Batterijklep ST2 <2017 speling accu / batterij ?

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Vraagje; weet iemand of de batterijklep van de ST2 is gemodificeerd en verbeterd na 2016/2017?
Zou dit graag willen weten omdat ik zie dat de accu waarschijnlijk wat teveel ruimte heeft en daardoor schuift in het batterij-compartiment. Hierdoor heeft de batterij na 2.000 Km al aardig wat diepere krassen in het aluminium.
Als er een andere oorzaak en/of oplossing is hoor ik het ook graag, dank!
๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Stromer (ST2) ST3 ๐Ÿšฒ Li-ion 983Wh ๐Ÿ”‹
petermu
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2018, 21:46
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 19.878

Ik zie hetzelfde bij mijn st1x uit 2017. Twee sleuven die behoorlijk diep in het aluminium zijn gesleten.

Voorlopig even extra afgeschermd met ducttape maar dat houd ook niet eeuwig.
Slijtage aan accu na 7000km
Slijtage aan accu na 7000km
DDC56507-C1BA-4AA5-8D9B-9C19A20FAD1F.jpeg (3.22 MiB) 4916 keer bekeken

Groeten,

Peter
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb dat dus ook. Duc Tape is een goed idee, ga ik eens werk van maken.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zal eens kijken hoe de binnenzijde van het batterij-compartiment eruit ziet en of daar iets aan kan worden gemodificeerd, of dat de klep van model 2018 toch steviger is en de batterij beter aandrukt.
Mijn accu heeft exact dezelfde slijtpatronen als de foto hierboven.
๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Stromer (ST2) ST3 ๐Ÿšฒ Li-ion 983Wh ๐Ÿ”‹
Golvas

J3R schreef: โ†‘06 nov 2018, 15:52 de klep van model 2018 toch steviger is en de batterij beter aandrukt.
De batterijklep van een ST2 model 2018 drukt de batterij zo stevig aan dat de klep er krom van staat wanneer de batterij erin zit en de klep gesloten is ... dat aandrukken is dus alvast dik in orde ! :ay
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Golvas schreef: โ†‘06 nov 2018, 20:09 De batterijklep van een ST2 model 2018 drukt de batterij zo stevig aan dat de klep er krom van staat wanneer de batterij erin zit en de klep gesloten is ... dat aandrukken is dus alvast dik in orde ! :ay
Kun jij eens kijken of jouw accu (ST2 2018) de slijtage heeft zoals die van de ST2 <2018? Ben benieuwd, want dan zou er iets gewijzigd moeten zijn.
๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Stromer (ST2) ST3 ๐Ÿšฒ Li-ion 983Wh ๐Ÿ”‹
Golvas

De batterij gaat er hier wekelijks uit (poets- / onderhoudsbeurt), heeft wel een paar kleine krasjes van "slijtage" in de fiets maar zeker niet in de mate van de slijtage op de batterij van petermu ... zijn batterij heeft er 7000 km op zitten, mijne amper 2000.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zit ook rond de 2000 Km; de slijtage sporen in het aluminium zitten aan de rechterzijde van de batterij en in hetzelfde "patroon" zoals op de foto. Er zit boven in het batterij-compartiment de metalen veer, die continu tegen de aluminium batterij duwt; dat zorgt voor de slijtage in het aluminium:
(zie bij mijn fiets ook twee ronde openingen aan de onderzijde; neem aan dat daar bij anderen ook geen schroeven in zitten)
Metalen veer1.jpg
Metalen veer1.jpg (51.04 KiB) 4794 keer bekeken
๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Stromer (ST2) ST3 ๐Ÿšฒ Li-ion 983Wh ๐Ÿ”‹
Golvas

J3R schreef: โ†‘07 nov 2018, 17:00 neem aan dat daar bij anderen ook geen schroeven in zitten
Klopt ! ... dat is bij mijn ST2 idem dito.

Zo ziet de "schade" aan mijn 983 Wh batterij er uit na net geen 2000 km :

Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Nou, het volgende probleem; vanmorgen naar het werk en wilde na aankomst de accu uitnemen om bij te laden. Bleek het compartiment aardig vast te zitten en erg moeilijk open te gaan. Pas door zelf aan de klep te trekken kwam uiteindelijk de batterij los.

Korte inspectie: veer afgebroken.
Zag ter plaatse ook een kabel lopen en vraag me af of die de boel mogelijk iets afklemt. Maar eens mailen met de dealer Mango-Mobility; lijkt mij binnen de garantie te vallen en hopelijk snelle reparatie!
Afgebroken veer 1
Afgebroken veer 1
IMG_1258.jpeg (21.31 KiB) 4344 keer bekeken
Afgebroken veer 2
Afgebroken veer 2
IMG_1257.jpeg (19.42 KiB) 4344 keer bekeken
๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Stromer (ST2) ST3 ๐Ÿšฒ Li-ion 983Wh ๐Ÿ”‹
Plaats reactie