Aftellen begonnen.......

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 05 nov 2018, 20:22 ...die is daar veel beter tegen bestand; ... alles is verder van carbon en dat rot niet
Aluminium rot ook niet. Ik gebruik mijn fiets al 4 jaren in weer en wind, regen, vorst en pekel. Conclusie: nothing on the hand :mrgreen:

Af en toe een keertje afspuiten, tandjes en ketting een keertje vaker smeren en gaan met dat ding. Hij is geen werkstier geworden om in de garage te staan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Klaas schreef: 05 nov 2018, 10:05 Als fietser en ex-zeiler heb ik altijd geleerd dat je nooit moet besparen op geschikte kleding. Dan kun je vast gedurende de wat mooiere winterdagen nog genieten van je nieuwe aanschaf. Veel plezier er mee en rijdt voorzichtig.
Klaas, dat klopt...zeil zelf met kleine lichte Trimaran op het Markermeer en zeil in wedstrijd team (kustzeilen)waarmee we oa. de 24 uurs van 2018 5e zijn geworden na een hectische race met 250 opgaves. Omdat ik al jaren veelfietser ben heb ik goede kleding genoeg maar heb een beetje "medelijden" met mijn fietsen.....die hou ik liever knap en pak ik deze wel.
IMG_6464.JPG
IMG_6464.JPG (2.87 MiB) 3282 keer bekeken
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind dat echt een superleuk ding. Zag er toevallig vanmorgen vroeg nog eentje rijden in de buurt van Lelystad. Gaat ook knap hard zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

FreddyH schreef: 05 nov 2018, 20:28
WFVst5 schreef: 05 nov 2018, 20:22 ...die is daar veel beter tegen bestand; ... alles is verder van carbon en dat rot niet
Aluminium rot ook niet. Ik gebruik mijn fiets al 4 jaren in weer en wind, regen, vorst en pekel. Conclusie: nothing on the hand :mrgreen:

Af en toe een keertje afspuiten, tandjes en ketting een keertje vaker smeren en gaan met dat ding. Hij is geen werkstier geworden om in de garage te staan.
Dan weet ik niet wat voor Alu jij hebt.....Pekel vreet alles weg ook al spoel je nog zo goed. Ik repareer wel eens wielen waar de bussen uitgerot zijn, het Alu verbrokkelt als koek. Ik hou mijn fietsen liever knap het is voor mij net als gereedschap....ook dat moet je knap houden anders valt er niet goed mee te werken.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 05 nov 2018, 20:35 Ik vind dat echt een superleuk ding. Zag er toevallig vanmorgen vroeg nog eentje rijden in de buurt van Lelystad. Gaat ook knap hard zeg.
In de polders en noord-Holland zit de grootste "populatie" dit is mijn derde, vorige is met 45.000km plat gereden door een telefonerende pannenkoek in blik die mij niet zag (Quest was fel oranje, vet licht aan) De Questen zijn een beetje ouder en meer tourvelomobielen (lelijk eend) deze DF is een echte racer. spartaans geveerd, maakt herrie als een motor zonder olie maar stuurt en remt als een scheermes en loopt bij hetzelfde vermogen 5-10 km/uur harder. (volgens de SRM) Ik heb vier jaar geleden met deze fiets geheel gestript op de baan gereden en reed in de drie uurs race gemiddeld 57,5km/uur en werd daar 8ste tussen het pro-geweld :x had daarna meer last van mijn nek-en rugspieren dan van mijn benen :bc
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 05 nov 2018, 20:36 Dan weet ik niet wat voor Alu jij hebt.....Pekel vreet alles weg ook al spoel je nog zo goed. Ik repareer wel eens wielen waar de bussen uitgerot zijn, het Alu verbrokkelt als koek. Ik hou mijn fietsen liever knap het is voor mij net als gereedschap....ook dat moet je knap houden anders valt er niet goed mee te werken.
Vast en zeker niks speciaals. Maar het is wel gepoedercoat als ik mij niet vergis. Ik weet niet of dat ook voor de wielen geldt.

Maar: ik poets mijn fiets zo goed als nooit (1 keer per jaar of zo, in elk geval nooit vaker dan 2x per jaar), maak mijn ketting in de zomer eens in de 3-4 weken schoon en in de herfst/winter ongeveer wekelijks, daarbij spoel ik dan wel mijn fiets af met de tuinslang in sproeistand en blaas ik hem met de compressor droog. Zoals ik al schreef: het is een werkstier, dus geen verwennerij met poetsbeurten en massages.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

@wfvst5; cool ding en wat een gemiddelde :shock: :shock:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 05 nov 2018, 20:47 ... met deze fiets geheel gestript op de baan gereden en reed in de drie uurs race gemiddeld 57,5km/uur en werd daar 8ste tussen het pro-geweld :x had daarna meer last van mijn nek-en rugspieren dan van mijn benen :bc
Respect. Er zijn dagen dat ik dat niet haal :ai
(soms zelfs niet met de auto, laat staan op een fiets!)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

WVFst5,
5e in 2018 op de 24 uurs van Medemblik. Fietshelm (ik bedoel petje) af. :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Was slecht weer hoor mijn eerste keer en meteen vuurdoop. Op het wad stond het huilen mij soms nader dan het lachen....goede schipper, collegae bemanning en boot. Volgende dag na de finish euforie en vermoeid 8-)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie