iPhone monteren op stuur ST3

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ernie schreef: 07 nov 2018, 12:27 Ook in afwachting van een ST3 LE. Zat er aan te denken mijn Garmin Edge te monteren op het stuur.
Goed plan; laat svp horen wat je gebruikservaring na een paar weken is.

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als ik het zo lees, is het vis noch vlees.. Als ik het goed begrijp, moet het afdekplaatje eraf gehaald en zit je met 'n niet afsluitende adapter op je stuur. Misschien dat er iemand een foto van de montage kan maken, zodat ik me kan voorbereiden om het wel of niet te fixen. Een losse houder heb ik wel besteld en die dien ik op de stuurbuis te klemmen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

netvista schreef: 07 nov 2018, 11:45 Zit perfect en stevig. Alleen zoals hier al eerder beschreven draait de adapter op de stem snel mee. Dit kan je oplossen door de adapter met een tang voorzichtig tegen te houden tijdens het aandraaien.

Het nadeel is wel dat de mee geleverde stromer afdekkap dan niet meer past, maar desondanks is dit het wel de beste en netste oplossing.
Idd ik begin er zowat zot van te komen dat die adapter meedraait. En als ik eerlijk mag zijn vind ik het allemaal wat goedkoop uitzien maar als de adapter vast zit doet het wel zijn werk...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kun je geen anti-slip rubbertje oid onder monteren?
Brutus
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2018, 18:48
Locatie: zoetermeer

ja ik moet het ook nog even uitzoeken
maar de iphone x is gewoon water dicht. zie specs. dus je hebt geen extra hoes nodig.
(Moet minimaal een uur op 1 meter diepte in water aankunnen).

Zag laatst een test op youtube voorbijkomen waar ze de iphone x “gewoon” hebben meegewassen in de wasmachine, conclusie niks aan de hand.
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Brutus schreef: 11 nov 2018, 11:21 ja ik moet het ook nog even uitzoeken
maar de iphone x is gewoon water dicht. zie specs. dus je hebt geen extra hoes nodig.
(Moet minimaal een uur op 1 meter diepte in water aankunnen).

Zag laatst een test op youtube voorbijkomen waar ze de iphone x “gewoon” hebben meegewassen in de wasmachine, conclusie niks aan de hand.
Mijn zwager heeft zijn iPhone X onlangs per ongeluk meegewassen en die was toch echt overleden.

Maar inderdaad, spatwater zou geen probleem moeten zijn.
Laatst gewijzigd door netvista op 11 nov 2018, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In een schok remmende behuizing zou het inderdaad moeten kunnen, maar een waterdichte telefoon zonder bescherming in een wasmachine is puur geluk als hij het overleefd. Er komen best wat klappen op de telefoon, daarbij hoeft dan maar 1 klein kiertje te ontstaan.
Daarnaast heb je bij "per ongeluk mee wassen" zeep in de machine. Dat kan ook nog problemen opleveren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik met mijn ogen dicht de A10 oversteek en dat gaat goed, dan wil dat nog niet zeggen dat iedereen het moet gaan doen omdat het "dus" probleemloos kan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Zou je een Garmin gps kunnen monteren ipv iPhone op een St3 zoals op de St5?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier ook de adapter bevestigd, ondanks het gebruik van het 3M kleefstripje en voorzichtig de adapterschroef aangedraaid en vast gehouden met een tang, blijft deze lichtjes meedraaien als je de telefoon vast klikt. Je kan natuurlijk voor een andere verlijming zoals secondenlijn gaan, maar dan wordt het definitief niet meer te vewijderen, mocht je de adapter er nog terug af willen.
Voor de rest zit de smartphone stabiel tijdens het rijden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie