Bout voorspatbord

Plaats reactie
buco

Vorige week rammelde mijnvoorspatbord, dus snel het wiel er uit en bout onder het balhoofd aandraaien. Het viel me al op dat ik er superveel kracht op moest zetten, tot de bit zelfs scheef stond. Deze ochtend begon het spatbord weer te rammelen (ik erger me daar mateloos aan). Als ik de bout nog verder aandraai, maak ik het stuk.

Heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Drupje locktite gebruiken en aandraaien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
buco

Was ik ook al aan het denken, maar ik moet naar mijn gevoel erg hard draaien eer het gerammel ophoudt (lees bout net wel/niet overdraaien :shock: ).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan het zijn dat er een te lange bout in zit? Dat je tegen de eindstop aanzit, zonder dat hij vast zit?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
buco

Ja misschien wel, ik haal het straks eens open.

Kan het toevallig zijn dat ik ook de bouten van het stuur wat moet los halen net zoals ik het balhoofd bij schroef?
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

buco schreef: 06 nov 2018, 11:23 Ja misschien wel, ik haal het straks eens open.

Kan het toevallig zijn dat ik ook de bouten van het stuur wat moet los halen net zoals ik het balhoofd bij schroef?
nee
buco

Gefixt!

Het spatbord schuurde tegen de afstandsbus die over de bout zit, of de afstandsbus schuurde tegen de voorvork telkens als het spatbord bewoog (van schokken). Ik heb een oude binnenband stukgeknipt en de bout door de binnenband gestoken zodat deze rond de afstandsbus zit. Mja, DIY lapmiddel maar het is wel effectief. Bij de volgende onderhoudsbeurt moet de FM er maar eens naar kijken? Misschien hebben die wel rubberen rondellen of zo.
Plaats reactie