum!
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
MBmotor
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:52

Hoi allemaal mijn maam is Marc en kom uit Badhoevedorp. Ik heb vanavond mijn eerste Stromer ST2 gekocht. Wat is dit een geweldige fiets of brommer eigenlijk want je komt gewoon mee met het geweld.
Route planner gaf 35 min naar mijn huis aan met de fiets maar werden er maar 20 en niet eens steeds voluit. Ja hier heb ik hem ook voor maar vooral voor de recreatie en sport eigenlijk want ik wil me zelf wel bljjven prikkelen. Dus standje 2 en 1 komen zeker ook vaak aanbod en ja als dan niet meer kan ff die 3 erop en gaan.
Kortom hoop veel veilige km te kunnen maken en straks in het voorjaar ook de bergen in dan ben ik daar ook erg benieuwd. naar.
Met veel Stromer plezier een vriendelijke groet,
Marc
mrstrom

Veel plezier van je fiets!
DAL
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2018, 20:12

Hi,

Ik ben een Stromer newbie. Staat nu 80 km op mijn ST3 LE.
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Goedemiddag,

Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een ST3 LE!
Vanaf januari wordt mijn dagelijkse reisafstand teruggebracht van 80km naar 20km, omdat reizen met de auto naar de binnenstad van Amsterdam geen optie is heb ik voor een Stromer gekozen. Ben daarnaast geen liefhebber van het OV en bovendien, wat is er mooier dan lekker snel te fietsen zonder bezweet aan te komen?
Op de heenweg dan, op de terugweg wordt er natuurlijk gas gegeven :cool2:

Fijn weekend!

Maarten
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Clapaclan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 nov 2018, 19:39
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST 3 en ST 7
Km-stand: 5500

Hallo Stromers,

Mijn naam is Paul en ik woon in Nijmegen.

Twee maanden geleden ben ik in verband met een langdurende heupblessure op zoek gegaan naar wat meer hulp en ondersteuning bij het fietsen.
Bij het omhoog fietsen van een brug of helling werd ik regelmatig rechts ingehaald door hoogbejaarden voorzien van rollator of wandelstok.
Bij de fietswinkel om de hoek, inmiddels Trekdealer, een Commuter 8 (25km-versie) en daarna een 700+ (45km-versie) uitgeprobeerd .
Met de opmerking “fietsen moet leuk zijn” sloeg de verkoper de spijker op zijn kop en besloot ik de fiets (Trek 700+) aan te schaffen.
Door de ondersteuning kon ik weer als vanouds hele afstanden fietsen.

Ik begon steeds meer de “ pedelec-wereld” te ontdekken en daarmee ook andere merken zoals Riese & Müller en Stromer.
Mijn vrouw, Claudie raakte inmiddels ook besmet met het pedelec-virus en het idee ontstond om in de nabije toekomst de Trek in te ruilen of aan te vullen.
Inmiddels staat er hier een hele fietsenverzameling maar elk met een eigen gebruikersgebied.
Twee Koga stadsfietsen, twee Koga vakantiefietsen en een Brompton vouwfiets. Inruilen stuitte op groot verzet bij Claudie en die strijd heb ik al bij voorbaat verloren.
Ook de pedelec is natuurlijk een eigen fietscategorie op zich.

Na twee maanden lang alle filmpjes over pedelecs gezien te hebben op YouTube donderdag 15 november langs gegaan bij Dikkenberg in Herveld.
Mijn interesse was inmiddels gewekt door de nieuwe ST3 en ik zag op Facebook dat deze fietsenwinkel de fiets zojuist had binnen gekregen.

Bij de proefrit werd ik direct het dorp uit gelanceerd en bevond mij ineens in het fietsparadijs. Wat een kanon. De Stromer is echt een categorie op zich.
Het voelde voor mij als de ontbrekende schakel tussen mijn fiets en mijn motorwereld.
Ook het familie/clubgevoel hervond ik weer bij de winkel van Dikkenberg.
Heel begrijpelijk dat zij beide Stromer-prijzen hebben ontvangen.

Kreeg een superaanbod en mocht de ST3 mee naar huis nemen.
In no-time was Claudie verdwenen voor een testrit en na een half uur een telefoontje dat zij in Beuningen (circa 10km verder) was verdwaald.
Door de snelheid en de ondersteuning was ook zij kruizingen en rotondes voorbij gevlogen.
Bij terugkomst was ook zij laaiend enthousiast van de Stromer.

Gisteren via een grote omweg de Stromer teruggebracht en een ST3 besteld.
Gekozen voor de kleur wit en uitgebreid met een grote accu en de verende zadelpen.
Dat laatste geeft een enorm comfort.
Na een middag kletsen en gezelligheid vertrokken op mijn Trek pedelec.
Het leek of ik op een gewone fiets was gestapt en heb onderweg een aantal malen gecontroleerd of de trapondersteuning wel aanstond.
Wat een verschil met die racewagen van Stromer.
Weg was mijn Max Verstappen-gevoel.

Nu een paar maanden wachten op de ST3.
Op 6 maart 2019 staat de Stromer gepland voor aflevering.
Binnenkort wordt er een nieuwe heup geplaatst en hoop ik dat alle ongemak is verdwenen zodat ik volgend jaar als de trotse bezitter van een Stromer door Nijmegen en omgeving vlieg.

Groetjes van twee aspirant-leden
CLAudie en PAul ( Clapaclan)
STROMER ST3 COOL WHITE L, BQ983Wh, KINEKT
STROMER ST7 GOLD, KINEKT
Unit 1 FARO ST smart helmet
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Claudie en Paul,

Welkom op dit leuke forum.

Wat een fietsenpark hebben jullie. Ik weet zeker dat jullie veel plezier van de ST3 zullen krijgen. Hoop alleen niet dat er oorlog in huis gaat ontstaan wie er op mag rijden :bf: .

Zoals jullie mogelijk hebt kunnen lezen gebeuren er toch nog wel eens wat vervelende ongelukken met de Stromer. Dat komt voornamelijk door het onbekend zijn met de power van de Stromer. Mijn advies (en ik weet wel zeker van veel forumleden) is doe de eerste tijd rustig. Leer de fiets kennen en zorg ervoor dat je niet terecht komt in het "Grote ongevallen topic".

Succes met de operatie en goed revalideren, erg belangrijk, zodat je / jullie in maart heerlijk het voorjaar in kan / kunnen stromeren.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad welkom! Paul wordt dan gelijk ons eerste forumlid die al onder het mes moet vóór hij zijn Stromer heeft :lol:

Even serieus: succes met je operatie, en aan Claudia: wen er tijdens het herstel van Paul niet teveel aan je niet hoeft te delen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie