Bedankt allemaal!

Plaats reactie
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Beste mensen,

Mag ik jullie allemaal even bedanken? Ik heb sinds kort een ST1X (2018), waarmee ik dagelijks tussen Utrecht en Amersfoort forens.

Dankzij de kennis uit dit forum heb ik inmiddels de banden verwisseld, de derailleur afgesteld, een spatlap, bodyfloat en extra voorlicht gemonteerd en de remmen uitgelijnd. Zonder jullie was me dit nooit gelukt.

Mocht ik nog eens een vraag hebben die nog niet beantwoord is, dan hoop ik die hier te mogen stellen.

Bedankt dus!

Gert van Dijk
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Gert,

Je hebt er een ST1XXX van gemaakt :ay . Fijn dat dit forum je zo heeft geholpen. Ik weet zeker dat je een mooie tijd tegemoet gaat. Doe voorzichtig en leer je fiets kennen. Dat is echt nodig om ongevallen te voorkomen.
Veel plezier.

Groeit Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Supertof dat je er zo mee geholpen bent. Voor mijzelf geldt dat ook nog steeds. Elke weer maak ik dankbaar gebruik van de cumulatieve kennis van het stelletje mafketels m/v hier.
Er is hier een schat aan onafhankelijk advies te vinden, (bijna) niemand hier heeft er belang bij om een bepaald product aan te prijzen, de interne autocorrectie werkt heel behoorlijk en dus blijven we alleen zitten met onderling verschil van mening :bj
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Bartstellaard
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2018, 17:13

Zal zwaaien naar je als ik je tegen kom in tegengestelde richting.
Fiets dagelijks Amersfoort Utrecht (herkenbaar aan een Oranje Klever X Speed)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha Gert,

Wat ontzettend handig dat je zoveel aan ons mooie forum heb gehad. Heel veel plezier met je prachtige aanwinst gewenst! En bedankt voor je leuke bericht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

veel fiets plezier gewenst en inderdaad een zeer goed bron van informatie hier
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Bartstellaard schreef: 03 nov 2018, 21:55 Zal zwaaien naar je als ik je tegen kom in tegengestelde richting.
Fiets dagelijks Amersfoort Utrecht (herkenbaar aan een Oranje Klever X Speed)
Volgens mij doet Gert ook Amersfoort - Utrecht (gezien zijn woonplaats Amersfoort) :D
Dan rijden we mooi achterelkaar aan (rij door Amersfoort naar Utrecht/Maarssen) samen met Sobat die bij Zeist volgens mij afbuigt..

Het is inderdaad leuk om te lezen dat je er zoveel bijleert op dit forum, doe ik ook. Ben overigens nog steeds huiverig om allerlei dingen zelf te doen (wil de ketting wel doen, evt cassette of remblokken, volgens mij zaken die an sich wel prima zelf te doen zijn, maar ja). Dat ik een fiets in de poeier help met mijn a-technisch inzicht, OK, een Stromer van enkele duizenden euro's is wat anders...
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

marco-hlv schreef: 06 nov 2018, 21:08 Ben overigens nog steeds huiverig om allerlei dingen zelf te doen (wil de ketting wel doen, evt cassette of remblokken, volgens mij zaken die an sich wel prima zelf te doen zijn, maar ja). Dat ik een fiets in de poeier help met mijn a-technisch inzicht, OK, een Stromer van enkele duizenden euro's is wat anders...
Dat snap ik heel goed. Vergeet niet dat zich op het forum ook (ex-)fietsmonteurs bevinden (waaronder ikzelf), elektrotechnici, ervaren sleutelaars dankzij jarenlang MTB'en en weet ik wat voor handige Harries nog meer. Alles klinkt dat misschien als een eitje, maar dat is vaak ook de ervaring die spreekt.

Sommige zaken zijn vrij eenvoudig zelf te doen, maar het kan wel degelijk ook verkeerd gaan. Ik heb niet voor niks een dikke disclaimer in de gebruiksvoorwaarden staan. Gelukkig is er de Stromer dealer voor iedereen die alles liefst uitbesteedt, en Stromer ziet dat ook veel liever. Wat ik op zich heel goed snap.

Maar zeker buiten garantie kan het rendabel zijn om zelf te klussen aan je Stromer. (Binnen garantie zou ik hier heel goed mee uitkijken.) En dan is hier een schat aan informatie beschikbaar, dankzij alle forumleden die bereid zijn om hun kennis en foto's etc. te delen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Gewoon het achterwiel er uithalen en terug plaatsen kan echt wel grondig mis gaan met alle nare gevolgen vandien.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Of gewoon doen wat ik gedaan heb: in het begin heel veel door de FM laten doen en er langzaamaan inrollen en steeds meer zelf doen. Doe alleen datgene waar je jezelf comfortabel bij voelt en doe dat in je eigen tempo. Dan komt alles goed!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie