Ik heb die artikelen in Trouw ook net zitten lezen, staat vrij duidelijke informatie in inderdaad.
Ik ben het 100% met je eens dat een voertuig geen enkel gedrag mag vertonen waar de gebruiker niet zelf om heeft gevraagd, of dit nou scooteren, plots remmen of iets anders is. In die zin is het scooter-probleem vergelijkbaar met dat van de Stint, want het is allebei gevaarlijk.
Voor wat betreft de root-cause van het ongeval met de Stint en het scooteren van Stromer: die zal wel verschillend zijn, want behalve dat ze allebei elektrisch rijden, zijn het zijn twee totaal verschillende voertuigen.
Motorprobleem ST1X 2018
Helemaal mee eens voor wat betreft de achterliggende oorzaak. het gevolg (autonoom rijden) is wel vergelijkbaar.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ik denk dat jullie mij niet goed begrepen hebben: de fiets scootert niet meer, hij werkt nu in stand 3 altijd met 100% ondersteuningTomasj schreef: ↑29 okt 2018, 19:57
Ik heb in ieder geval een nieuw probleem. De trapsensorinstelling heeft geen impact meer in standje 3. Standje 3 is dus vollen toebak. Ik had vanmorgen na enkele km in de smiezen dat onafhankelijk van de trapsensorinstelling (zelf 20%) de fiets steeds naar + 40 km/h versnelde ondanks de fikse tegenwind. Na 8 km had ik al 12% verbruikt (en mijn batterij-indicator blijft normaliter op 100% voor de eerste 5 km).
Het scooteren is bij mi beperkt gebleven tot 2 keer een tiental seconden, en even remmen was voldoende om het te onderbreken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Na 2200 km al drie maal een geval van scooteren gehad.
-snelheid op Display blijft hangen
-ondersteuning loopt door zonder trappen ( +- 40 km per uur)
-na zwaar af te remmen, valt de ondersteuning uit start de omni vanzelf terug op.
toch niet gezond voor de motor en zeker niet veilig voor de bestuurder
Volgende week naar de FM.
-snelheid op Display blijft hangen
-ondersteuning loopt door zonder trappen ( +- 40 km per uur)
-na zwaar af te remmen, valt de ondersteuning uit start de omni vanzelf terug op.
toch niet gezond voor de motor en zeker niet veilig voor de bestuurder
Volgende week naar de FM.
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Wat vreselijk eng dit scooteren. Ik had even gemist dat dit een provleem is dat uberhault voorkomt bij de stromer en dan blijken meerdere mensen er mee te kampen. Wat ik me afvraag, treedt dit op bij een bepaald jaar dat de Stromer is gemaakt? Of gebeurt het bij Stromers van verschillende jaargangen. Mijn Stromer is uit 2016 en ik heb het niet aan de hand gehad, die van mijn man uit 2017, maar ik heb hem er ook niet over gehoord.
Ik heb alleen gehad in de beginfase dat het leek alsof er een olifant achter mijn wiel hing en dat begon altijd bij bepaalde verkeerslichten in Amsterdam. Dit had te maken met de omni software. Alleen, de olifant was niet gevaarlijk terwijl met dat scooteren je een jaguar achter je hebt hangen. Ik blijf het topic volgen, behouden rit allemaal!
Ik heb alleen gehad in de beginfase dat het leek alsof er een olifant achter mijn wiel hing en dat begon altijd bij bepaalde verkeerslichten in Amsterdam. Dit had te maken met de omni software. Alleen, de olifant was niet gevaarlijk terwijl met dat scooteren je een jaguar achter je hebt hangen. Ik blijf het topic volgen, behouden rit allemaal!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Het zou ook aan de nieuwe Omni kunnen liggen, maar ik heb nog geen klachten van ST3 en ST5 rijders gehoord
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk richting de TMM sensor en/of de controller als het om het scooteren gaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023