STROMER TREFFEN LAGE LANDEN

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Voor de Nederlanders die afzakken richting België en terrasjes willen doen. Niet vergeten... Heineken is geen Jupiler... :bj (flauwe mop maar ik kon die toch niet laten liggen...) :D
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer9000 schreef: 11 nov 2018, 09:28 Voor de Nederlanders die afzakken richting België en terrasjes willen doen. Niet vergeten... Heineken is geen Jupiler... :bj (flauwe mop maar ik kon die toch niet laten liggen...) :D
Er zijn best veel Nederlanders die Heineken ook niks vinden hoor ;p
(nou is Jup ook niet perse mijn favoriet, maar het is iig minder slecht dan Heineken)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

+1 @Freddy, maar blind is het heeeeel lastig om pils uit elkaar te houden hoor
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 11 nov 2018, 10:18 +1 @Freddy, maar blind is het heeeeel lastig om pils uit elkaar te houden hoor
Grolsch, Heineken en Bavaria zijn er goed uit te halen, de rest is lastig. Grolsch vanwege de bittere smaak, Heineken vanwege helderheid en smaak en Bavaria vanwege de geur.

Maar doe mij maar echt bier. Van pils wordt ik niet echt enthousiast.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

En voor de vinologen ook nog wat weg te hakken?
Bier krijg je alleen maar meer dorst van, een goede wijn hapt zo heerlijk weg!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Lomito

FreddyH schreef: 11 nov 2018, 12:32 Maar doe mij maar echt bier. Van pils wordt ik niet echt enthousiast.
Voor mij idem... en gelukkig hebben de meeste restaurants in NL al een redelijk assortiment bieren op de kaart. En steeds vaker ook echt goede bieren. Het plaatselijke BBQ-restaurant heeft zelfs Westvleteren beschikbaar, zij het beperkt. Verder zie je hier regelmatig Gouden Carolus Classic/Tripel of Karmeliet Tripel op de kaart en daar wordt ik toch wel heel erg blij van. Tap6 hebben de restaurants nog niet ontdekt helaas... of misschien is dat juist wel goed.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Idd, het valt op dat Belgische bieren in het buitenland alsmaar meer vertegenwoordigt worden :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer9000 schreef: 13 nov 2018, 17:42 Idd, het valt op dat Belgische bieren in het buitenland alsmaar meer vertegenwoordigt worden :ay
Da's voor mij al meer dan 20 jaar zo ongeveer de standaard. Heel af en toe maken we in NL iets lekkers (zoals Hertog Jan Grand Prestige), af en toe maak ik een uitstapje naar Duitsland (sinds kort op de een of andere manier vrij regelmatig, met dank aan Lomito :az ) maar voor de rest drink ik vooral Belgische bieren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

FreddyH schreef: 13 nov 2018, 18:02 Heel af en toe maken we in NL iets lekkers (zoals Hertog Jan Grand Prestige)
Er zijn, zeker in de laatste jaren, toch wel een aantal brouwerijen in NL die consistent goede bieren uitbrengen.
Dan denk ik vooral aan De Molen, Het Uiltje, Kees, Emelisse, De Moersleutel, Bruut Bier,...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenDG schreef: 14 nov 2018, 08:14 Er zijn, zeker in de laatste jaren, toch wel een aantal brouwerijen in NL die consistent goede bieren uitbrengen.
Dan denk ik vooral aan De Molen, Het Uiltje, Kees, Emelisse, De Moersleutel, Bruut Bier,...
Tel daar de Woeste Wolf van brouwerij Smaak ook maar bij. Je hebt gelijk, ik overdreef en beetje om mijn punt te maken.

Wat ik trouwens jammer vind van de Nederlandse cultuur is dat die vaak super lekkere locale bieren bijna nooit groot genoeg worden om betaalbaar te worden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie